רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני של שנת 2020, ברקע על התפשטות נגיף הקורונה, המלמדות ירידה קלה בהכנסות בעקבות הגבלות בגין משבר הקורונה, עלייה בשיעור הרווח הגולמי והתפעולי לצד עליה בהוצאות התפעול כתוצאה מגיוס של כ-1300 עובדים להתמודדות במתן שירות בתקופת הקורונה בחנויות הפיזיות ובשירות המקוון.
ההכנסות של רשת רמי לוי ברבעון השני הסתכמו בכ-1.53 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.55 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מירידה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-4.6%, לאחר עלייה של כ-13.8% במכירות חנויות זהות ברבעון הראשון.
הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-8% לכ-377.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-348.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה לכ-24.76%, לעומת כ-23.73% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-22.52% ברבעון המקביל. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר, מהתייעלות לוגיסטית בעקבות פעוילות המרכז הלוגיסטי, מהרווחיות הגולמית של החברות הבנות ומהפעילות במותג הפרטי.
הוצאות המימון, נטו ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמו בכ-14.7 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות מימון, נטו בסך של כ-13.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המיוחסות בעיקר ליישום תקן חשבונאי 16 IFRS.
בשורה התחתונה, רמי לוי מסכם את הרבעון השני של השנה עם עלייה של כ-12% ברווח נקי לסך של כ-36 מיליון שקל, בהשוואה לכ-32.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון השני עלה בכ-7% לכ-121.4 מיליון שקל (כ-8% מההכנסות), לעומת כ-113.3 מיליון שקל (כ-7.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA לפני יישום תקן IFRS16 הסתכם ברבעון בכ-108 מיליון שקל, בהשוואה לכ-103.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בהסתכלות על המחצית הראשונה כולה, ההכנסות צמחו בכ-7% לכ-3.15 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.94 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הגידול בהכנסות נבע בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-4.5% בעקבות משבר הקורונה.
בשורה התחתונה, רשת רמי לוי מסכמת את המחצית הראשונה של השנה עם עלייה של כ-17% ברווח נקי לסך של כ-65.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-55.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-674 מיליון שקל – גידול של כ-120 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-7 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-667 מיליון שקל. החברה החליטה להקפיא את תכניותיה בקשר עם קופת המזומנים לרבעון נוסף עד להתבהרות המצב לאור התפשטות נגיף הקורונה כדי לשמור על גמישות ועוצמת החברה בתקופה זו.
ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-564 מיליון שקל (מתוכו כ-503 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), וזאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-47.5 מיליון שקל מתחילת השנה. היום, לאחר אישור הדוחות הכספיים, הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 28 מיליון שקל. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-965 מיליון שקל.
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: " אנו מסכמים את המחצית הראשונה של השנה, בצל משבר הקורונה, עם צמיחה של 7% בהכנסות ועלייה של 17% ברווח הנקי. הצמיחה בהכנסות הושפעה מצריכה מוגברת של הציבור במהלך חודש מרץ במסגרת היערכותו לסגר והשהייה הממושכת בבית, בחודש אפריל נרשמה התמתנות בצריכה בעקבות ההגבלות במשק ולאחר מכן בחודשים מאי ויוני נרשמה בחזרה התאוששות בהיקפי הצריכה.
במקביל לצמיחה בהכנסות, רשמנו עלייה ברווחיות הגולמית הודות לפעולות שנקטנו לשיפור משמעותי בתנאי הסחר מול הספקים ומהמשך התייעלות לוגיסטית באמצעות המרכז הלוגוסטי החדש וכן הודות לרווחיות החברות הבנות והפעילות במותג הפרטי, תוך שאנו נמנעים מניצול משבר הקורונה לצורך העלאת מחירים.
אנו ממשיכים להקפיד על מתן שירות איכותי ללקוחותינו ולצורך כך בעיצומו של משבר הקורונה ביצענו את כל התאמות הנדרשות שיאפשרו לנו לתת מענה לביקוש הגובר של הלקוחות לרכישות מקוונות - כמתבטא בהכפלת שיעור המכירות המקוונות מכ-5% לכ-10% תוך מספר שבועות בלבד.
אנו ממשיכים ביישום התכנית העסקית, במסגרתה אנו צפויים לפתוח בחודשים הקרובים 3 סניפי דיסקואנט נוספים בקריית גת, אור עקיבא ובחדרה כך שנגיע ל-55 סניפי דיסקאונט עד סוף השנה, נגדיל את מספר המרכולים העירוניים תוך שאנו פועלים להסבת מרבית המרכולים של קופיקס לפורמט "רמי לוי בשכונה" ולאחר שבשנה האחרונה הסבנו כבר 11 מרכולים ובכוונתנו להסב עוד 12 מרכולים ובכוונתינו לפתוח חנויות חדשות בתוך הערים, וכן נמשיך להאיץ את היקף הפעילות בתחום הפארם עם פתיחת עשרות סניפים חדשים של רשת גוד-פארם במהלך השנים הקרובות".