בצל משבר הקורונה קבוצת כרטיסי האשראי ישראכרט מסכמת את הרבעון השני והמחצית לשנת 2020 בו ספגה החברה ירידה בהכנסות וברווח הנקי שקוזזו חלקית עם העלייה בהכנסות הריבית וקיצוץ ההוצאות התפעוליות.
מגפת הקורונה הובילה לירידה משמעותית בהיקף העסקאות בענפים רבים, בהם תעופה, תיירות, תרבות והסעדה. מנגד, חלה עלייה במגזרים אחרים כמו למשל הוצאות על צריכת מזון. בתוצאות המחצית לשנת 2020 קיימת השפעה חיובית של חודשים ינואר-פברואר 2020, טרם תחילת התפרצות הנגיף.
החברה מדווחת על הכנסות של כ- 477 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2020, ירידה של כ- 13.9% לעומת הכנסות של כ- 554 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה לשנת 2020 רשמה החברה הכנסות של כ- 999 מיליון שקל, ירידה של כ- 9.7% לעומת הכנסות של כ- 1.1 מיליארד שקל שנרשמו במחצית הראשונה של שנת 2019.
מחזור העסקאות בכרטיסי האשראי המונפקים על ידי החברה ברבעון השני עמד על כ-35.3 מיליארד שקל, ירידה של כ- 14.5%לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ובמחצית הראשונה עמד על כ- 75 מיליארד שקל, ירידה של כ- 6.8% לעומת המחצית הראשונה של 2019.
לאור ההרעה בתנאים המקרו כלכליים במשק ברבעון השני ואי הוודאות בעקבות מגפת הקורונה, הגדילה החברה את הוצאותיה בגין הפסדי אשראי גם ברבעון השני של השנה. ברבעון השני לשנת 2020 עמדו הוצאות אלה על כ- 66 מיליון שקל, לעומת כ- 39 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.
לצד הירידה בהיקפי הפעילות, חלה ירידה משמעותית בהיקף ההוצאות התפעוליות, הוצאות השכר והאחרות, סך ההוצאות (ללא הוצאות בגין הפסדי אשראי) הסתכמו ברבעון השני בכ- 323 מיליון ש"ח לעומת כ- 406 מיליון שקל (בנטרול מענק היפרדות לעובדים) ברבעון המקביל אשתקד.
בשורת הרווח הנקי רשמה החברה ברבעון השני לשנת 2020 רווח נקי של כ- 64 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ- 78 מיליון שקל (בנטרול מענק ההיפרדות לעובדים) ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בירידה של כ- 17.9%. במחצית הראשונה לשנת 2020 רשמה החברה רווח של כ- 74 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ- 152 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019. מדובר בירידה של כ- 51.3%.
ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל: "משבר הקורונה פגע מאוד במגזר העסקי בישראל, במיוחד במגזר העסקים הקטנים והבינוניים לצד תעשיות הבידור, התרבות והתיירות. כקבוצת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, עסקנו בחודשים האחרונים בסיוע לעסקים קטנים - במהלך הרבעון השקנו פתרון דיגיטלי מהיר וקל לעסקים קטנים המאפשר להם להתחיל למכור אונליין תוך דקות ספורות ללא צורך באתר (TIKTAK).
ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה ראינו ירידה משמעותית במחזורי הפעילות בכרטיסי האשראי. עם זאת, מאז פתיחת הסגר אנו עדים להתאוששות בהיקפי הפעילות, אם כי הם עדיין נמוכים בהשוואה לשנה קודמת. במהלך הרבעון התאמנו את פעילותנו לתקופה מאתגרת זו ובסיכומה אנו רושמים רווח נקי של 64 מיליון שקל רבעוני. אנו נמשיך להתנהל בחודשים הקרובים עד לסיום המשבר, תוך ראייה רחבה של כל מחזיקי העניין שלנו ונמשיך לסייע לעובדינו ולקוחותינו לצלוח את התקופה הזאת בצורה טובה ככל הניתן.
גם בתקופה זו אנו ממשיכים להשקיע בתחומים אשר ימנפו את האסטרטגיה של הקבוצה ויחזקו את מעמדה של ישראכרט כפלטפורמה פיננסית מתקדמת. כך, בחודש יולי השקנו לראשונה בישראל את ANYPAY, שירות המאפשר תשלומים ללא מגע באמצעות הסמארטפון".