חברת מיטרוניקס פרסמה אמש לאחר סיום המסחר את תוצאותיה לרבעון השני של 2020 ולמחצית הראשונה של השנה והציגה גידול של 22.6% במכירות שהסתכמו בכ- 377.9 מיליון ש"ח, לעומת 308.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה ממכירות הרובוטים לבריכות פרטיות הסתכמו לכ- 336.5 מיליון ש"ח, גידול של כ- 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרבעון השני אופיין בביקוש מוגבר לרובוטים לבריכות פרטיות בכל הטריטוריות, מקצב הצמיחה המואץ במכירות האון ליין, כמו-כן יצוין שכתוצאה ממשבר הקורונה רבים מבעלי הבריכות בכל השווקים נשארו בבית והקדישו את המשאבים והזמן שלהם למרחב הביתי. היקף השימוש בבריכות והצורך בתחזוקה שלהן עלו ברבעון השני, בנוסף חווה השוק ביקושים משמעותיים לבריכות חדשות.
מכירות החברה במגזר הרובוטים לבריכות הציבוריות הסתכמו בכ- 16.9 מיליון ש"ח, ירידה בשיעור של 33.2%. ירידה המושפעת ממשבר הקורונה שהביא לסגירה מסויימת של ענף המלונאות והספא בשל מגבלות התקהלות שהוטלו במקומות שונים בעולם.
ההכנסות ממוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות הסתכמו לכ- 24.5 מיליון ש"ח, ירידה של כ-12.4% ירידה הנובעת בעיקר מירידה במכירות מוצר הפוסיידון המופנה לשוק הציבורי.
השפעת השינויים בשע"ח של המטבעות על המכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד מסתכמת בקיטון מהותי של כ- 11 מיליון ש"ח במכירות, בעיקר כתוצאה מירידה בשיעור של כ-3.9% של האירו, שהיווה כ-48% ממכירות, אל מול השקל. הדולר האמריקאי שהיווה כ-47% ממכירות החברה נחלש בממוצע בשיעור של כ-1.6% אל מול השקל והדולר האוסטרלי שהיווה כ-4% ממכירות החברה נחלש בשיעור של 5.9%.
הרווח הגולמי הסתכם לכ- 161.5 מיליון ש"ח, עלייה של 22.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי הגיע לרמה של 42.8% בדומה לאשתקד. הרווחיות הגולמית הושפעה בעיקרה מיתרונות לגודל בייצור כתוצאה מעליית מחזור המכירות מעבר לקבועות, המשך הוזלות BOM ושיפורים ביעילות התפעולית, אשר קוזזו בעיקר כתוצאה מהשינויים בשערי החליפין ותמהיל מכירות הרובוטים.
הרווח התפעולי הסתכם לסך של כ- 98.6 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 31.8% לעומת הרבעון המקביל. שיעור הרווחיות התפעולית עלה לרמה של 26.1% מהמכירות לעומת 24.3% ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת מטבעות המשקפת את פעילות החברה בשווקים, הרווח התפעולי עלה ברבעון השני בשיעור של 41.1% ושיעורו הגיע ל- 27.1% מהמכירות.
מיטרוניקס מסיימת את הרבעון השני ברווח נקי של כ- 77.4 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 26.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
אייל טריבר, מנכ"ל: "אנחנו מסכמים מחצית שנה ורבעון שני עם צמיחה דו ספרתית מרשימה במיוחד בכל הטריטוריות וזאת למרות אתגרי השוק, חוסר הודאות וההגבלות שהוטלו על השווקים בתחילת משבר הקורונה, השוק הציבורי שחווה ירידה משמעותית ובנוסף, ההשפעה השלילית של שערי החליפין. הרבעון השני אופיין בביקוש מוגבר לרובוטים לבריכות פרטיות בכל הטריטוריות.
משבר הקורונה גרם לרבים מבעלי הבריכות להישאר בבית, השימוש בבריכות גבר והצורך בתחזוקה שלהן עלה בצורה משמעותית. בנוסף הערכה היא שהיקף ההשקעות במרחב הביתי עלה. כל אלה יחד עם מזג אוויר טוב ויציב תרמו רבות לרמת הביקושים.
ההיערכות המהירה של החברה בניהול משבר הקורונה, ההיערכות התפעולית והיכולת לספק את הביקושים בזמן ובאיכות, ניהול הדוק ואחראי של ההוצאות, התמיכה ושיתוף הפעולה שקיבלנו מכל עובדי החברה והשותפים שלנו בארץ ובעולם היוו גורם משמעותי ביותר בהצלחת החברה בחציון.
חרף הישגים אלה אנחנו ממשיכים לקיים רמת מודעות גבוהה לסיכונים והסיכויים האפשריים ונערכים למשמעויות האפשריות של השפעת המשבר על לקוחותינו. אנו מצפים שמזג האוויר החם באירופה ובארה״ב לתוך הרבעון השלישי יוביל להתארכות העונה באירופה ובארה״ב שתאפשר המשך ביקושים.