79% מחברות הפורצ’ן 100 משתמשות קבוע בפלטפורמת מדיה חברתית אחת לפחות מתוך טוויטר, פייסבוק, יו-טיוב ובלוגים, על מנת לשמור על קשר אינטראקטיבי עם בעלי מניות. כך עולה מתוצאות מחקר המדיה החברתית שפרסמה בימים אלה ענקית התקשורת ויחסי-הציבור העולמית, Burson-Marsteller, המיוצגת בישראל על ידי חברת MS תקשורת עסקית.

המחקר מעלה כי 82% מהחברות הגדולות, ביניהן וול מארט (ניו יורק: WMT), ג’נרל אלקטריק (ניו יורק: GE), ורייזון (ניו יורק: VZ) ו-HP (ניו יורק: HPQ), משתמשות באופן שבועי קבוע בטוויטר, וכי 59% מפרסמות תוכן שבועי חדש בדף המעריצים בפייסבוק. בנוסף, 38% מהחברות מגיבות לפוסטים שמעלים משתמשים אחרים בטוויטר, ו-32% עושים re-tweet (פוסט-חוזר) על פוסטים שהעלו אחרים. בסיכום חודשי, 68% מהחברות מעלות קליפי וידאו ביו-טיוב ו-36% מפרסמות פוסט בבלוג של הארגון.

בעלי המניות אכן מקשיבים ומגיבים לתוכן שמפרסמות החברות: על פי המחקר, לחשבונות הטוויטר הארגוניים יש כ-1,489 משתמשים עוקבים בטוויטר, וממוצע של 40,884 מעריצים בפייסבוק.

ממצאים עיקריים:

 65% מחברות הפורצ’ן 100 הן בעלות חשבונות פעילים בטוויטר, ל-54% יש דף מעריצים בפייסבוק, 50% הן בעלות ערוץ ביו-טיוב ו-33% מתחזקות בלוג ארגוני. רק 20% מהחברות המובילות בעולם משתמשות בכל האמצעים הללו ליצירה ושמירה על קשר עם בעלי המניות.

חברות שבסיסן בארה"ב ואירופה ישתמשו יותר בטוויטר (72% ארה"ב ו-71% אירופה) או פייסבוק (69% ארה"ב ו-52% אירופה), בעוד חברות שבסיסן באסיה/ פסיפיק ישתמשו יותר בבלוגים ארגוניים (50%).

בממוצע, חברות הפורצ’ן 100 מחזיקות ב-4.2 חשבונות בטוויטר, 2.1 דפי מעריצים בפייסבוק, 1.6 ערוצים ביו-טיוב ו-4.2 בלוגים ארגוניים.

חברות בעלות חשבונות פעילים מפרסמות 27 פוסטים שבועיים בממוצע בטוויטר, 36 בממוצע בפייסבוק, מעלות 10 קליפי וידאו חדשים ביו-טיוב ומפרסמות 7 פוסטים בבלוג הארגוני.

ערוצי יו-טיוב ארגוניים הם בעלי ממוצע של 452 מנויים ויותר מ-38 אלף צופים לכל ערוץ.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש