הממונה על התחרות שוקלת לערוך שינויים בתנאי המיזוג של בזק ו-YES

המיזוג בין החברות אושר ב-2014 בכפוף לתנאים המגבילים את יס במכירת סל שירותי תקשורת, אולם כעת שוקלת הממונה להתיר לקבוצת בזק למכור חבילות הכוללות שירותי טלוויזיה

חדשות ספונסר 24/11/2020 15:22

א+א-

רשות התחרות, פרסמה היום להערות הציבור תיקון ששוקלת הממונה על התחרות (להלן הממונה) לערוך בתנאי מיזוג בזק – יס. כזכור, במרץ 2014, אישר ממלא מקום הממונה על התחרות מיזוג בין בזק לבין יס. לאור החששות התחרותיים שהתעוררו כתוצאה מהמיזוג, הוא אושר בשעתו בכפוף לתנאים.

 

כחלק מתנאי המיזוג נאסר על יס למכור סל שירותי תקשורת הכוללים שירותי טלוויזיה במחיר שונה ממכירת שירות הטלוויזיה בנפרד. על פי התנאי, אם קבוצת בזק בוחרת למכור טריפל במחיר מסוים עליה למכור את שירותי הטלוויזיה במחיר נפרד כך שמחיר שירותי הטלוויזיה יהיה זהה בין אם השירותים נרכשו כחלק מחבילת הטריפל ובין אם הם נרכשו כשירותי טלוויזיה בלבד.

 

תנאי זה הוטל מחשש כי בזק תמכור את שירותי הטלוויזיה כחלק מחבילת הטריפל במחיר טורפני ובכך תגביה את חסמי הכניסה של מתחרים נוספים לתחום הטלוויזיה.

 

תנאי נוסף שהוטל על יס במסגרת תנאי המיזוג הוא איסור על הסדרי בלעדיות בכל הנוגע לרכש תוכן לטלוויזיה רב ערוצית. תנאי זה נועד לאפשר לשחקנים אשר ירצו להיכנס לתחום הטלוויזיה הרב ערוצית לרכוש תכנים בלי הגבלה.

 

מאז הטלתם של התנאים חלו תמורות משמעותיות בשווקי התקשורת השונים, שלהם השפעה על הצורך בתנאים שהוצבו לחברה. ראשית, כשהוטלו התנאים היו שני שחקנים בלבד בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, הוט ויס. מאז נכנסו לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית מתחרים חדשים – סלקום  ופרטנר אשר צברו נתחי שוק מאז כניסתן לשוק וכיום כל אחת מהן מחזיקה ביותר מ-200 אלף מנויים לשירותי הטלוויזיה שלהן.

 

בנוסף, רשתות האינטרנט עברו תמורות ושדרוגים המאפשרים אספקת תכנים אודיו ויזואליים באיכות גבוהה (OTT). שינוי זה מאפשר לבתי אב לצרוך תכני טלוויזיה מפלטפורמות בינלאומיות ישירות דרך האינטרנט (Netflix, Apple TV ועוד).

 

כמו כן, רפורמת השוק הסיטונאי מאפשרת לשחקנים קיימים ולשחקנים אשר רוצים להיכנס לתחום הטלוויזיה הרב ערוצית לרכוש תשתית אינטרנט במחיר מפוקח וכן לפרוס תשתיות תקשורת בצנרת של בזק. כמו כן, ניתן לראות כי IBC ופרטנר החלו לפרוס סיבים באופן עצמאי. בדיקת הרשות העלתה שימוש נרחב בשוק הסיטונאי.

 

לאור שינויים אלו הממונה שוקלת להתיר לקבוצת בזק למכור חבילות תקשורת הכוללות שירותי טלוויזיה ללא חובה למכור את שירותי הטלוויזיה במחיר מופרד שיהיה אחיד לרוכשי חבילות ולמי שאינם רוכשים חבילות.

 

בכל הנוגע להסדרי בלעדיות, בדיקת הרשות העלתה כי היצע התוכן הזר (להבדיל מתוכן מקומי ותוכן ספורט) הוא רחב וניתן לרכשו ממספר גורמים שונים: אולפני המייג’ורס; מפיקים עצמאיים רבים מרחבי העולם, רשתות טלוויזיה זרות, המפיקות תכנים לשימושן העצמי ומוכרות את הערוץ שבבעלותן בשלמותו או תכנים ממנו גם לאחרים. בנוסף לכך, קיימת אפשרות לרכוש תכנים רבים ומגוונים באמצעות אגרגטורים בינלאומיים בעלי כח רכש משמעותי, המרכזים מגוון תכנים זרים מכל אחד מהגורמים המפורטים לעיל.

 

לאור זאת, שוקלת הממונה לשנות את תנאי האוסר על בלעדיות כך שלא יחול על רכש תוכן זר. ולעומת זאת בכל הקשור לתכני ספורט ולתכנים מקומיים שאינם נכנסים להגדרת הפקות מקור התנאי יישאר בתוקפו.

 

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה