רשת יוחננוף מדווחת היום לבורסה בת"א על עלייה חדה בהכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים והרבעון השלישי של שנת 2020. עליות אלו נרשמו לנוכח התרחבות הרשת בפתיחת סניפים חדשים במהלך השנה, ולאור עלייה במכירות בסניפי הרשת לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-821 מיליון ש"ח, לעומת הכנסות של 765.7 מיליון ש"ח. הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות זהות ומפתיחת חנויות חדשות ובקיזוז גידול במכירות קונסיגנציה.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2020 הסתכם בכ- 209.5 מיליון שקל, עלייה של כ- 12.7% לעומת רווח גולמי של כ- 185.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות (בנטרול IFRS 16) בנטרול תרומות מיוחדות הסתכם בכ- 51.5 מיליון שקל לעומת 30.9 מיליון שקל ברבעון המקביל – עלייה של כ-66.7%.
בין היתר, יוחננוף דיווחה כי ברבעון הנוכחי ביצעה מהלך אסטרטגי באמצעות השקעה בחברתA2Z Smart Technologies Corp תמורת כ-2 מיליון דולר. A2Z מחזיקה בכ-78% ממניותיה של חברת Cust2Mate, המפתחת, עגלות חכמות למרכולים, ללא צורך במעבר פיזי בקופת התשלום. החברה עושה שימוש בעגלות החכמות בסניפיה.
בנוסף, יוחננוף דיווחה על הסבת האפליקציה השיווקית של הרשת לערוץ מכירה מקוון בשיטת "פיק אפ" (איסוף עצמי). הרשת השיקה את השירות בשיא הגבלות הקורונה, כדי לתת מענה לצורך המיידי של הציבור לערוך קניות ולשמור על ריחוק פיזי וחברתי, המהלך אפשר הגדלת נתח השוק בפניה ללקוחות חדשים.
כמו כן, יוחננוף דיווחה כי היא ממשיכה בתוכנית העבודה להתרחבות ולפתיחת סניפים חדשים. החברה צופה צמיחה וגידול עד סוף שנת 2021 מ-28 ל-35 סניפים פעילים ו-3 סניפים נוספים במהלך שנת 2022.
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: אנו מרוצים מהשגת יעדי הצמיחה לרבעון אשר משתקפים בצמיחה הנמשכת בהכנסות וברווחים. אנו נערכים להתרחבות הרשת ל-35 סניפים בכל הארץ במהלך שנת 2021 ותרים אחר הזדמנויות נוספות לצמיחת הרשת.
ברבעון הנוכחי ביצענו מהלך כניסה אסטרטגי לשוק העגלות החכמות והבאנו בשורה צרכנית חדשה לשוק הקמעונאות. אנו מעריכים כי עם הקורונה הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי ישתנו בהתאם ונערכים ליום שאחרי".