הקרב על השם: ג’מבו הישראלית נגד ג’מבו היוונית

הקבוצה הישראלית הגישה לרשם סימני המסחר התנגדות לרישום הסימן המבוקש של החברה היוונית, בטענה לניצול המוניטין שלה בישראל ומחשש להטעיית צרכנים

חדשות ספונסר 30/09/2020 12:00

א+א-

חברת פוקס דיווחה בשבוע שעבר על הסכם שחתמה עם רשת הקמעונאות היוונית JUMBO. במסגרת ההסכם העניקה החברה לפוקס זכות בלעדית להקמה ותפעול חנויותיה בישראל. אלא שכאן אצלנו כבר פועלת רשת חנויות בשם ג’מבו, העוסקת במכירת מוצרי צריכה מוזלים לבית.

 

רשת ג’מבו הישראלית הוקמה על ידי קבוצת צ’אק בס, בבעלותו של המייסד והמנכ"ל רועי ונונו בשנת 2015. הרשת מונה כיום 11 סניפים בכל הארץ שפועלים תחת סימן JUMBO שסיסמתה "איכות מקסימום במחיר מינימום". בחנויות הרשת נמכרים פריטי עיצוב, ריהוט ונוי לבית, טקסטיל ומצעים, מוצרים למטבח, משחקים, מוצרי ניקיון, ציוד קמפינג ועוד. החברה עתידה לפתוח חנות נוספת עד סוף השנה וכן עוד 5 חנויות נוספות במהלך 2021.

 

בנוסף, ג’מבו הישראלית מפעילה אתר למכירת המוצרים באופן מקוון, שהתחיל לפעול בשנת 2019. חנות האונליין היא היחידה בישראל בתחום מוצרי הסטוק והכלבו לבית, ומאפשרת שירות משלוחים עד בית הלקוח תוך 5 ימי עסקים.

 

הקבוצה הישראלית הגישה לרשם סימני המסחר התנגדות לרישום הסימן המבוקש, וטענה כי  פוקס "רוכבת" על ההצלחה שלה, והגישה לרישום את הסימן JUMBO על שמה, תוך ניצול המוניטין הרב של ג’מבו הישראלית בענף. ג’מבו הישראלית טוענת גם כי רישום הסימן על שם פוקס יגרום להטעיית צרכנים לחשוב כי יש קשר בין שתי הרשתות, אך קשר כזה לא קיים.

 

ג’מבו הישראלית מעסיקה מאות עובדים, שלטענתה בתקופה הכלכלית המאתגרת בה אנחנו נמצאים בעידן הקורונה, יש להקפיד שלא ייגזל מפעל החברה ולא יוכשר הניסיון של מתחרה זר לנצל את המוניטין שלה תוך התחרות בלתי הוגנת.

 

עוד טוענת ג’מבו הישראלית, כי במהלך שנות פעילותה השקיעה מיליוני שקלים בפרסום ובשיווק, גם בפלטפורמות דיגיטליות ורשתות חברתיות וגם באמצעות אמצעי הפרסום המסורתיים כמו עיתונות וטלויזיה – על מנת לחזק את המותג שיצרה. החברה טוענת כי הכנסותיה, המבוססות על שמו של המותג, מגיעות לעשרות מיליוני ש"ח בכל שנה.

 

חברת פוקס לא הגיבה לפרסום מכתב ההתנגדות עד כה.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה