דוחות כספיים

פרטנר עברה להפסד של 5 מיליון ש”ח ברבעון השלישי

ההכנסות ירדו ב-3% והסתכמו ב-800 מיליון ₪; החברה צופה שברבעון הרביעי תמשיך ההשפעה השלילית כתוצאה מההקפאה הכמעט מוחלטת של הטיסות הבינלאומיות

חדשות ספונסר 25/11/2020 10:26

א+א-

חברת פרטנר מפרסמת היום את דוחות הרבעון השלישי ואת סיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, בהם עברה החברה מרווח להפסד, וספגה קיטון בהכנסות בשל השפעות וירוס הקורונה.

 

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב- 800 מיליון ₪ , ירידה של 3% מ- 825 מיליון ₪ ברבעון השלישי 2019. הכנסות משירותים הסתכמו ב- 631 מיליון ₪, ירידה של 4% מ- 658 מיליון ₪ ברבעון המקביל. הכנסות משירותים במגזר הסלולרי הסתכמו ב- 415 מיליון ₪, ירידה של 11% מ- 466 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד .הירידה נובעת בעיקר מההשפעה השלילית של משבר הקורונה על ההכנסות משירותי נדידה ומהמשך שחיקת מחירים של שירותי סלולר כתוצאה מהתחרות המתמשכת בשוק, שקוזזו חלקית על ידי עלייה בהכנסות מדמי קישוריות.

 

ההכנסות משירותים במגזר הקווי ברבעון הסתכמו ב- 252 מיליון ₪, עלייה של 8% בהשוואה ל- 233 מיליון ₪ ברבעון שלישי 2019 .העלייה משקפת בעיקר את הגידול בהכנסות מהצמיחה בשירותי אינטרנט וטלוויזיה אשר קוזזו חלקית על ידי קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות.

 

ההכנסות מציוד הסתכמו ב- 169 מיליון ₪, עלייה של 1% מ- 167 מיליון ₪ ברבעון המקביל, המשקפת בעיקר עלייה בהיקף מכירות הציוד במגזר הקווי, אשר קוזז חלקית על ידי ירידה בהיקף מכירות הציוד במגזר הסלולרי, בעיקר כתוצאה מההשפעה השלילית של משבר הקורונה על מכירות ללקוחות קמעונאיים.

 

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב- 20 מיליון ₪, ירידה של 23% בהשוואה ל- 26 מיליון ₪ ברבעון המקביל .הירידה נבעה בעיקר מירידה ב- Adjusted EBITDA, אשר קוזזה חלקית על ידי קיטון בפחת והפחתות. ה- EBITDA  Adjusted  הסתכם ב- 204 מיליון ₪, ירידה של 9% מ- 225 מיליון ₪ ברבעון שלישי 2019 .שיעור ה- EBITDA Adjusted מתוך ההכנסות הסתכם ב- 26% בהשוואה ל- 27%

 

ההפסד ברבעון השלישי הסתכם ב- 5 מיליון ₪, ירידה ברווח של 12 מיליון ₪ בהשוואה לרווח של 7 מיליון ₪ ברבעון המקביל. בהתבסס על ממוצע משוקלל של ההון המונפק ונפרע במהלך הרבעון, ההפסד הבסיסי המדווח למניה או ל- ADS הסתכם ב- 0.03 ₪, בהשוואה לרווח בסיסי מדווח למניה של 0.04 ₪ ברבעון שלישי 2019.

 

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר: "למרות השפעות משבר הקורונה, תוצאות פרטנר מציגות יציבות וחוסן ברבעון השלישי בזכות צמיחה עקבית במגזר הקווי, התורמת לתמהיל הכנסות שמבסס איתנות פיננסית ארוכת טווח.

 

במגזר הסלולר הוספנו ברבעון השלישי 54 אלף מנויים, והמשכנו בהגברת נאמנות הלקוחות. מתחילת השנה נוספו 105 אלף מנויים נטו לשירותי הסלולר של פרטנר. בנוסף השקנו את רשת הדור ה- 5 ועמדנו ביעדי הפריסה המקנים לנו זכאות למענק בסכום של עשרות מיליוני שקלים שצפוי להתקבל ממשרד התקשורת.

 

משבר הקורונה האיץ את המודעות לחשיבות של שירותי תקשורת איכותיים, בדגש על שירותי אינטרנט יציבים ומהירים. בחודשים האחרונים גוברים משמעותית הביקושים לשירותי פרטנר פייבר המעניקים אינטרנט אולטרה מהיר על גבי רשת הסיבים האופטיים העצמאית של פרטנר, שמגיעה כבר לכ- 700 אלף משקי בית ב- 50 ערים ברחבי הארץ.

 

לשירות הטלוויזיה פרטנר TV ,יש נכון להיום כ- 229 אלף מנויים, תוספת של מעל 40 אלף מנויים מתחילת השנה. רובם מנויים בחבילות משולבות, דבר המעצים את פרטנר כקבוצת התקשורת שמציעה היום את מכלול שירותי התקשורת מהמתקדמים בישראל."

 

תמיר אמר, סמנכ"ל הכספים של פרטנר: "כפי שציפינו, המשך הירידה המשמעותית בהיקף הטיסות הבינלאומיות ברבעון השלישי גרם להשפעה שלילית מהותית על התוצאות הרבעוניות של החברה, בהשוואה למגמות העונתיות הרגילות של החברה, ולמרות שהחברה הצליחה לצמצם באופן ניכר את הפגיעה המהותית האמורה על ידי פעולות יזומות לצמצום הוצאות במספר תחומים וגם על ידי שינויים במספר תחומי פעילות, כולל מיקסום העלייה בביקושים לחלק משירותי החברה בעקבות המשבר והסטת הפוקוס שלנו לערוצי מכירה חלופיים, ההשפעה הסופית בנטו נשארה שלילית מהותית.

 

במבט לעתיד, החברה צופה כי ברבעון הרביעי של שנת 2020 תמשיך ההשפעה השלילית כתוצאה מההקפאה הכמעט מוחלטת של הטיסות הבינלאומיות, אך באופן מתון יותר מאשר ברבעון השלישי, ובנוסף תמשיך החברה ביוזמות לצמצום הוצאות במספר תחומים, כך שההשפעה הסופית בנטו ברבעון הרביעי לא צפויה להיות מהותית.

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה