רשת הסופרמרקטים ויקטורי מדווחת על תוצאות הרבעון השני לשנת 2020 ומציגה תוצאות שיא במכירות וברווח הנקי, כאשר במקביל גם מניית החברה נסחרת בשיא כל הזמנים.
המכירות לרבעון השני של 2020 הסתכמו לשיא של 592 מיליון שקל, עליה של 32.5% בהשוואה לכ-447 מיליון שקל ברבעון המקביל 2019. הגידול במכירות נבע מפתיחת סניפים חדשים ומגידול בפדיון חנויות זהות. קצב המכירות ברבעון מוביל את החברה לקצב מכירות שנתי של כ-2.4 מיליארד שקל.
הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-10.6%, בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד, והרשת הציגה גידול בחנויות זהות של 14.2% עבור המחצית הראשונה של השנה.
הרווח הנקי לתקופה הסתכם ל-12.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הנקי בתקופת הדוח עמד על 2.1% , בהשוואה ל-1.9% בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח הנקי הושפע לשלילה מיישום תקן IFRS16, שבנטרולו הרווח הנקי הסתכם ל-15.5 מיליון שקל, עליה של 45.9%.
מתחילת השנה, החברה דיווחה על שיא בתזרים חיובי מפעילות שוטפת שעמד על 127 מיליון שקל. ההון העצמי, נכון ליום 30 ביוני 2020 עמד על 285.7 מיליון שקל. מהמאזן. העליה בהון העצמי נובע בעיקר מהרווח הנקי השוטף של החברה ומחלוקת דיבידנד.
ויקטורי מפעילה כיום 60 סניפים יחד עם הסניף בצמח שנפתח לאחר מועד הדוח. החברה ממשיכה לבחון את המשך הרחבת הרשת באמצעות רכישת פעילות מרכולים ברחבי הארץ. לסניפים שנפתחו במרץ לא היתה השפעה על הצמיחה בתוצאות הרבעון עקב חולשת הקניונים. ההנהלה צופה כי סניפים אלה יתרמו בהמשך לצמיחה בתוצאות, לצד פתיחת סניפים נוספים. לחברה אמצעים נזילים בסך 124 מיליון שקל למימוש הזדמנויות לצמיחה.
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "גם ברבעון השני הצגנו תוצאות שיא המשקפות צמיחה לקצב מכירות של כ-2.4 מיליארד שקל. הצמיחה נובעת ממספר גורמים ביניהם כניסת לאזורים שלא היינו פעילים בהם, חשיפה לציבור צרכנים חדשים, נאמנות מלקוחות ותיקים ולקוחות חדשים שהתנסו בחווית הקניה ברשת וכן מעלייה ברכישה באינטרנט, אשר הובילו לעלייה בנתח השוק של ויקטורי.
צמיחת הרשת תומכת בהמשך שיפור תנאי הסחר ורווחיות גולמית עולה שמובילה לשיפור בכל הפרמטרים התפעוליים, ולראייה, היקף הרווח במחצית הראשונה של 2020 דומה להיקף הרווח של כל שנת 2019.
בהסתכלות קדימה, גם המחצית השניה של 2020 צפויה להיות חזקה על רקע צמיחה בהכנסות ועליה בנתח השוק ובהיקף הרווחים של הרשת."