קבוצת קסטרו-הודיס מפרסמת את תוצאות הרבעון השני לשנת 2020. החברה מציגה עליה משמעותית ברווח הנקי לסך של כ- 33 מיליון ש"ח (12% ממחזור), לעומת רווח נקי של 11 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 200%.
על אף משבר הקורונה והסגר על מרכזי הקניות בחודש אפריל, הקבוצה רשמה עליה במכירות החנויות הזהות ברבעון ה-2 במגזר ההלבשה בשיעור של כ-7%, במגזר אביזרי האופנה בישראל בשיעור של כ-23% ובמגזר הקוסמטיקה בשיעור של כ-50%
התוצאה הטובה בשורת הרווח נובעת מקיצוץ נרחב בהוצאות התפעול של החברה ולעצירת הפעילות החל מאמצע חודש מרץ שהביאה לירידה של כ-55% בהוצאות המכירה והשיווק. כמו כן כחלק מההתמודדות עם המשבר ויתרו בעלי השליטה על תמלוגים בגין שכר עבודה ובגין שכר דירה להם הם זכאים בסכום מצטבר מתחילת המשבר של כ-3.5 מיליון ₪ .
הקיצוצים והוויתורים הם שאפשרו לקסטרו להתגבר על הירידה בהכנסות שהסתכמו ברבעון זה ב-281.2 מיליון ש"ח לעומת הכנסות של 454.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל ב-2019.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם ב-99.5 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל שהסתכם ב-39.9 מיליון שקל בלבד. נכון ל-30 ביוני 2020 היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של 247 מיליון שקל.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר היום: "קבוצת קסטרו הודיס (קסטרו, הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה, טופטן, איב רושה, קיקו מילנו) מציגה דוח מצוין לרבעון השני לשנת 2020. תוצאות אלה מעידות כי פעולות הקבוצה להשבחת הצעת הערך והמוצר שננקטו באופן מקיף ורוחבי בכל מותגי הקבוצה במהלך השנה האחרונה, נושאות פרי ומאפשרות לקבוצה להתמודד היטב עם משבר הקורונה.
"הקבוצה יישמה בהצלחה את תוכנית ההתייעלות שלה אשר מבטיחה את יכולתה הפיננסית והתפעולית להתמודד עם השלכות המשבר בהמשך השנה. התוצאות מביאות לידי ביטוי את הצלחתם של המהלכים הרבים שהקבוצה נקטה בהם בשנתיים האחרונות, במטרה להשביח את המוצר ואת הצעת הערך ללקוח בכל מגזרי הפעילות, הלבשת אופנה, אביזרי אופנה וקוסמטיקה.
אנו רואים אינדיקציות רבות להצלחת מהלכים אלה ומאמינים שהם ימשיכו להבטיח את צמיחתה הרווחית של החברה", סיכם רוטר.