דוחות כספיים

פריון עוקפת את התחזיות ברבעון השני עם הכנסות של 60.3 מיליון דולר

החברה צופה לסיים את 2020 עם צמיחה של כ-7% בהכנסות לכ-281 מיליון דולר, למרות השלכות הקורונה

חדשות ספונסר 05/08/2020 15:48

א+א-

פריון נטוורק המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2020, שהסתיימו ב-30 ביוני.

 

הכנסותיה של פריון ברבעון השני ירדו ב-5% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-60.3 מיליון דולר, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 53.6 מיליון דולר. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מירידה של 12% בפעילות הפרסום, שהושפעה לרעה מהפגיעה בהוצאה לפרסום בשל השלכות המגפה.

 

השפעה שלילית זו נוטרלה חלקית באמצעות רכישת ContentIQ ב-14 בינואר. המגפה השפיעה גם על פעילויות החיפוש, שהכנסותיה ירדו ב-1% בשל ירידה במחירי החיפוש הממומן, שקוזזה בחלקה הודות לגידול במספר החיפושים. 

 

עלויות רכש לקוחות ומדיה ברבעון השני הסתכמו ב-36.8 מיליון דולר, כ-61% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-33.2 מיליון דולר, או 52% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. הגידול בשיעור עלויות הרכש מסך ההכנסות נובע בעיקר מרכישת CIQ ושינוי בתמהיל המוצרים.

 

ההפסד הנקי הסתכם ב-2.2 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-1.9 מיליון דולר, כ-3% מסך ההכנסות, המשקף ירידה של 57% בהשוואה לרבעון המקביל.

 

ה-EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם ב-2.5 מיליון דולר, כ-4% מההכנסות, המשקף ירידה של 67% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, הסתכם ההפסד למניה ב-8 סנט, לעומת רווח של 11 סנט ברבעון המקביל. ואילו הרווח למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-7 סנט, לעומת תחזיות האנליסטים להפסד של 9 סנט. 

 

תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון השני הסתכם ב-0.2 מיליון דולר, לעומת 8.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. קופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר של החברה הגיעה בסוף יוני ל-47.9 מיליון דולר. חוב החברה ירד בסוף יוני ל-12.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-16.7 מיליון דולר בתחילת השנה. כך שקופת המזומנים נטו (מזומנים בניכוי התחייבויות לבנקים) הסתכמה בסוף הרבעון השני ב-35.4 מיליון דולר. 

 

סמנכ"ל הכספים של פריון, מעוז סגרון, הוסיף: "התנופה, ההתייעלות והשיפור במדדי הביצוע בפעילויות הפרסום והחיפוש מובילים אותנו למסקנה כי הרע ביותר מאחורינו וכי צפוי שיפור הדרגתי. בהתבסס על ההערכה הנוכחית, אנו צופים הכנסות של 150-160 מיליון דולר במחצית השנייה של 2020, לעומת הכנסות של 126.4 מיליון דולר במחצית הראשונה.

 

ה-EBITDA המתואם במחצית השנייה של השנה צפוי להסתכם ב-11-13 מיליון דולר, לעומת 8.7 מיליון דולר במחצית הראשונה. עם פעילות רווחית ומאזן חזק, פריון ממוצבת כחברה מובילה בעולם הפרסום הדיגיטלי המייצרת ערך לבעלי מניותיה".

 

ברמה שנתית, צפויה פריון לסיים את 2020 עם הכנסות של 276-286 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואם של 20-22 מיליון דולר. 

 

מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: "יש לבחון את ההשלכות הפיננסיות של מגפת הקורונה בהסתכלות רחבה יותר. אני מרוצה מיכולתנו להתמודד מול התנאים המאתגרים של התקופה הנוכחית. תוצאות המחצית הראשונה של 2020 היו טובות מהציפיות המוקדמות. הודות לגיוון בפעילותנו והתאמת מבנה ההוצאות, הצלחנו במהירות למתן את הירידה בתקציבי הפרסום ועלויות החשיפה, בשל המגפה.

 

למרות הירידה הגלובלית בהיקף החיפוש הממומן, אנו ממשיכים להגדיל את מספר החיפושים הממומנים המסופקים למיקרוסופט-בינג, ומשוכנעים כי התייצבות מחירי החשיפה תביא לשיפור בתוצאות חטיבת החיפוש במחצית השנייה של השנה.

 

"המגפה לא פגעה ביישום אסטרטגיית הצמיחה שלנו באמצעות רכישות סינרגטיות. שילוב CIQ בפריון הושלם בהצלחה יתרה. אנו מרוצים מאוד מביצועי CIQ וערוכים לשלב הבא - שילובה של PubOcean, שפעילותה סינרגטית לפעילות CIQ וצפויה להניב הכנסות ורווחיות החל מהמחצית השנייה של השנה".

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה