שופרסל מדווחת היום על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2020 ולתשעת החודשים הראשונים של השנה, ומסכמת רבעון שיא בזכות משבר הקורונה והעליה בצריכת המזון בעיקר באמצעות המכירות המקוונות.
הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.9 מיליארד ש"ח לעומת רבעון מקביל אשתקד שהסתכמו בכ-3.4 מיליארד ש"ח – המהווים גידול של כ-14.5%, המיוחס בעיקרו לצמיחת החברה בערוץ האונליין וברצפת המכירה. הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-11.4 מיליארד ₪, גידול של כ- 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
המכירות בסניפים זהים (קמעונאות מזון: רצפת מכירה ואונליין) גדלו בשיעור של כ-13.6% ברבעון ובכ-12.3% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופות המקבילות אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השלישי גדל בכ-76% והסתכם בכ-97 מיליון ₪ המהווים כ-2.5% מההכנסות ברבעון, בהשוואה לכ-55 מיליון ש"ח שהיוו כ-1.6% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות.
הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל בכ-77% לכ-267 מיליון ₪ (2.4% מההכנסות), בהשוואה לכ-151 מיליון ₪ (1.5% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד). הגידול ברווח הנקי נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות.
ה-EBITDA לרבעון הסתכמה בכ-376 מיליון ש"ח, המהווים כ-9.5% מסך הכנסות החברה בהשוואה לכ-320 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד שהיוו כ-9.3% מסך הכנסות החברה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהגידול ברווח התפעולי.
ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמה בכ-1,103 מיליון ₪ המהווים כ-9.7%, בהשוואה לכ-944 מיליון ש"ח שהיוו כ-9.4% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מהגידול ברווח התפעולי.
עלייה ניכרת נרשמה בתחום המקוון, כאשר מכירות שופרסל אונליין הגיעו ברבעון השלישי לכ-20.8% מכלל מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-14.8% אשתקד ברבעון המקביל אשתקד. ובתשעת החודשים הראשונים של השנה מכירות האונליין עמדו על כ-19.4% לעומת כ-14.8% בתקופה המקבילה המקביל אשתקד.
שינוי קל חל בנתח מכירות המותג הפרטי ברבעון האחרון עמד על כ-25.8% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-25.3% בתקופה המקבילה אשתקד. נתח מכירות המותג הפרטי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על כ-25.6% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-25.1% בתקופה המקבילה אשתקד.
רשת Be ממשיכה לשפר את תוצאותיה: ההכנסות גדלו ברבעון האחרון ב-14.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-215 מיליון ₪. המכירות בסניפים הזהים ברשת Be גדלו בכ-14.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרשת הקטינה את ההפסד התפעולי בלמעלה מ-50%: מכ-12 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד לכ-5 מיליון ₪ ברבעון הנוכחי.
שיפור של למעלה מ-50% נרשם גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה, מהפסד תפעולי של כ-40 מיליון ₪ אשתקד לכ-19 מיליון ₪ בתשעת החודשים הראשונים של השנה וזאת בעיקר כתוצאה מגידול בהכנסות, התייעלות תפעולית והעמקת הסינרגיה עם הקבוצה במסגרת השלמת תהליך המיזוג בין החברות.
מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השלישי לשנת 2020, עם תוצאות מצוינות המשקפות את יכולת התמודדותה של שופרסל בעתות משבר כבשגרה. במהלך הרבעון הנוכחי, נמשכה מגמת ביקושי השיא בסניפי הרשת ובפעילות מערך האונליין שהושפעו, בין השאר, ממשבר נגיף הקורונה. זאת תוך מתן שירות רציף ואיכותי ללקוחותינו.
תוצאות הרבעון והתקופה כולה, מצביעים על פירות ההשקעה שביצעה החברה בשנים האחרונות בשלל התשתיות והאמצעים, בהתאם לתכנית האסטרטגית שאפשרה לה לצמוח ולהעניק שירות איכותי בהיקפים אדירים.
גם בתקופה זו, אנו ממשיכים לפעול במגוון רחב של תחומים, לשיפור הצעת הערך והרחבת מגוון השירותים בהתאם לצרכים המשתנים של הצרכן הישראלי ולעשות ככל יכולתנו לשיפור השירות וחווית הלקוח. אנו מודים לעובדות ועובדי החברה על מסירותם ותרומתם הגדולה להצלחת החברה."