ערן וולף, לשעבר מנכ"ל מימון ישיר<br>קרדיט: מימון ישיר
ערן וולף, לשעבר מנכ"ל מימון ישיר קרדיט: מימון ישיר

מימון ישיר מקבוצת צור שמיר, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2020. הרווח הנקי ברבעון השני לשנת 2020 הסתכם בכ-26.3 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-38.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר לאור השפעות משבר הקורונה. החברה נקטה בתכנית התייעלות שעיקרה הוצאת כשליש מעובדי החברה לחופשה ללא תשלום וסיום יחסי העבודה עם חלקם והפחתת היקף המשרה של מרבית כח האדם שנותר בחברה ל-70% משרה למשך הרבעון השני. עקב תכנית ההתייעלות האמורה וכן הפחתת היקף ההלוואות המועמדות על ידי החברה, הוצאות החברה היו נמוכות יותר בכ-25 מיליון ש"ח מאשר ברבעון המקביל אשתקד.

 

החברה מעריכה שבהמשך השנה, עקב השלמת ההנפקה לציבור מאוגוסט 2020 והגדלת זמינות מקורות המימון, וכן הגידול הצפוי בהיקף עסקאות המחאת תיקי ההלוואות, היקף העמדת ההלוואות על ידיה יגדל, ובהתאם לכך ירשם שיפור בתוצאותיה. 

 

ההכנסות ברבעון השני לשנת 2020 הסתכמו בכ-123.6 מיליון ש"ח לעומת כ-170.4 ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הירידה נובעת מרכיב ההצמדה – שחיקת המדד ברבעון השני של שנת 2020 בשיעור של 0.2% לעומת עלייה בשיעור של 1.5% ברבעון המקביל אשתקד (מנגד נרשמה עלייה ביתרת התיק הממוצע המוחזק על ידי החברה אשר ממתנת את הירידה בשל המדד) וירידה במספר ההלוואות שהועמדו בתחום הרכב בחודשים אפריל ומאי וקיטון בעמלת הקמה בשל הירידה במספר ההלוואות שהועמדו כמצויין לעיל. (השפעה קטנה ולכן נמחק)

 

הוצאות המימון נטו של החברה קטנו בכ-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד על אף גידול בהיקף של כ-20% בהיקף ניצול האשראי וזאת כתוצאה מירידת המדד בשיעור של 0.2% לעומת עלייה בשיעור של 1.5% ברבעון המקביל אשתקד, כאמור.

 

הוצאות החובות המסופקים ואבודים הסתכמו ברבעון השני לשנת 2020 בכ-25.7 מיליון ש"ח לעומת כ-19.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ו-.33.8 ברבעון הראשון של 2020. העלייה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד , נבעה מהשפעות משבר הקורונה וכן עקב הגידול בתיק ההלוואות המוחזק על ידי החברה.

 

הכנסות תחום הלוואות רכב הסתכמו ברבעון השני לשנת 2020 בכ-84.5 מיליון ש"ח לעומת כ-121.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. החברה צמצמה את היקף ההלוואות בתחום זה בכ-46% ברבעון השני ביחס לרבעון המקביל אשתקד . הרווח הנקי בתחום הלוואות לרכב הסתכם בכ-17.7 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-30.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח נבעה מקיטון בהמחאות תיקי הלוואות, ירידת המדד וכן, בשל עלייה בהוצאות חובות מסופקים ואבודים. עם זאת, לאור נקיטת צעדי ההתייעלות בעקבות משבר הקורונה קטנו העלויות בתחום פעילות זה.

 

הכנסות תחום הלוואות סולו הסתכמו ברבעון השני לשנת 2020 בכ-36.9 מיליון ש"ח לעומת כ-46.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עם פרוץ משבר הקורונה החליטה הנהלת החברה להשהות את העמדת ושיווק הלוואות סולו חדשות ללקוחותיה עקב הקושי בהערכת הסיכון הטמון בהלוואות אלו על רקע המשבר. כמו כן, הירידה במדד הובילה לירידה בהכנסות הריבית והצמדה בתחום פעילות זה, יחד עם גידול בהפרשה לנזקי אשראי ביחס לרבעון המקביל אשתקד. להערכת החברה, היא תשוב להעמיד/לשווק הלוואות סולו כשתחול התייצבות בשיעורי האבטלה במשק ותגדל רמת הוודאות בהערכת סיכוני הלווים.

 

הרווח הנקי בתחום הלוואות סולו הסתכם ברבעון השני לשנת 2020 בכ-8 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-8.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בין התקופות אינו מהותי בעקבות צמצום משמעותי בכח האדם במחלקות המתפעלות את הלוואות הסולו, קיטון ביתר העלויות הישירות בהתאם וכן עלייה בשווין ההוגן של הלוואות אלו.

 

נכון ליום 30 ביוני 2020 יתרת תיק ההלוואות שהעמידה ושיווקה החברה הסתכם בכ-8.7 מיליארד ש"ח (כולל תיק הלוואות שהומחה ו/או שווק עבור צדדים שלישיים) לעומת כ-8.2 מיליארד ש"ח נכון ליום 30 ביוני 2019.

 

ההון העצמי של החברה נכון ליום 30.6.2020 הסתכם בכ-480.1 מיליון ש"ח לעומת כ-481.9 מיליון ש"ח ב-31.12.2019.

 

ערן וולף, מנכ"ל מימון ישיר, מסר: "ראשית, אני רוצה להודות למשקיעים על הבעת האמון והשתתפותם בהצלחת הנפקת מימון ישיר בבורסה, שהחלה להיסחר בשבוע שעבר כחברה ציבורית. תוצאות הרבעון השני הושפעו ממשבר הקורונה עקב המגבלות בחודשים אפריל ומאי וההאטה הכלכלית במשק. למרות המשבר והגבלות התנועה הממושכות במהלך הרבעון, הצגנו רווח נקי של כ-26.3 מיליון ש"ח ברבעון זה, בעיקר בעקבות צעדי התייעלות שבהם נקטנו עם פרוץ המשבר וביצוע עסקאות המחאה במהלכו. כמו כן, החברה הקשיחה את תנאי הזכאות של הלווים בהלוואות חדשות לרכישת כלי רכב ואיכות הלווים הממוצעת כיום הינה טובה יותר. אנו מעריכים שבהמשך השנה, עם תמורת הנפקת המניות לציבור והגדלת זמינות מקורות המימון, היקף העמדת ההלוואות ישוב לגדול. הביקוש הגובר לאשראי צרכני לצד התשתית הטכנולוגית היעילה שפיתחה החברה, פריסתה הרחבה בתחום מכירת רכבים והשימוש במידע ממאגר נתוני האשראי, מהווים נדבך מרכזי להמשך הצמיחה ומובילות החברה."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש