דוחות כספיים

שטראוס: ירידה קלה בהכנסות ועליה ברווח הנקי ברבעון השלישי

הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו בכ- 2.17 מיליארד ש"ח, ירידה של כ-3.1%; הרווח הנקי מתחילת השנה מסתכם ב-464 מיליון ש"ח, שיפור של כ- 4.1%

חדשות ספונסר 18/11/2020 10:01

א+א-

קבוצת שטראוס מפרסמת הבוקר את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2020 ולתשעת החודשים הראשונים של השנה.

 

הקבוצה סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2020 עם הכנסות של כ- 2.17 מיליארד ש"ח ואת תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של כ- 6.3 מיליארד ש"ח עליה של כ- 3.9% וכ- 4.5%, בהתאמה (אורגנית בנטרול השפעת מטבע). בשל שחיקת המטבעות מציגה החברה ירידה של כ- 3.1% בהכנסות ברבעון השלישי וירידה של כ- 2.2% בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופות המקבילות אשתקד.

 

 השפעת שערי החליפין על מכירות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ- 163 מיליון ש"ח מתוכם כ- 136 מיליון ש"ח נובעים מהיחלשות הריאל הברזילאי לעומת השקל, זאת בשעה שהמכירות הכמותיות ונתח השוק בברזיל צמחו.

 

השפעת שחיקת שערי החליפין בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 הסתכמה בכ- 429 מיליון ש"ח מתוכם כ- 351 מיליון ש"ח בגין היחלשות הריאל הברזילאי מול השקל. הרווח התפעולי הסתכם בכ- 250 מיליון ש"ח, עליה של 4.8% (מנוטרל מטבע), בתרגום לשקלים מדובר על ירידה של כ- 2.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שיעור הרווחיות התפעולית עומד על כ- 11.5% – גידול של כ- 0.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח הנקי (המיוחס לבעלי המניות) הסתכם ברבעון בכ- 158 מיליון ש"ח לעומת כ- 153 מיליון ש"ח ברבעון המקביל – הגידול ברווח נבע מקיטון בהוצאות המימון והמיסים של החברה. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 464 מיליון ש"ח, עליה של כ- 4.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

מנכ"ל הקבוצה גיורא בר-דעה: "קבוצת שטראוס ממשיכה להציג ביצועים עיסקיים איתנים למרות ההשפעות הגלובליות המהותיות של משבר הקורונה על פעילותה. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 וברבעון השלישי של השנה, החברה מציגה שיפור בפעילות בעיקר בערוצים ובקטגוריות המוטות צריכה ביתית בצד היחלשות משמעותית בקטגוריות ובערוצי הצריכה מחוץ לבית שהתעצמו ברבעון השלישי בין היתר בשל הסגר השני בישראל.

 

היציבות הניהולית, הגיוון העסקי בין קטגוריות, ערוצים ושווקים, כמו גם האיתנות הפיננסית שהשתפרה משמעותית בתקופה המדוברת, מאפשרים לחברה שלמדה "לחיות עם הקורונה" והמורכבות, להציג שיפור וצמיחה אורגנית במכירות, תוך שיפור הרווחיות התפעולית ועליה ברווח הנקי.

 

בתקופה זו ממשיכה הקבוצה להשקיע משאבים משמעותיים במטרה לשמר את הרציפות והתפעולית והעסקית וזאת תוך שמירה מרבית על בריאות ובטיחות עובדיה בכל האתרים ברחבי העולם. בראייה קדימה החברה ממשיכה ואף מעצימה את השקעתה בפיתוח קטגוריות וענפים בעלי פוטנציאל צמיחה, בהם תחליפי חלב לסוגיהם, מוצרי בריאות, מזון טרי, קפסולות קפה והעמקת הכניסה לקטגוריית POE ((Point Of Entry בסין. 

 

זאת ועוד, בתקופה המדוברת הקבוצה ממשיכה להשקיע בפיתוח ושדרוג קווי ייצור קיימים ובהקמת מפעלים חדשים בהם מפעל הייצור של חברת המים בסין, מחסן ומרכז הפצה חדשני באוקראינה, מפעל חדש של טעם הטבע בקיבוץ ברור חייל ורכישת פעילות הקפה של מיטצוי בברזיל.

 

יציבותה הפיננסית של החברה מאפשרת לה במיוחד בעת הזו לחפש הזדמנויות עסקיות בארץ ובעולם במגוון רחב של פעילויות במטרה להרחיב את פעילותיה ככל שתמצא לנכון. במקביל, הקבוצה ממשיכה ואף מעמיקה את ההשקעה החברתית שלה בתמיכה באוכלוסיות נפגעות קורונה ורואה עצמה חלק מהמאמץ לשמירה על החוסן החברתי כלכלי בכל מדינה בה היא פועלת.

 

 קבוצת שטראוס, מסכמת את התקופה עם תוצאות משופרות, זאת על רקע האתגרים הרבים והמגוונים בהם הסגר השני בישראל, שחיקת המטבעות למול השקל ועוד. בפעילות הקמעונאית מציגה שטראוס גידול במכירות בעיקר בקטגוריות של מוצרים לצריכה ביתית, אך במקביל סגירת המסעדות, בתי המלון ובתי הקפה לתקופות ממושכות כמו גם הירידה ברכישות הדחף (impulse) השפיעו לשלילה על הכנסות הקבוצה במרבית החברות ובמיוחד בפעילות חברת הקפה. 

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה