טור דעה

חשבתם שרק מניות הטכנולוגיה נתנו בראש? זהו, שלא

מניית נייקי נמצאת היום בשיא כל הזמנים ונסחרת במחיר של 127.6 דולר למניה, לאחר זינוק אדיר של 103% מהשפל של חודש מרץ

חדשות ספונסר 07/10/2020 11:59

א+א- 2

אם אפשר היה לחשוב שהריחוק החברתי יגרום בעיקר נזק כבד לחברות הקמעונאות הגדולות בשל היעדרות הקונים בחנויות, מניית תאגיד ההלבשה וההנעלה האמריקנית נייקי ריסקה את המחשבה הזו. מניית נייקי נמצאת היום בשיא כל הזמנים ונסחרת במחיר של 127.6 דולר למניה, לאחר זינוק אדיר של 103% מהשפל של חודש מרץ. 

 

גרף מניית נייקי (קרדיט: גוגל)

 

הסיפור הגדול של נייקי בתקופת הקורונה הוא הבוסט העוצמתי של קניות האון ליין על רקע הריחוק החברתי ההכרחי. למעשה, נייקי הופכת מחברת קמעונאות לחברת אי-קומרס לכל דבר ועניין. לאור המומנטום במעבר לרכישות האון ליין האנליסטים צופים שרווחי החברה ימשיכו לצמוח בקצב שנתי של 25% במשך 5 השנים הקרובות, שדומה לשיעור הצמיחה של החברה לפני פרוץ המגיפה.

 

לפני שנצלול לסיפור ההצלחה של התקופה האחרונה, צריך לציין שהחברה נסחרת היום במכפיל רווח של 44 - לא נמוך כלל יחסית לחברה "קמעונאית" שקצב צמיחת ההכנסות השנתי המשוער שלה משנת 2013 הוא רק 7.5% המסתכמים להכנסות של 37 מיליארד דולר בשנה. זו החברה המובילה בעולם במכירת הלבשת אתלטיקה, אבל הסיפור של נייקי בתקופה האחרונה הוא לא המכירות שדווקא ירדו ב-1% בדוחות הרבעון האחרון.

 

לעומת זאת, המכירות המקוונות של החברה זינקו ב-82% מול הרבעון המקביל אשתקד כשברבעון השני השנה נרשמה קפיצה של 75%. בסה"כ המכירות המקוונות מסכמות ל-30% מסך המכירות של החברה ונייקי שואפת להגיע ל-50%. זה לא יהיה פשוט כשהחנויות הפיזיות יחזרו לעבודה במתכונת נורמלית כשמשבר הקורונה יחלוף, אבל יש סיכוי שהוצאות הפרסום של החברה, שירדו דרסטית בתקופה האחרונה, לא יחזרו להיות גבוהות כבעבר כיוון שסביר שהחברה למדה משהו מהתקופה הזו.

 

המשוואה של החברה פשוטה: נייקי עושה רווח גולמי גבוה ב-10% במכירות האון ליין לעומת המכירות בחנויות הפיזיות – המעבר לאון ליין חוסך לחברה הוצאות תפעול משמעותיות. ככל שאחוז מכירות האון ליין של החברה ממשיך לגדול, נייקי רווחית יותר. עוד לפני פרוץ המגיפה, הנהלת החברה כיוונה לשיפור הרווחיות הגולמית לאזור ה-50% בממוצע לשנה, עד שנת 2023. לאחרונה הודיעה ההנהלה על אסטרטגיית האצת הצרכנות הישירה החדשה שלה כדי להגביר עוד יותר את מעורבותם ואת ההתאמה האישית ללקוחות.

 

"ניהלנו בקפדנות את הוצאות התפעול, כולל הוצאות שיווק נמוכות ויעילות יותר, בעוד אירועי ספורט חיים התחילו לחזור בקצב איטי, תוך השקעה בהאצת הצמיחה הדיגיטלית", אמר מנהל הכספים מאט פריינד במהלך שיחת הוועידה לאחר הדוחות.

 

כשיורדים לרמת המיקרו, כדאי להזכיר עוד מספר מהלכים חשובים של החברה כמו הרחבת המוצרים המותאמים לכושר בתוך הבית, למשל בגדים ליוגה ולפילאטיס, הדחיפה שקיבל שוק הלבשת והנעלת הספורט בזכות הקורונה כיוון שכושר הוא התירוץ המושלם לצאת מהבית ולהתאוורר בלי לחטוף קנס (והיי, זה אפילו ממש חשוב ובריא וגם המודעות לנושא הזה נמצאת בעלייה מתמדת), העובדה שלהמון אנשים יש הרבה יותר כסף פנוי להוצאות על ביגוד והנהלה כי הלכו להם החופשות בחו"ל ואפילו הסדרה הנפלאה של נטפליקס "הריקוד האחרון" בכיכובו של המותג הטוב בהיסטוריה – מייקל ג’ורדן, תרמה בוודאות את חלקה למכירות המותג. מעבר לזה, נייקי זה מותג שהדור הצעיר מתחבר אליו, מותג מוכר, ממוצב היטב וחזק מאוד כמוצר פרימיום שמוכנים לשלם עליו קצת יותר.

 

בהתבסס על החדירה המואצת של מכירות האון ליין והמומנטום שלה כחברת אי-קומרס עם מרווחים שנמצאים בגידול ברור, מחיר המניה הנוכחי של החברה אינו נראה מוגזם ויקר מדי.

 

 

***

מובהר ומודגש כי האמור בסקירה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע בסקירה זו אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע בסקירה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הסקירה - הינו על אחריות הקורא בלבד.

2 תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    ניתוח יפה

    מתי יחזור הטניס?

    עמיר 07/10/2020 14:46

  2. 2
    אחלה ניתוח ! אכן מניה מעניינת

    חיים 07/10/2020 13:30