לאור ההכרזות האחרונות של ממשלת ישראל בדבר כוונתה להחרגת מרכיב ה-CBD, המרכיב הלא פסיכו אקטיבי של צמח הקנאביס, מפקודת הסמים המסוכנים, ולהתיר אותו לשיווק ושימוש מסחרי, אינטרקיור ויצרנית מותג ה-CBD הגדול והמוביל בעולם, שרלוט ווב, מודיעות על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי.
במסגרת השותפות, אינטרקיור תהיה השותפה הבלעדית של שרלוט ווב בישראל ומוצריה ישווקו בארץ תחת מיתוג משותף לשוק הישראלי וכן למדינות מרכזיות באיחוד האירופאי ואנגליה.
לאינטרקיור יינתנו זכויות רישוי לטובת ייצור מוצרי שרלוט ווב בכפוף לשינוי הרגולציה, והחברה בוחנת הקמת מערך ייצור בישראל אשר ישרת את השוק המקומי והאירופאי. בנוסף הצדדים בוחנים ביצוע ניסויים קליניים במכוני המחקר המובילים בארץ ופיתוח מוצרים משותפים. שתי החברות מכוונות גם לשתף פעולה באירופה ואינטרקיור תקים תשתית להפצה של מוצרי CBD ביבשת, בכפוף לאסדרה של שוק ה-CBD האירופאי.
הכנסות מוצרי ה-CBD באירופה צפויות לעמוד על 3.8 מיליארד יורו עד סוף השנה, ולגדול ל-13.6 מיליארד יורו עד שנת 2025 ופוטנציאל שוק מוצרי ה-CBD הישראלי צפוי להגיע למחזור מכירות בטווח 300-475 מיליון דולר בתוך 5 שנים.
ההתקשרות עם שרלוט ווב מתווספת לשיתופי הפעולה הנוספים של אינטרקיור וחברות הבנות עם השחקניות המובילות בעולם: Organigram, Tilray, Aphria.
שרלוט ווב הוקמה בשנת 2011 ע"י האחים סטנלי ( The Stanley Brothers) והתפרסמה מסביב לעולם בזכות סיפורה של שארלוט פיגי, ילדה צעירה הסבלה מאפילפסיה נדירה ומצאה מזור בשמן ה-CBD הייחודי של האחים.
שם החברה ומוצריה (Charlotte’s Web) נקראים על שמה של הילדה שהוגדרה ע"י התקשורת האמריקאית: "הילדה ששינתה את חוקי הקנאביס בארה"ב". החברה רשומה למסחר ב-TSX (CWEB) וב-OTCQX (CWBHF)– בשווי שוק של כ- 700 מיליון דולר.
החברה פועלת עם מכוני מחקר, ארגונים ללא מטרות רווח וממשלות מסביב לעולם כדי לקדם מחקר מתקדם על קניבניאודים, שינוי מדיניות וחינוך לסגולות הרפואיות של CBD המיוצר מצמח ההמפ (hemp). החברה רשמה פטנט על זני ההמפ שלה אשר מהם מיוצר שמן ה-CBD. מוצרי החברה נחשבים מוצרי פרימיום וכוללים: שמן לבליעה, גומי לעיסה, משחות רפואיות ותוספי תזונה לבעלי חיים.
עם שינוי החוק הישראלי, תוענק לאינטרקיור בלעדיות וזכויות נוספות במשך תקופת ההסכם לתקופה מצטברת מינימלית של שש שנים.
ההתקשרות עם שרלוט ווב היא צעד משמעותי בהיערכות החברה לפתיחת שוק ה-CBD המקומי ולתקיעת יתד בשוק ה-CBD הבין לאומי הצפוי להגיע למחזור עולמי של כ-30 מיליארד דולר עד שנת 2025.
אהוד ברק, יו"ר הדירקטוריון: " החזון של אינטרקיור לשיפור איכות החיים באופן טבעי ובטוח מקבל היום חיזוק משמעותי. אנו גאים להוביל את מגמת העלייה באיכות המוצרים בשוק הקנאביס הרפואי ובגידול העקבי של קהילת המטופלים הבוטחים במוצריה האיכותיים של קנדוק.
את היתרון האיכותי של מוצרינו השגנו בין היתר באמצעות שיתופי פעולה עם החברות המובילות בעולם וניסיון של מעל 13 שנה בתחום הקנאביס הרפואי. ההכרה המבורכת במרכיב ה-CBD מאפשרת לנו כעת לממש את חזון החברה גם לטובת כלל הציבור יחד עם החברה המובילה בעולם. אנחנו גאים במיוחד שהדרך המשותפת כוללת פיתוח תעשייה מקומית ויצירת מקומות תעסוקה חדשים באמצעות ייצור בישראל, פיתוח מוצרים משותפים וביצוע מחקרים קליניים."
"ה-CBD ידוע כמסייע בשיכוך כאבים, התמודדות עם חרדה ומתחים, ואף לבעיות שינה. בזכות הסכם זה, אנו מבטיחים שאינטרקיור וחברות הבת שלה הן הכתובת למוצרי ה-CBD האיכותיים ביותר בעולם."
מנכ"ל אינטרקיור, אלכסנדר רבינוביץ’: "השותפות האסטרטגית עם שרלוט ווב היא עדות נוספת למיצוב המוביל של אינטרקיור וקנדוק בשוק הקנאביס העולמי ולמוניטין שרכשנו. אנו מודים לשרלוט ווב, מובילת שוק ה-CBD על הבחירה בישראל וקנדוק כמרכז פעילות ראשון מחוץ לארה"ב. זהו הישג משמעותי לאינטרקיור והבעת אמון גדולה בתעשיית הקנאביס הישראלי."
מנכ"לית Charlotte’s Web, דיני אלזנר: "הכניסה לשותפות עם קנדוק, חברה מובילה בתחומה, ומינוף הידע והניסיון המוכח שלה תואמת את אסטרטגיית ההתרחבות הבין לאומית של שארלוט ווב. במשך זמן רב חיפשנו לחבור לחברה בישראל כדי שנוכל להנות מהידע הרב בתחום חקר הקניבניאודים ורוח היזמות הקיימים בארץ. אנחנו אופטימיים כי ממשלת ישראל בקרוב תתקן את החקיקה הקיימת ותקבע רגולציות אשר יתמכו בתוכניות האסטרטגית שלנו עם קנדוק"