קופיקס גרופ מסכמת את הרבעון השני של שנת 2020, בצל משבר הקורונה, עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות פעילות המרכולים ומנגד ירידה בהכנסות פעילות בתי הקפה בעקבות סגירתם בתקופת הסגר.
ההכנסות של קופיקס גרופ ברבעון השני הסתכמו בכ-67.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בפעילות המרכולים צמחו ברבעון בכ-24% לכ-62.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-50.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה בהכנסות בתחום המרכולים נבעה בעיקר מהסבה של חלקי מסניפי "סופר קופיקס" לפורמט "רמי לוי בשכונה", מרכישת 4 מרכולים מרשת שוויצריה הקטנה בתחילת שנת 2020 שתרמו ברבעון הכנסות של כ-13.2 מיליון שקל, כל זאת בקיזוז חלקי עם הירידה במכירות של המרכולים הממוקמים בקניונים שהיו סגורים בחלק מתקופת הרבעון בהתאם למגבלות על פתיחת עסקים בגין התפשטות נגיף הקורונה.
ההכנסות בפעילות בתי הקפה הסתכמו בכ-4.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-18.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות פעילות בתי הקפה נבעה בעיקר מסגירת בתי הקפה במסגרת ההגבלות ועד לפתיחתם ההדרגתית של חלקם במהלך חודש מאי השנה, מסגירת בתי קפה שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית, וכן משחיקה מסוימת במכירות המיוחסת להתפשטות נגיף הקורונה.
ההכנסות של החברה במחצית הראשונה של שנת 2020 צמחו בכ-4% לכ-143 מיליון שקל, בהשוואה לכ-137.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה רשמה ברבעון השני של השנה איזון ברווח התפעולי לפני הוצאות אחרות, בהשוואה להפסד של כ-2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. האיזון התפעולי ברבעון, על אף הירידה החדה בהכנסות פעילות בתי הקפה בגין התפשטות נגיף הקורונה, נבע, בין היתר, מפעולות שנקטה להתייעלות וצמצום כח אדם בפעילות בתי הקפה – במטרה להתאים את ההוצאות לירידה החדה בהכנסות.
ההפסד המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני של שנת 2020 הצטמצם לכ-3.3 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במחצית הראשונה של השנה עברה החברה מהפסד תפעולי (לפני הוצאות אחרות) לרווח תפעולי (לפני הוצאות אחרות) – הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-1.3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי לפני הוצאות אחרות של כ-5.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד המיוחס לבעלי המניות במחצית הראשונה של שנת 2020 הצטמצם לכ-4.8 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-10.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
קופיקס מחזיקה, נכון לסוף יוני ב-35 מרכולים, לעומת 31 מרכולים בסוף שנת 2019. הגידול בהיקף המרכולים מיוחס לרכישת 4 מרכולים של רשת שוויצריה הקטנה בתחילת השנה. כמו כן, במחצית הראשונה של השנה השלימה החברה הסבה של 8 מרכולים נוספים מפורמט "סופר קופיקס" לפורמט "רמי לוי בשכונה", כך שנכון לסוף המחצית הראשונה של השנה לחברה 11 מרכולים תחת הפורמט "רמי לוי בשכונה".
בתחום בתי הקפה, לחברה 79 סניפי בתי קפה, לעומת 104 סניפי בתי קפה בסוף שנת 2019. במחצית הראשונה של השנה החברה צמצמה החברה את מספר בתי הקפה שפעלו ללא כדאיות כלכלית, וזאת בהתאם לאסטרטגיית החברה.
ברוסיה מפעילה החברה 176 בתי קפה, בהשוואה ל-186 בתי קפה בסוף שנת 2019 ובהשוואה ל-112 בתי קפה בסוף שנת 2018. בנוסף, במהלך המחצית הראשונה של השנה נפתחו 2 בתי קפה ’קופיקס’ בפולין ובית קפה בברזיל, וזאת במסגרת יישום אסטרטגיית חברת קופיקס גלובל (מוחזקת ב-40.77%) להתרחב למדינות נוספות – ביניהן, פולין, ברזיל, בריטניה וגרמניה.
פיני שטרית, מנכ"ל קופיקס גרופ: "בכוונתנו להמשיך בפעילות הסבת סניפי המרכולים לפורמט המוצלח של ’רמי לוי בשכונה’, ולהביא בכך לגידול מתמשך בהיקפי המכירות של הרשת. להערכתנו, ברבעון השלישי של השנה אנו נראה השפעה מתונה יותר של התפשטות נגיף הקורונה על הפעילות העסקית של החברה ומאמינים כי המשך יישום התכנית האסטרטגית לפיתוח וייעול החברה יניבו תרומה חיובית לתוצאות הכספיות של החברה בטווח הקצר והבינוני".