חברת מיטרוניקס פרסמה אמש לאחר סיום המסחר את תוצאותיה לרבעון השני של 2020 ולמחצית הראשונה של השנה והציגה גידול של 22.6% במכירות שהסתכמו בכ- 377.9 מיליון ש"ח, לעומת 308.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

 

הכנסות החברה ממכירות הרובוטים לבריכות פרטיות הסתכמו לכ- 336.5 מיליון ש"ח, גידול של כ- 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרבעון השני אופיין בביקוש מוגבר לרובוטים לבריכות פרטיות בכל הטריטוריות, מקצב הצמיחה המואץ במכירות האון ליין, כמו-כן יצוין שכתוצאה ממשבר הקורונה רבים מבעלי הבריכות בכל השווקים נשארו בבית והקדישו את המשאבים והזמן שלהם למרחב הביתי. היקף השימוש בבריכות והצורך בתחזוקה שלהן עלו ברבעון השני, בנוסף חווה השוק ביקושים משמעותיים לבריכות חדשות.

 

מכירות החברה במגזר הרובוטים לבריכות הציבוריות הסתכמו בכ- 16.9 מיליון ש"ח, ירידה בשיעור של 33.2%. ירידה המושפעת ממשבר הקורונה שהביא לסגירה מסויימת של ענף המלונאות והספא בשל מגבלות התקהלות שהוטלו במקומות שונים בעולם.

 

ההכנסות ממוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות הסתכמו לכ- 24.5 מיליון ש"ח, ירידה של כ-12.4% ירידה הנובעת בעיקר מירידה במכירות מוצר הפוסיידון המופנה לשוק הציבורי.

 

השפעת השינויים בשע"ח של המטבעות על המכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד מסתכמת בקיטון מהותי של כ- 11 מיליון ש"ח במכירות, בעיקר כתוצאה מירידה בשיעור של כ-3.9% של האירו, שהיווה כ-48% ממכירות, אל מול השקל. הדולר האמריקאי שהיווה כ-47% ממכירות החברה נחלש בממוצע בשיעור של כ-1.6% אל מול השקל והדולר האוסטרלי שהיווה כ-4% ממכירות החברה נחלש בשיעור של 5.9%.

 

הרווח הגולמי הסתכם לכ- 161.5 מיליון ש"ח, עלייה של 22.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי הגיע לרמה של 42.8% בדומה לאשתקד. הרווחיות הגולמית הושפעה בעיקרה מיתרונות לגודל בייצור כתוצאה מעליית מחזור המכירות מעבר לקבועות, המשך הוזלות BOM ושיפורים ביעילות התפעולית, אשר קוזזו בעיקר כתוצאה מהשינויים בשערי החליפין ותמהיל מכירות הרובוטים.

 

הרווח התפעולי הסתכם לסך של כ- 98.6 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 31.8% לעומת הרבעון המקביל. שיעור הרווחיות התפעולית עלה לרמה של 26.1% מהמכירות לעומת 24.3% ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת מטבעות המשקפת את פעילות החברה בשווקים, הרווח התפעולי עלה ברבעון השני בשיעור של 41.1% ושיעורו הגיע ל- 27.1% מהמכירות.

 

מיטרוניקס מסיימת את הרבעון השני ברווח נקי של כ- 77.4 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 26.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

 

אייל טריבר, מנכ"ל: "אנחנו מסכמים מחצית שנה ורבעון שני עם צמיחה דו ספרתית מרשימה במיוחד בכל הטריטוריות וזאת למרות אתגרי השוק, חוסר הודאות וההגבלות שהוטלו על השווקים בתחילת משבר הקורונה, השוק הציבורי שחווה ירידה משמעותית ובנוסף, ההשפעה השלילית של שערי החליפין. הרבעון השני אופיין בביקוש מוגבר לרובוטים לבריכות פרטיות בכל הטריטוריות.

 

משבר הקורונה גרם לרבים מבעלי הבריכות להישאר בבית, השימוש בבריכות גבר והצורך בתחזוקה שלהן עלה בצורה משמעותית. בנוסף הערכה היא שהיקף ההשקעות במרחב הביתי עלה. כל אלה יחד עם מזג אוויר טוב ויציב תרמו רבות לרמת הביקושים.

 

ההיערכות המהירה של החברה בניהול משבר הקורונה, ההיערכות התפעולית והיכולת לספק את הביקושים בזמן ובאיכות, ניהול הדוק ואחראי של ההוצאות, התמיכה ושיתוף הפעולה שקיבלנו מכל עובדי החברה והשותפים שלנו בארץ ובעולם היוו גורם משמעותי ביותר בהצלחת החברה בחציון.

 

חרף הישגים אלה אנחנו ממשיכים לקיים רמת מודעות גבוהה לסיכונים והסיכויים האפשריים ונערכים למשמעויות האפשריות של השפעת המשבר על לקוחותינו. אנו מצפים שמזג האוויר החם באירופה ובארה״ב לתוך הרבעון השלישי יוביל להתארכות העונה באירופה ובארה״ב שתאפשר המשך ביקושים.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 14
    חשוב יותר הגידול במספר הבריכות

    אולי היו כמה בריכות מוזנחות שהבעלים החליטו להפעיל בקורונה. אבל יותר חשוב זה העתיד. בעלי וילות רבים כנראה ירצו להקים בריכות בעתיד. אגב - זה תקף להרבה מוצרי יוקרה לבית. שמעתי שמכירות של מערכות שמע יקרות - עלו פלאים. אנשים שצרכו עיקר המוסיקה שלהם ברכב ובטלפון - החלו לצרוך בבית. ואם אי אפשר לבזבז כסף על חופשה או מסעדה - יש כסף למערכות יקרות. למי שעובד.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • ATUK19
    • 20/08/2020 11:54
  • 12
    אל תקפוץ לתיקוני לשון בשחצנות

    יצאת מזה לא טוב, הפעם. קצת ילדותי לחשוב שאתה סמכות בתחום זה. והנה, יצאת לתקן ובמקום זאת - קלקלת.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • חגיתת
    • 20/08/2020 10:44
  • 11
    מאמי'לה בוא ואלמדך משהו|21||15|

    אַרְגָּעָה שֵׁם עֶצֶם - נְקֵבָה 1. הַרְגָּעָה, הַשְׁקָטָה. 2. אוֹת כִּי הַסַּכָּנָה חָלְפָה. הַהֶפֶךְ: אַזְעָקָה: סוֹף סוֹף הִגִּיעוּ לְאָזְנֵינוּ צְפִירוֹת הָאַרְגָּעָה. ובתור מי שהעברית היא חייה, אסביר לך במילים שלי: הרגעה = הפעולה שמבצע מי שמרגיע. שם פעולה. למשל: התינוקת שלנו זקוקה להרגעה מבכי על ידי השמעת מוזיקה. המוזיקה מרגיעה. גורמת להרגעתה. (מה שנקראה שם פעולה בלשון העברית) אות ארגעה, הוא, בעצם, היפוכו של אות אזעקה. גם פה קיית הזעקה ו...אזעקה. הזעקה, למשל: הזעקת הרופא הבכיר מביתו הייתה חיונית לניתוח המורכב הזה. אזעקה - מתארת את הצליל או המכשיר לצרכי אזעקה.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • חגיתת
    • 20/08/2020 10:41
  • 7
    יש חברה באזור נתניה

    שמוכרת בריכות, מחסנים, טאבונים,גקוזים לחצרות ועוד במקרה האחות של אשתי עובדת שם בתור מנהלת כספים היא מספרת לנו שהחברה נכנסה לקשיים מטורפים בשנים האחרונות לא הלך להם במכירות בנוסף אחת הפקידות עקצה אותם בהמון כסף החוב שלו לבנקים היה בכמנ מיליונים אין ברירה ובעל החברה היה ממש בדרך להודיע על פשיטת רגל ולפטר את כל העובדים, עד שבאה לפתע הקורונה כל העולם בסגר הופסקה המשלוחים מחו"ל ואז הגיעו הזמנות כאן מהארץ לטרמפולינות,בריכות,מחסנים מה לא כאשר לאחרים לא היה מה למכור לו היו מחסנים מפוצצים בסחורה לא רק שהחברה עשתה המון כסף הוחזר כל הכספים לבנק והם אפילו התחילו להרוויח . מה שהולך הכי חזק אלו הבריכות, טאבים(גקוזי בחצר) וטרמפולינות.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • m-g
    • 20/08/2020 10:17