התוכנית האסטרטגית של פז: הכפלת שווי החברה תוך 5 שנים

החברה מציגה ארבעה מנועי צמיחה בתחום הקמעונאות, יעילות בבתי הזיקוק, הגדלת שווי נכסי הנדל"ן וכניסה לתחום האנרגיה החלופית

חדשות ספונסר 23/02/2020 12:19

א+א- 1

חברת פז מציגה היום תוכנית אסטרטגית שאפתנית שמטרתה המוצהרת הכפלת שווי החברה בתוך חמש שנים. את התוכנית בנתה החברה בשיתוף עם חברת הייעוץ מקינזי ודירקטוריון החברה אישר אותה.

 

התכנית האסטרטגית גובשה על רקע השינויים הקיימים והצפויים בשווקים בהם פועלת החברה, בפרט – בתחום הדלקים, ומתוך מטרה להביא לשיפור הביצועים העסקיים, לצמיחה ברווחיות לאורך זמן, לגיוון הכנסות, לפיתוח יכולות חדשות בתחומים רלבנטיים לפעילות החברה, לניצול יכולות ותשתיות להרחבת פעילות, לאיתור מנועי צמיחה חדשים ועוד.

 

האסטרטגיה החדשה מבוססת על ארבעה מנועי צמיחה בתחומי הקמעונאות, הזיקוק, הנדל"ן והאנרגיה המתחדשת. היעדים שהציבה החברה לעמה בתחום הקמעונאות הוא של 110-180 מיליון ₪ בשנה ושיפור ב-EBITDA, בתחום הזיקוק היעד הוצב על 80-120 מיליון ₪ לשנה, ובתחום ייזום הנדל"ן הציבה החברה יעד של 150 אלף מ"ר.

 

כיום הכנסותיה של פז עומדות על כ-13.4 מיליארד ₪, מבוסס על דוחות כספיים ל-12 החודשים שבין דוחות רבעון 3 ב-2018 לדוחות רבעון 3 של 2019. ה- EBITDAהמדווח הסתכם ב-1.1 מיליארד ₪. ההון העצמי של החברה מגיע ל-4.1 מיליארד ₪. החברה מדורגת AA- על ידי מעלות ומחלקת 70% מהרווח הנקי שלה כדיבידנד לבעלי המניות.

 

בחברת פז מודעים לשינויים שעובר שוק הדלקים מבחינת שיפור בצריכת הדלק, שימוש בדלקים חלופיים, טכנולוגיות חדשות ורכבים היברידים וחשמליים וכן שינויים רגולטורים התומכים בשינוי. התחזית בעולם מצביעה על כך ששיא הביקושים יהיה בעוד 10 שנים והחברה נערכת לכך החל מעכשיו.

 

בתחום הקמעונאות הגדירה החברה את מטרתה להפוך לשחקן הנוחות המוביל בישראל. על מנת להגיע ליעד, פז מתכוונת להרחיב את חנויות המותג Yellow ולשפר את היצע השירותים במתחם. בנוסף, מתעתדת החברה לפרוס עמדות טעינה חשמליות במיקומים נבחרים. בשלב ראשון תקים פז 20 עמדות טעינה מהירות.

 

פז מתכוונת גם למנף את מועדון הלקוחות שלה ולחבר אליו גם את 600 אלף לקוחות פזגז, ולהשיק מערכות לרכישה עצמית שמטרתן שיפור חוויית הלקוח. לאלה מתווספים שיפורים תפעוליים כמו אופטימיזציה של שרשרת האספקה והלוגיסטיקה, ייעול תהליכי אחזקה וייעול של תהליכי רכש.

 

בתחום הזיקוק מסבירה פז כי גורמים אקסוגנים משפיעים על מרווחי בתי הזיקוק בעולם, אולם עם זאת לא מעט נמצא בשלטתה של החברה בתחום התפעול ואחזקת בית הזיקוק שלה. החברה בנתה תוכנית למצויינות תפעולית שמטרתה להביא לשיפור של כ-120 מיליון ₪ ב- EBITDA.

 

לפז נכסי נדל"ן רבים באיזורי ביקוש ופריסה ארצית מקרית שמונה ועד אילת. אסטרטגיית הנדל"ן החדשה שלה מדברת על השבחת נכסי החברה בהתאם למגמות השוק ובהתבסס על תכניות מתאר ארציות. כך למשל מתכוונת החברה להפוך את התחנה ברחוב סלמה בתל אביב לבניין משרדים ומגורים שגודלו 52 אלף מ"ר והיא נמצאת כעת בהליך אישור תב"ע לפרויקט.

 

גם במאה שערים בירושלים מעוניינת החברה להמיר את תחנת הדלק שבבעלותה במלון, התוכנית הזו נמצאת גם היא בהליך אישור תב"ע. ברחוב ז’בוטינסקי ברמת גן החברה נמצאת בהליך אישור מקדמי להקמת משרדים במקום תחנת הדלק, כך גם בבקעה בירושלים וברחוב בן צבי בתל אביב.

 

בסך הכל 22 נכסים של החברה נמצאים בתהליכי השבחה. בפז מסבירים כי מימוש התכנית יביא לגידול משמעותי בשווי נכסי החברה.

 

התחום האחרון אליו מתייחסת תוכנית האסטרטגיה החדשה של החברה הוא תחום הרכישות וההשקעות האסטרטגיות, בו מתעתדת החברה לבצע רכישות סינרגטיות להגדלת הרווח, בעולם הקמעונאות, בעולמות הפיננסים, באנרגיה חלופית ובהשקעה בחדשנות באנרגיה.

 

גם המבנה הארגוני של החברה וההנהלה החדשה יתמכו בהוצאה לפועל של האסטרטגיה. המנכ"ל החדש ניר שטרן יחד עם יו"ר הדירקטוריון אברהם ביגר מציגים מעבר ממודל של חברת אחזקות למבנה שטוח עם צוות ניהול אחוד ומשולב, המאפשר קבלת החלטות מהירה.

 

המבנה הארגוני ייצר סינרגיה ושיתוף פעולה בין היחידות השונות והוא מכוון להביא העת ערך נכונה ואטרקטיבית תוך ייעול תהליכים וצמצום בירוקרטיה.

 

המנכ"ל ניר שטרן אמר עם פרסום התוכנית:" אני סבור כי מימוש התוכנית יאפשר לפז לבצע קפיצת מדרגה משמעותית, להגדיל את הכנסותיה ורווחיה, לייצר מנועי צמיחה עתידיים חדשים, וכל זאת תוך שמירת יתרונותינו הקיימים בהתבסס על ההון האנושי המצוין בחברה".

 

 

תגובה אחת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    שמו שם את ניר שטרן הכושל

    למה נראה להם שהתוכנית האסטרטגית תצליח???|35|
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    GandalftheWhit 23/02/2020 14:47