חברת פריון נטוורק הדואלית (סימול: PERI), המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ושנת הכספים 2020, שהסתיימו ב-31 בדצמבר.

 

הכנסותיה של פריון ברבעון הרביעי גדלו ב-51% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-118.3 מיליון דולר, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 111.5 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מזינוק של 159% בהכנסות פעילות הפרסום, הודות לגידול בחוזי הפרסום בטלוויזיה החכמה וכן הסינרגיה מפעילויות ContentIQ ו-PubOcean, שנרכשו ב-2020. ואילו ההכנסות מפעילויות החיפוש ירדו ב-4% כתוצאה מירידה במחירי החיפוש, שנוטרלה חלקית הודות לגידול במספר החיפושים.

 

עלויות רכש לקוחות ומדיה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-74.8 מיליון דולר, כ-63.3% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-41.1 מיליון דולר, או 52.5% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. הגידול בשיעור עלויות הרכש מסך ההכנסות נובע בעיקר מרכישות CIQ ו-PubOcean ומשינוי בתמהיל המוצרים.

 

הרווח הנקי של פריון ברבעון הרביעי גדל ב-53% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-9 מיליון דולר. ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-56% ל-13.8 מיליון דולר, כ-12% מסך ההכנסות.

 

ה-EBITDA המתואם ברבעון הרביעי גדל ב-25% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-15.3 מיליון דולר, כ-13% מההכנסות. בשורה התחתונה, גדל הרווח למניה ב-36% והסתכם ב-30 סנט. ואילו הרווח למניה על בסיס Non-GAAP גדל ב-41% והסתכם ב-45 סנט, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 18 סנט. 

 

תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון הרביעי גדל ב-14% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-12.8 מיליון דולר. קופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר של פריון הסתכמה בסוף הרבעון ב-60.4 מיליון דולר.

 

התחייבויות החברה בסוף הרבעון הרביעי ירדו ל-8.3 מיליון דולר, לעומת התחייבויות של 22.9 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי. כך שקופת המזומנים נטו (מזומנים בניכוי התחייבויות לבנקים) גדלה בסוף הרבעון הרביעי לכ-52 מיליון דולר. 

 

פריון סיימה את 2020 עם צמיחה של 25% בהכנסות ל-328.1 מיליון דולר, בעיקר הודות לגידול של 69% בהכנסות מפעילות הפרסום וכחלק מכך הגידול בחוזי הפרסום בטלוויזיות החכמות. ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-3% הודות לעלייה במספר החיפושים היומי ברשת, שנוטרלה בשל הירידה במחירי החיפוש. עלויות רכש לקוחות ומדיה בשנה כולה הסתכמו ב-197.9 מיליון דולר, כ-60% מסך ההכנסות, לעומת 135.9 מיליון דולר, או 52% מסך ההכנסות, ב-2019. 

 

הרווח הנקי ב-2020 הסתכם ב-10.2 מיליון דולר, או 36 סנט למניה, המשקפים ירידה של 21% ו-27% לעומת 2019, בהתאמה. ואילו הרווח הנקי המתואם גדל ב-23% ל-26.6 מיליון דולר, והרווח המתואם למניה גדל ב-10% והסתכם ב-91 סנט. ה-EBITDA המתואם ב-2020 הסתכם ב-32.8 מיליון דולר, כ-10% מההכנסות. תזרים המזומנים התפעולי של פריון ב-2020 כולה הגיע ל-22 מיליון דולר.

 

פריון צופה הכנסות של 350-370 מיליון דולר ב-2021, ו-EBITDA מתואם של 35-37 מיליון דולר – המשקפים צמיחה ממוצעת של כ-10% לעומת 2020. 

 

עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: "פריון סגרה את 2020 עם הכנסות ורווחיות טובים משמעותית מ-2019. יעילות הפתרונות הכוללים שלנו עבור מותגים ומפרסמים והגידול המהיר בפרסום בטלוויזיות החכמות היו הגורמים העיקריים שתרמו לצמיחה שנתית של 25% בהכנסות.

 

המשכנו לצמוח למרות ש-15% מהמפרסמים המסורתיים שלנו, המגיעים מתחום התיירות, הפחיתו דרמטית את תקציבי הפרסום הדיגיטלי ולמרות חוסר היציבות שאפיין את תעשיית האדטק במהלך השנה. צמיחה זו הושגה הודות לאסטרטגיית גיוון המוצרים שלנו, המאפשרת לנו ליהנות מכל מעבר של תקציבים בין שלושת המרכיבים העיקריים בפרסום הדיגיטלי – אתרי תוכן, חיפוש ורשתות חברתיות.

 

"במהלך הרבעון הרביעי, חידשנו והרחבנו את השותפות האסטרטגית עם מיקרוסופט בינג ל-4 שנים נוספות. שיתוף הפעולה הנמשך עם מיקרוסופט הוא גורם משמעותי בתוכנית האסטרטגית הרב-שנתית של פריון להשגת רווחיות גבוהה ויציבה וצמיחה דו-ספרתית בהכנסות השנתיות, ובמימוש היעד שהצבנו לעצמנו: הכנסות של כ-500 מיליון דולר ב-2023".

 

גרסטל הוסיף: "אנו מתחילים את 2021 מעמדה חזקה. בינואר, השלמנו הנפקה ציבורית עם ביקושי יתר גבוהים וגייסנו יותר מ-61 מיליון דולר נטו. הצלחת ההנפקה מחזקת עוד יותר את מאזן החברה ומאפשרת לפריון לנצל הזדמנויות רכישה סינרגטיות שירחיבו את סל הפתרונות הטכנולוגיים שלנו ויתרמו לצמיחה ולרווחיות החברה".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 1
    יפה

    בהצלחה יישר כוח

    • moz52
    • 10/02/2021 08:40