מיטרוניקס פרסמה אמש תוצאות הפעילות ברבעון השלישי 2020 החברה מציגה גידול של 53.3% במכירות שהסתכמו בכ- 252.9 מיליון ש"ח, לעומת 164.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה ממכירות הרובוטים לבריכות פרטיות הסתכמו לכ- 203.9 מיליון ש"ח, גידול של כ- 60.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרבעון השלישי אופיין בביקוש מוגבר לרובוטים לבריכות פרטיות בכל הטריטוריות, ממזג אוויר טוב ויציב ומקצב צמיחה מואץ במכירות האון ליין. כמו-כן יצוין שכתוצאה ממשבר הקורונה רבים מבעלי הבריכות בכל השווקים נשארו בבית והקדישו את המשאבים והזמן שלהם למרחב הביתי מגמות אלה קיבלו ביטוי בעלייה בהיקף השימוש בבריכות, בצורך בתחזוקה שלהן ובביקושים משמעותיים לבריכות חדשות.
מכירות החברה במגזר הרובוטים לבריכות הציבוריות הסתכמו בכ- 14.5 מיליון ש"ח, ירידה בשיעור של 14.5%.
ירידה המושפעת ממשבר הקורונה שהביא לסגירה מסויימת של ענף המלונאות והספא בשל מגבלות התקהלות שהוטלו במקומות שונים בעולם.
ההכנסות ממוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות הסתכמו לכ- 34.5 מיליון ש"ח, עלייה של כ-63.3% הנובעת בעיקר מתרומת מכירות חברת BF בתחום המוצרים נלווים וכן מעלייה במכירות הכיסויים האוטומטיים והאזעקות לבריכות פרטיות.
המכירות באירופה צמחו בשיעור של 69% והסתכמו לסך של 117.8 מיליון שקלים, המהווים 47% מהמכירות.
המכירות בארה״ב צמחו בשיעור של 41% והסתכמו לסך של 83.8 מיליון שקלים, המהווים 33% מהמכירות.
המכירות באוקיאניה צמחו בשיעור של 41% והסתכמו לסך של 35.9 מיליון שקלים, המהווים 14% מהמכירות.
המכירות בשאר העלם צמחו בשיעור של 49% והסתכמו לסך של 15.4 מיליון שקלים, המהווים 6% מהמכירות.
השפעת השינויים בשע"ח של המטבעות על המכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד מסתכמת בקיטון זניח של כ- 0.8 מיליון ש"ח במכירות, וגידול של 1.1 מיליון ש"ח ברווח התפעולי בעיקר כתוצאה מהיחלשות הדולר שהיווה 35% מהמכירות בשיעור של כ-2.1%, התחזקות ממוצעת של 0.5% באירו שהיווה כ-47% ממכירות, והדולר האוסטרלי שהיווה כ-15% ממכירות החברה והתחזק בשיעור של 1.3%.
הרווח הגולמי הסתכם לכ- 103.1 מיליון ש"ח, עלייה של 59.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה ב 150 נקודות בסיס לרמה של 40.8% בהשוואה ל- 39.3% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווחיות הגולמית מקורה בעיקר מעליית ווליום המכירות המייצרת יתרונות לגודל בייצור מעבר לקבועות, המשך הוזלות BOM ומהשפעה חיובית של שערי המטבע בעיקר האירו והדולר האוסטרלי.
הוצאות מו"פ הסתכמו לסך של 7.7 מיליון ש"ח, גידול של 44.4%. העלייה נובעת בעיקר מהמשך הפיתוח של קווי רובוטים חדשים ומעלויות פיתוח בתחום הניטור, הבקרה והטיפול במי הבריכה. הוצאות המו"פ בגין מערכת הניטור ובקרה הסתכמו בכ- 1.9 מיליון ש"ח ברבעון השלישי.
הוצאות מכירה ושיווק הסתכמו לכ- 28.8 מיליון שקלים, גידול בשיעור של כ- 21.9%. הוצאות המכירה והשיווק עלו בשיעור מתון ביחס לעלייה במכירות. עיקר העלייה בשל תוספת כוח אדם במרבית הטריטוריות שאירעו לאורך השנה שחלפה, עליית מקדמי מכירות ועלויות שיווק דיגיטלי ומנגד ירידה בהוצאות נסיעה לחו"ל, כנסים וסמינרים.
שיעור הוצאות המכירה והשיווק ירדו לרמה של 11.4% מהמכירות לעומת 14.3% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות הנהלה וכלליות הסתכמו לכ- 23.3 מיליון שקלים, סה"כ עלייה של כ-5.1 מיליון ש"ח. עיקר הגידול מיוחס לעלייה במערכות מידע וכוח אדם לטובת תמיכה באסטרטגיית החברה "מיטרוניקס 2025".
שיעור ההוצאות התפעוליות ברבעון ירד ל- 23.7% מהמכירות בהשוואה ל 28.6% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי הסתכם לסך של כ- 43.2 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 146.2% לעומת הרבעון המקביל. שיעור הרווחיות התפעולית עלה לרמה של 17.1% מהמכירות לעומת 10.6% ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המימון הסתכמו לכ- 6.9 מיליון ש"ח, בהשוואה להכנסות מימון בסך של כ- 1.7 מיליון ש״ח אשתקד. העלייה בהוצאות המימון נטו נובעת מהשפעות שערי מטבע בקבוצה, שיערוך עסקאות הגנה ועלייה בריבית בשל עלייה בהיקפי האשראי בתקופה בהשוואה להכנסות מימון נטו מעסקאות מט"ח ומשיערוך תיקי השקעה.
מסים על הכנסה הסתכמו בכ- 6.9 מיליון ש"ח עליה של כ- 56.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור המס האפקטיבי מ-23% ל-19.1% נובעת בעיקרה משינוי בתמהיל רווחים בין חברות הקבוצה.
מיטרוניקס מסיימת את הרבעון השלישי לשנת 2020 ברווח נקי של כ- 29.4 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 98% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
אייל טריבר, מנכ"ל: "אנחנו מסכמים רבעון ותשעה חודשים עם צמיחה דו ספרתית מרשימה במיוחד המשקפת את התארכות העונה בשווקים העיקריים בארה"ב ובאירופה, פתיחת עונה חזקה בשווקים בחצי הכדור הדרומי והמשך מגמת ביקוש מוגבר לרובוטים לניקוי בריכות פרטיות. משבר הקורונה גרם לרבים מבעלי הבריכות להישאר בבית, השימוש בבריכות הפרטיות גבר והצורך בתחזוקה שלהן עלה משמעותית. הנוכחות הגלובאלית המאוזנת בכ- 65 מדינות בעולם המבוססת על תשתית הפצה חזקה וחברות בת דומיננטיות, הרחבת יכולות הדיגיטל וביסוס תשתית הפצה חזקה באונליין בשלוש השנים האחרונות בכל הטריטוריות אפשרה זמינות ומענה איכותי לביקוש הגבוה. הנכסים המשמעותיים הללו, בשילוב עם הערכות תפעולית מצוינת והתמיכה ושיתוף הפעולה מכל עובדי החברה בארץ ובעולם והשותפים העסקיים תרמו ליכולתנו להצליח למצות באופן מלא את המגמות בשווקים.
החברה ממשיכה לפעול בנחישות על מנת למצות את הפוטנציאל העצום בכל השווקים ובפרט בשוק האמריקאי שבו צמחנו ב- 41% ברבעון וב- 32% בתשעה חודשים. צמיחה זו נשענת על שיתופי פעולה מצוינים עם חברות מובילות בטריטוריה, והיכולות שבנינו בערוץ האון ליין המסייעים לנו בכלל ובארה״ב בפרט.
רכישת חברת הפצה בגרמניה שביצענו לפני מספר חודשים תרמה לביצועי החברה באירופה, אנחנו מאוד מרוצים מהרכישה ובשילוב עם מערך ההפצה הקיים אנחנו מתקדמים על מנת לממש את הפוטנציאל הגדול בשוק הגרמני ובאירופה בכלל.
חרף הישגים והמגמות החיוביות ניהלנו באופן אדוק יותר את תקציבי ההוצאות תוך איזון בין הסיכונים והסיכויים, כתוצאה מכך השגנו שיפור משמעותי ברווחיות.
בסוף שנת 2017 הציבה החברה יעד ארוך טווח של 1 מיליארד ₪ ורווחיות תפעולית בטווח של 16% עד 19% בשנת 2021. החברה מעריכה שהיא תקדים בשנה את השגת היעד ארוך הטווח ותשיג אותו עד סוף 2020.