רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי של שנת 2020, ברקע למגפת הקורונה, המלמדות על עלייה גבוהה בהכנסות, שיפור בשיעור הרווח הגולמי, שיפור בשיעור הרווח התפעולי והכפלת הרווח הנקי.
ההכנסות ברבעון השלישי צמחו בכ-8% לכ-1.66 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.54 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-6.3%, לצד פתיחת שני סניפים חדשים ברמלה ובקרית גת.
הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-15.3% לכ-379 מיליון שקל, בהשוואה 329 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה לכ-22.83%, לעומת כ-21.39% ברבעון המקביל. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהשיפור בתנאי הסחר, מהתייעלות לוגיסטית נוספת בעקבות פעולות המרכז הלוגיסטי החדש במודיעין, מהרווחיות הגולמית של החברות הבנות ומהפעילות במותג הפרטי.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של השנה הוכפל לכ-48 מיליון שקל, בהשוואה לכ-23.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי, נבעה מהצמיחה הגבוהה בהכנסות החברה, לצד השיפור המשמעותי בשיעורי הרווחיות.
ה-EBITDA ברבעון עלה בכ-33% לכ-138 מיליון שקל (כ-8.3% מההכנסות), לעומת כ-103.9 מיליון שקל (כ-6.76% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA לפני יישום תקן IFRS16 ברבעון עלה לכ-120 מיליון שקל, בהשוואה לכ-90.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עלה והסתכם בכ-235 מיליון שקל, בהשוואה לכ-157 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת נבעה מהגידול האמור ברווח הנקי, לצד השינויים בהון החוזר – בעיקר גידול באשראי ספקים ומנגד ירידה באשראי לקוחות.
לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-825 מיליון שקל – גידול של כ-190 מיליון שקל בהשוואה לסוף שנת 2019 מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-10 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-815 מיליון שקל.
החברה שומרת את קופת המזומנים במיוחד בתקופה מאתגרת זאת, ומייעדת אותה לשמירה על כוח מיקוח והטבה בתנאי הסחר מול ספקי החברה, שמירת גמישות וזמינות מזומנים לשם רכישת חנויות או רשתות בהתאם להזדמנויות בשוק קמעונאות המזון, שדרוג סניפים והתאמתם למציאות הטכנולוגית וצרכי הלקוחות המשתנים. חלק מקופת המזומנים מיועד להשקעה מניבה בהתאם למדיניות ועדת ההשקעות של החברה.
במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 40 מיליון שקל. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כמיליארד שקל.
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו גאים לסכם את הרבעון השלישי של השנה, בצל משבר הקורונה, עם צמיחה חד-ספרתית גבוהה בהכנסות, שיפור משמעותי ברווחיות ורווח נקי שהוכפל.
רבעון זה מוכיח שוב את המודל העסקי המוצלח של הרשת – צמיחה בשורת ההכנסות למרות שאנו ממשיכים להוזיל את סל המוצרים לצרכן, לצד שיפור ברווחיות למרות שהגדלנו את כמות העובדים על מנת לחזק את מערך השירות ללקוחותינו הן בסניפים והן במכירות המקוונות – צורך שהתחזק נוכח משבר הקורונה. אנו ממשיכים באותה אסטרטגיה: להיטיב עם הלקוחות, לתת להם את סל המוצרים הזול ביותר במדינה, שלא על חשבון איכות ושירות.
במקביל, אנו ממשיכים ביישום התכנית האסטרטגית של החברה להגדלת היקפי הפעילות של הרשת, במסגרתה אנו פותחים סניפים נוספים הן בדיסקאונט והן בתוך הערים תחת המותג "רמי לוי בשכונה", ופותחים סניפים נוספים בתחום הפארם באמצעות רשת גוד פארם. לצד זאת, הגדלנו את מכירות המותג הפרטי לכ-20% מסך המכירות, וכן הכפלנו את שיעור המכירות המקוונות תוך חודשים בודדים.
אנו מחזקים את הקניות המקוונות ע"י כך שנפתח מחסנים רובוטים, שבאמצעותם ניתן שירות בכל חלקי הארץ. בנוסף, בימים אלו אנו ממשיכים בפיתוח תחום התשלומים הדיגיטליים, בדגש על ארנק דיגיטלי, זאת תוך הסתכלות הצרכים המשתנים של קהל הקונים".