חברת יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים ברחבי הארץ, מדווחת על תוצאות המחצית הראשונה והרבעון השני של שנת 2020.
ההכנסות ברבעון השני של 2020 הסתכמו בכ- 711 מיליון שקל לעומת כ- 742 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ- 4.2%. כ- 21 מיליון ש"ח מירידה זו, נובעים מהגדלת המכירות בשיטת הקונסיגנציה.
ההכנסות ברבעון השני של 2020 בנטרול השפעת הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה הסתכמו בכ- 748 מיליון שקל לעומת כ- 758 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ- 1.3%. הירידה נובעת בעיקרה מהכנסות חודש אפריל אשר בו, השפעת הגבלות התנועה וההגבלה על כמות הלקוחות בכל סניף, באו לידי ביטוי במחזור המכירות בחודש זה.
הרווח הגולמי ברבעון השני של 2020 הסתכם בכ- 187.8 מיליון שקל, עלייה של כ- 8.6% לעומת רווח גולמי של כ- 172.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות2 ברבעון השני של 2020 עמד על כ- 25.1% לעומת שיעור רווח גולמי של כ- 22.8% ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות (בנטרול IFRS 16) הסתכם בכ- 42.3 מיליון שקל , עלייה של כ- 8.1% לעומת רווח תפעולי של כ- 39.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ- 5.9% לעומת כ- 5.3% ברבעון המקביל.
הרווח לתקופה (בנטרול IFRS 16) הסתכם בכ- 28.9 מיליון שקל, עליה של כ- 1.5% לעומת רווח לתקופה של כ- 28.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח לתקופה (בנטרול IFRS 16) עמד על כ- 4.1% ברבעון השני של שנת 2020 לעומת כ- 3.8% ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA (בנטרול IFRS 16) ברבעון השני של 2020 הסתכמה בכ- 60.8 מיליון שקל, עלייה של כ- 22% לעומת EBITDA של כ- 49.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ה-EBITDA מההכנסות (בנטרול IFRS 16) עמד על כ- 8.6% ברבעון השני של 2020 בהשוואה לכ- 6.7% ברבעון המקביל אשתקד.
יתרת המזומן נטו ליום 30 ביוני 2020 הסתכמה בכ- 73 מיליון שקל. ההון העצמי נכון ל-30 ביוני 2020 עמד על כ- 734 מיליון שקל, המהווה כ- 33% מסך המאזן.
לחברה מדיניות חלוקת דיבידנד של כ- 30% מהרווח לתקופה, כפי שיהיה על פי דוחותיה הכספיים השנתיים המבוקרים לשנה הקודמת. בחודש מרץ 2020 הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 23 מיליון שקל אשר חולק לבעלי המניות בחודש אפריל 2020.
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף ציין : "אנו רואים ברבעון זה המשך צמיחה של הרשת. רכישת חמשת הסניפים מיינות ביתן החודש תציף פוטנציאל רב לאחר השקעה בתשתיות. בנוסף, אנו פועלים לפתיחתם והקמתם של סניפים נוספים כך שעד לסוף שנת 2021 יהיו לרשת כ- 35 סניפים פעילים ברחבי הארץ. בסיכום המחצית הראשונה של 2020 אנו רואים בתוצאות הרשת ביצועים מצוינים ורווחיות גבוהה.
במקביל לצמיחה ולהתפתחות העסקית, במיוחד בימים אלה, אנו מקפידים על חיבור ותמיכה בקהילה בדרכים שונות. בין היתר, עם המיזם החברתי של הרשת "כולנו משפחה אחת" אשר פועל זו השנה השנייה לתרומת סלי מזון למשפחות נזקקות ברחבי הארץ ביחד עם שותפינו לדרך וצפוי לחלק לקראת חגי תשרי כ-15 אלף סלי מזון למשפחות. תרומות משמעותיות נוספות שעלו לאורך הדרך כוללות: תרומה של כ-4 מיליון ש"ח לבי"ח איכילוב עבור מכשיר לביצוע פעולות צנתור מצילות חיים והקמת חדר צנתור מוח, התגייסות הרשת לתרומת תווי קניה בסך כ-5 מיליון ש"ח להענקת ביטחון תזונתי לנפגעי משבר הקורונה במסגרת פרוייקט "תעבירו את זה הלאה" של תכנית הטלוויזיה "הצינור". בשעה זו, כולנו צריכים לשאת בנטל המציאות המאתגרת של הציבור הישראלי בימים אלו, להירתם למאמץ ולתת כתף".