חברת שפע ימים מודיעה היום כי השקיעה בחברת ספוטנגו, סטארטאפ ישראלי שפיתח פלטפורמה לקמעונאות לטווח קצר ("פופ-אפים") שבאמצעותה מותגים ועסקים מזמינים ומשיקים חנויות פיזיות במיקומים מרכזיים לתקופות קצרות ועונתיות, שמתאימות לצרכים העסקיים שלהם. ספוטנגו מאפשרת למותגים להזמין חנות בקליק במקום מרכזי ואסטרטגי, ללא כל התחייבות.
שפע ימים רכשה 51% מהון מניות ספוטנגו, בדרך של הקצאת מניות רגילות של ספוטנגו המהוות מיד לאחר השלמת העסקה 20% מהון המניות הרגילות המונפק של ספוטנגו, בדילול מלא וזאת תמורת תשלום של 350 אלפי דולר.
כמו כן, תרכוש החברה מבעלי המניות הקיימים בספוטנגו מניות רגילות של ספוטנגו המהוות מיד לאחר ההשלמה 31% מהון המניות הרגילות המונפק שלה, בתמורה למתן אופציה לבעלי המניות הקיימים לרכישת מניות שפע ימים בשווי של עד כ-1 מיליון דולר בהתאם ליעדים שהוגדרו לספוטנגו לשנה הקרובה.
בנוסף תקבל שפע ימים תקבל אופציה לרכישת 19% נוספים, ל-30 חודשים, בעלות של 2.85 מיליון דולר המשקף לספוטנגו שווי חברה של 15 מיליון דולר. במקביל, קובי לקסר מנכ״ל שפע ימים יכהן כיו״ר ספוטנגו.
ספוטנגו מתמקדת בהפעלת רשת חנויות וחללי פופ-אפ המכונה STATION, ומהווה סטנדרט לתחום של קמעונאות לטווח קצר. לספוטנגו יש כיום ארבע חנויות בתל-אביב ברחובות ראשיים, ובקרוב מתכוונת החברה לפתוח מיקומים נוספים בארץ ובעולם.
בכל STATION של ספוטנגו, מותגים מקבלים מדי שבוע חנות מוכנה עם יכולת להתחבר למותגים נוספים בחלל במטרה להציע תוכן משולב ואפקטיבי לצרכנים שיבקרו במהלך הפופ-אפ. כל STATION של ספוטנגו כולל את כל השירותים והאמצעיים שהמותג צריך על-מנת לבצע מכירת פופ-אפ.
כחלק מהפעילות של ספוטנגו, החברה פיתחה ממשק דיגיטלי להזמנת פופ-אפ בכל אחד מהסטיישנים של החברה, שבאמצעותו המותג יכול לבחור את הסטיישן הרלוונטי לו מבחינת מיקום, מחיר ותאריך, לבקש להזמינו ובעת אישור לבצע את התשלום המבוקש עבור הפופ-אפ, ללא ניירת וסיבוכים לוגיסטיים מיותרים.
המערכת הדיגיטלית שהחברה פיתחה מאפשרת חיבור ישיר של המותג לחנויות, שהופכת את התהליך המסורבל הכרוך בשכירות של חנות בפריים-לוקיישן, ליעיל ופשוט יותר מאי-פעם. כמו כן, המערכת יודעת להציע למותגים רלוונטיים את הסטיישנים הרלוונטיים ביותר מבחינת קהל לקוחות פוטנציאלי, פדיון יומי ממוצע והתאמה של קטגורית המותג לעסקים שמסביב. בנוסף המערכת מסייעת בשילוב של מותגים עם מותגים משלימים לפתיחת חנות פופ-אפ משותפת שתהפוך את פוטנציאל ההצלחה של חנויות הפופ-אפ לגבוה יותר.
מאז השקת הפעילות של ספוטנגו, מעל ל-400 מותגים נרשמו לפלטפורמה ומאות מהם כבר השיקו חנויות פופ-אפ בסטיישנים של ספוטנגו - ממעצבות אופנה, הנעלה ותכשיטים פופולריות ועד מותגים בינלאומיים שבחרו בספוטנגו כפלטפורמת החנויות הפיזית שלהם.
כיום, כשהמסחר ברחובות משתנה, החברה נמצאת בתהליך גדילה - במטרה להתפרס במרכזי ערים נוספות בארץ ובחו"ל, לשרת מותגים ועסקים קטנים אשר יידרשו לייצר יתרון תחרותי ולפתוח חנויות פיזיות לטווח קצר באחד מה-STATIONS של ספוטנגו, אשר יהוו עבורם כלי לחשיפה לקהל חדש, למכירות משמעותיות וצמיחה גבוהה.
קובי לקסר מנכ״ל שפע ימים: ״רכישה זו הינה חלק מאסטרטגיית הצמיחה החדשה של שפע ימים, ספוטנגו מביאה איתה בשורה חדשה לשוק הריטייל ובשלוב היכולות הטכנולוגיות שהם פתחו, אנו מאמינים בחזון החברה להפוך למובילה עולמית בתחום שלה. התוכנית האסטרטגית של ספוטנגו להתרחב ולפתוח חנויות נוספות באירופה ובארה״ב תוך שכפול המודל המצליח״
״תחום הפעילות החדש של שפע ימים, פונה לעולם החדש והצומח בצורה מאוד אגרסיבית - עולם הריטייל של הדור החדש, המתמקד ברכישות און ליין, ובחנויות פופ אפ, על חשבון העולם הישן של חנויות פיזיות. ספוטנגו היא הנדבך הראשון באסטרטגיה זו, ואנו רואים בה כפלטפורמה שמחברת בין סוחרי אונליין וחנויות און ליין מהדור החדש ואנו מאמינים כי טרנד הרכישות ימשיך ויעבור לעולם חדש זה - חיבור האון ליין לאוף ליין״.