דוחות כספיים

אבגול מסכמת את 2020 עם ירידה בהכנסות וזינוק ברווח הנקי

ההכנסות השנתיות ירדו בכ-7% והגיעו ל-383 מיליון דולר; הרווח הנקי הסתכם בכ-37 מיליון דולר, לעומת רווח של 12.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה

חדשות ספונסר 25/02/2021 12:12

א+א- 1

חברת אבגול, יצרנית בדים לא ארוגים, פרסמה אמש את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2020 כולה, ומציגה עלייה משמעותית ברווח הנקי, בזכות הדרישה למוצרי היגיינה ומוצרים רפואיים שהמשיכה להיות גבוהה ברחבי העולם, ותמכה בהיקפי מכירות וייצור גבוהים.

 

במהלך 2020, החברה החלה לייצר ולמכור בדים עבור ציוד הגנה אישי למסכות, חלוקים ומוצרים רפואיים והיגייניים אשר שימשו להתמודדות עם משבר הקורונה. במהלך המחצית הראשונה של 2020, החברה זיהתה את הפוטנציאל והמחסור בייצור בדים לא ארוגים אשר נדרשים לייצור המוצרים הללו והתאימה במהירות את פסי הייצור שלה לתמוך ביצרנים של מוצרים רפואיים אלו ולספק את צרכי השוק בהתאם.

 

הכנסות החברה בשנת 2020 עמדו על 383 מיליון דולר, ירידה של כ-7% מהכנסות של כ-414 מיליון דולר בשנת 2019. ברבעון הרביעי עמדו ההכנסות על 95.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-102 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ו-93.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020.

 

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-19.3 מיליון דולר המהווה כ-20.1% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 18.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, אשר היווה כ-18.3% מסך ההכנסות עבור אותה תקופה.

 

החברה מציינת כי במהלך הרבעון הרביעי מדדי מחירי חומרי הגלם החלו לעלות. בהינתן ומגמה זו לא תשתנה, החברה צופה שלמגמה זו תהיה השפעה שלילית על תוצאות הרבעון הראשון של 2021.

 

EBITDA ברבעון הרביעי הסתכם בכ-17.6 מיליון דולר, עלייה של 1.5 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ה- Underlying EBITDA ברבעון הסתכם ב-21.2 מיליון דולר, 5.8 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.

 

EBITDA בשנת 2020 הסתכמה ב-89.4 מיליון דולר, גידול של 25.4 מיליון דולר בהשוואה לשנת 2019. לאחר נטרול השפעות השינויים במדדי עלויות חומרי הגלם, ה- Underlying EBITDA ב-2020 הסתכם ב-89.8 מיליון דולר, 32.9 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2020 הסתכם בכ-101.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-20.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה עמדה ביעדי התקציב ששמה לעצמה וסיימה את השנה עם תזרים מזומנים חיובי, (כולל קבלת מענק השקעה בנגב) שהסתכם ביותר מ-100 מיליון דולר.

 

הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-2.4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי במהלך הרבעון הרביעי של 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נבעה בעיקר מהעלייה בהוצאות המימון ומס ההכנסה. הרווח הנקי לשנת 2020 הסתכם ב-36.9 מיליון דולר בהשוואה לכ-12.3 מיליון דולר במהלך התקופה המקבילה אשתקד.

 

העלייה ברווח הנקי לשנת 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד נבעה בעיקר מהעלייה ברווחיות הגולמית והרווחיות התפעולית, וכן מהירידה בהוצאות מימון נטו, אשר קוזזו באופן חלקי מהעלייה בהוצאות מס הכנסה.

 

מנכ"ל החברה, שחר רחים: אבגול המשיכה להפגין ברבעון הרביעי, בדומה לשנת 2020 כולה, את החוסן והעוצמה של החברה במהלך משבר הקורונה. החברה הציגה במהלך השנה את מחויבותה ליציבות וצמיחה בתנאי שוק משתנים. אבגול ממשיכה להוכיח שהיא אחת החברות המובילות בשוק ההיגיינה, ובעלת יכולת לפעול באופן יעיל במגוון אתרים ותחומים תוך שמירה מתמדת על איכות גבוהה ושירות מצוין.

 

בתחילת 2021 אנו רואים שהביקוש הגבוה לבדים לא ארוגים נמשך ביתר שאת, עם זאת אנו רואים כי קיימות בעיות גלובליות ביכולת לספק פוליפרופילן באופן סדיר, גם עקב אירועי מזג אויר קשים וגם עקב ביקושים גבוהים העולים על היצע. מגמה זו גורמת לעליית מחירים משמעותית שהחלה ברבעון רביעי של 2020 וממשיכה באופן חד יותר בינואר ופברואר, במיוחד בצפון אמריקה.

 

נכון להיום אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות, על מנת להבטיח המשכיות של הייצור והאספקות. במהלך שנת 2020, על אף אי הודאות הרבה ששררה בשוק והשינויים התכופים בביקושים ובסוגי המוצרים, כל המפעלים שלנו עבדו בצורה יעילה ומצוינת, תוך שמירה מתמדת על בטחון העובדים ובריאותם.

 

במהלך השנה החלטנו להעתיק קו ייצור מישראל להודו על מנת לתמוך בשוק מתפתח אשר הביקוש למוצרינו הולך וגדל בצורה משמעותית. אנו מתעתדים להשלים את הפרויקט עד תום השנה. במקביל, אתמול אישר דירקטוריון החברה השקעה של כ-70 מיליון דולר הכוללת הקמת מבנה ומחסן, רכישת קו חדש ומתקדם וכן ציוד משלים נוסף להרחבת היכולות שלנו לייצור מוצרים לשוק המדיקל, ברוסיה.

 

השוק ברוסיה ומדינות ברית המועצות לשעבר הוא שוק צומח בצורה מהירה וכיום אנו מובילים שוק הבד לא ארוג לתעשיית ההיגיינה. עם ההוספה של הטכנולוגיה המתקדמת של הקו החדש אנו מצפים לשמור על ההובלה בשוק זה עם המוצרים החדשים והמפותחים ביותר.

תגובה אחת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    מחודש יולי 20 הנייר במגמת ירידה

    אחרי ההתאושות הגדולה שעשה במרץ אפריל, כנראה שהדוחות מגלמים את בדיוק את מה שקורה בחברה.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    m-g 25/02/2021 10:07