על בד, הנחשבת לחברה הבינלאומית השלישית בגודלה בעולם ביצור מגבונים לחים שאינם ממותגים, והספקית הגדולה בארה"ב ליצור טמפונים לא ממותגים, פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2020.
ההכנסות ברבעון החולף רשמו עלייה של 13% והסתכמו בכ-378.7 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-335 מיליון שקל ברבעון השני של 2019. עיקר הגידול בהכנסות נובע מהמשך השפעות התפשטות נגיף הקורונה בעולם ומעלייה של 40 מיליון שקל במכירות מגזר המגבונים, בעיקר באירופה.
ברבעון החולף ירד שער החליפין הממוצע של הדולר מול השקל בכ-2.2% ושל האירו מול השקל בכ-4.4%, בהתאמה, אל מול הרבעון המקביל אשתקד. השפעת השינויים בשערי החליפין הינה קיטון של כ-13 מיליון שקל בהכנסות.
הכנסות מגזר המגובים רשמו עלייה לכ-337.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-297.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעוד הכנסות ההיגיינה הנשית צמחו לכ-41 מיליון שקל, בהשוואה לכ-37.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח הגולמי ברבעון השני השנה הסתכם בכ-96.7 מיליון שקל, או 26% ממחזור המכירות, בהשוואה לרווח גולמי של כ-74.6 מיליון שקל, או 22% מהמחזור, ברבעון השני אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת מהגידול במחזור המכירות והשפעתו של מרכיב ההוצאות הקבועות ומהתייעלות במגזר המגבונים.
ה-EBITDA רשם זינוק חד ברבעון החולף והסתכם בכ-60.2 מיליון שקל, לעומת EBITDA של כ-36.3 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השני עמד על כ-44 מיליון שקל או 12% מהמחזור, זינוק חד בהשוואה לרווח תפעולי של כ-22.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד או 7% מהמחזור. השיפור ברווח התפעולי נובע משיפור של 45 מיליון שקל במגזר המגבונים (בעיקר באירופה) ושיפור של 600 אלף שקל במגזר ההיגיינה הנשית.
בשורה התחתונה, על בד מדווחת על מעבר לרווח נקי של כ-25.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5.9 מיליון שקל ברבעון השני של 2019.
תזרים המזומנים השוטף התחזק משמעותית ועמד בסוף הרבעון על כ-59.4 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים שוטף של כ-8.9 מיליון שקל בסוף יוני 2019.
בחברה מסבירים כי התפשטות נגיף קורונה בעולם השפיעה על גידול בביקוש למוצרי החברה וזאת כחלק מתופעת האגירה של צרכנים ומעליה משמעותית בביקוש למוצרי חיטוי וניקיון בעולם כולו. הגידול בביקוש גרר מחסור ועליית מחירים בשוק הבדים המשמשים כחומרי גלם עיקרי בייצור מגבונים ולפיכך החברה נתקלת בקשיים לספק את כלל הגידול בביקוש.
מנכ"ל החברה דן מסיקה ציין כי "על בד גאה להציג היום תוצאות כספיות חזקות, המתבססות על הביקוש הגבוה למוצרי החברה על רקע השלכות התפשטות נגיף קורונה, לצד שיפור מתמשך בפעילויות החברה כחלק מיישום התוכנית האסטרטגית. מכירת פעילות מוצרי הספיגה אפשרה לנו לשפר משמעותית את רווחיות החברה לצד הקטנת היקף החוב.
במקביל, החברה נקטה בתהליכי התייעלות המשפרים את הרווחיות בפעילות ההיגיינה הנשית, תוך הרחבת בסיס הלקוחות הודות ליתרון התחרותי שלנו בתחום טמפוני הכותנה. אנו שמחים כי ברבעון השני באים לידי ביטוי גם מאמצינו לחיזוק פעילות המגבונים בארה"ב, המצטרפת להצלחת החברה בתחום זה באירופה ובישראל.
"על בד ממשיכה להציג מאזן חזק והפחתה ברמות החוב והמינוף. הקורונה אכן גרמה לביקושים גבוהים למוצרי החברה, אך לא מדובר להערכתנו בתקופה חולפת שכן אנו רואים מגמה של שינוי בהרגלי הצריכה של מוצרי ניקוי וחיטוי, שסביר מאוד שיישארו גם לאחר מציאת חיסון או טיפול לנגיף".