פריון נטוורק הדואלית, המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2020, שהסתיים ב-30 בספטמבר.
הכנסותיה של פריון ברבעון השלישי גדלו ב-27% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-83.4 מיליון דולר, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 79.2 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מזינוק של 76% בהכנסות פעילות הפרסום, הודות לרכישות ContentIQ ב-14 בינואר ו-PubOcean ב-22 ביולי השנה. ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-3% כתוצאה מגידול במספר החיפושים הממומנים.
עלויות רכש לקוחות ומדיה ברבעון הסתכמו ב-49.9 מיליון דולר, כ-60% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-34.2 מיליון דולר, או 52% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. הגידול בשיעור עלויות הרכש מסך ההכנסות נובע בעיקר מרכישות CIQ ו-PubOcean.
הרווח המתואם למניה: 21 סנט. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-2.1 מיליון דולר, המשקף ירידה של 26% לעומת הרבעון המקביל. ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-19% ל-5.9 מיליון דולר, כ-7% מסך ההכנסות.
ה-EBITDA המתואם גדל ב-15% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-8.7 מיליון דולר, כ-10% מההכנסות. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח למניה ב-8 סנט, המשקף ירידה של 27% לעומת הרבעון המקביל. ואילו הרווח למניה על בסיס Non-GAAP גדל ב-17% והסתכם ב-21 סנט.
קופת המזומנים גדלה ל-60 מיליון דולר. תזרים המזומנים התפעולי הסתכם ב-6.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-11.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. זאת, בעיקר בשל שינויים בהון החוזר של החברה הקשורים לרכישות CIQ ו-PubOcean. קופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר של פריון גדלו בסוף ספטמבר ל-60 מיליון דולר.
התחייבויות החברה בסוף ספטמבר הגיעו ל-22.9 מיליון דולר, מתוכן קו אשראי בסך 12.5 מיליון דולר שנטלה החברה במהלך הרבעון, כחלק מההיערכות להשלכות הקורונה. כך שקופת המזומנים נטו (מזומנים בניכוי התחייבויות לבנקים) גדלה בסוף הרבעון השלישי לכ-37 מיליון דולר.
עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: "פריון מתמודדת בהצלחה עם השלכות המגיפה הודות לאסטרטגיית גיוון המוצרים שיישמנו בשוק הפרסום הדיגיטלי טרם המגיפה. ביצועינו השתפרו גם הודות ליישום התוכנית להפחתת הוצאות, שסייעה לשמור על הרווחיות לצד השקעה בחיזוק הטכנולוגיה שלנו. עם ההתאוששות בשוק הפרסום הדיגיטלי, מאמצינו ממצבים את פריון למחצית שנייה חזקה מהצפוי עם פוטנציאל צמיחה משמעותי בשנים הבאות.
"ככל שהרבעון התקדם, גדלו תקציבי הפרסום ובמיוחד בפלח הטלוויזיות החכמות – המהוות ערוץ משלים למפרסמים המעוניינים להנגיש את המסר השיווקי לקהל המטרה בכל המדיות האפשריות. שילובן של ContentIQ ו-PubOcean בפעילותה הכוללת של פריון הושלם. כעת, מספקת הטכנולוגיה הייחודית שלנו למשווקים ולמנהלי קמפיינים את היכולת ’ללכוד ולשכנע’. אנו מאפשרים להם להגיע לקהלי יעד ממוקדים ולהשיג לקוחות חדשים באמצעות אתרי תוכן מותאמים העונים על הצרכים השיווקיים. פתרונות אלה מתורגמים לצמיחה בהכנסות וברווחיות של פריון".
גרסטל הוסיף: "בנוסף לצמיחה המואצת בהכנסות, הצלחנו לשפר משמעותית את הרווחיות ותזרים המזומנים ברבעון השלישי. שיפור זה צפוי להימשך. מוקדם יותר החודש העלנו את התחזית למחצית השנייה של 2020 להכנסות של 164-174 מיליון דולר, ול-EBITDA מתואם של 16-18 מיליון דולר. אסטרטגיית גיוון המוצרים והמודל הפיננסי מספקים לנו צמיחה ארוכת טווח והחזר אטרקטיבי על ההשקעה לבעלי המניות".
פריון צפויה לסיים את השנה עם הכנסות של 290-300 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 25-27 מיליון דולר.