הצלחה לאלקטריאון בניסוי טעינה של משאית חשמלית

הניסוי נערך בשוודיה לקראת נסיעת מבחן בגוטלנד; הפעלת המשאית בכביש ציבורי תתקיים בחודש הבא, המניה מזנקת 12%

חדשות ספונסר 17/02/2020 10:40

א+א-

חברת אלקטריאון העוסקת בפיתוח טכנולוגית "כביש חכם" מדווחת היום כי סיימה בהצלחה ניסוי טעינה אלחוטית סטטית של משאית חשמלית כבדה המצוידת במקלטים אותם פיתחה החברה. הניסוי נערך כחלק מההכנות להדגמת מערכת כביש חשמלי של החברה בגוטלנד שוודיה.

 

לצורך הניסוי הקימה אלקטריאון מתקן ניסויים שכולל מערכת מלאה של הכביש החשמלי שפיתחה, הממוקם ליד שטוקהולם בשטח ששייך לחברת NCC AB אחת מחברות התשתית הגדולות בשוודיה ושותפתה של אלקטריאון לפרויקט ההדגמה בגוטלנד.

 

מטרת הניסוי היתה להשלים אינטגרציה מלאה של המערכת בשוודיה לפני הפעלה דינאמית של המשאית בכביש הציבורי בגוטלנד שצפויה להתקיים בחודש הבא (מרץ 2020). האינטגרציה כללה שילוב של חמישה מקלטים בגחון המשאית החשמלית המצוידת בסוללה וטריילר במשקל 40 טון, התקנת סלילי כביש על גבי כביש ניסויי שנבנה לצורך הבדיקות, יחידת ניהול כביש שהוצבה בצידי הכביש וחוברה לרשת החשמל בחיבור תלת פאזי, והפעלת יחידת שליטה מבוססת רשת סלולר המאפשרת שליטה מלאה על כל המערכת, כולל ניטור החשמל המועבר מכל מקלט לסוללת המשאית.

 

הניסוי נערך בתנאי מזג אויר חורפיים, בטמפרטורה סביב אפס מעלות צלזיוס, כאשר המערכת פעלה לסירוגין במשך ארבעה ימים. המערכת נשלטה מרחוק באופן מלא מקרון השליטה של החברה אשר מוקם באתר הניסוי.

 

להערכת החברה, תוצאות הניסוי משביעות רצון. המערכת פעלה בהתאם לתכנון החברה כאשר כל מקלט נבדק בנפרד מול סוללת המשאית והעביר 20 קילו וואט (לפי הדרישה) ב-%87 נצילות. שלושה מקלטים יחדיו העבירו אנרגיה של 60 קילו וואט ו-4 מקלטים יחדיו העבירו אנרגיה של 65 קילו וואט, וזאת לאור מגבלת קצב הטעינה של הסוללה במשאית שאינה מאפשרת מעבר אנרגיה מעבר ל-65 קילו ואט.

 

במהלך החודשים הקרובים מגבלה זו תוסר כך שתתאפשר טעינה של מעל 120 קילו וואט, דהיינו שימוש ב-5 מקלטים המעבירים 25 קילו וואט כל אחד, מה שיאפשר לחברה לעמוד ביעד ההספק שהציבה לעצמה שעמד על 20 קילו ואט למקלט.

 

יחידת השליטה הופעלה ותקשרה בהצלחה עם כל יחידות המערכת דרך ערוץ סלולר ובכך התאפשרה שליטה מלאה בכל פרמטר במשאית, כולל הפעלת וכיבוי המקלטים, ניטור ההספק המועבר לסוללה, ניטור הטמפרטורה וזמן הפעלה.

 

בנוסף, יחידת השליטה מאפשרת לשלוט בכל סליל בכביש, לקבל חיווי על כמות האנרגיה המועברת דרך כל סליל בכל זמן נתון, ניטור טמפרטורת יחידות האנרגיה הממוקמות ביחידת הניהול שבצידי הכביש ומעקב אחר זרימת האנרגיה הכללית המועברת למשאית בזמן אמת, לרבות מעקב אחר יעילות מעבר האנרגיה. כמו כן, יחידת השליטה מאפשרת למפעיל הכביש לערוך חיוב של כל כלי רכב הנוסע על הכביש באופן מדויק, וכן מאפשרת יכולת ניהול עומסים ושליטה כאמור לעיל.

 

בנוסף, החברה קיבלה משוב חיובי בנוגע לבדיקות EMF/EMC ,שהתבצעו לפני כחודש בישראל על ידי מעבדות חרמון ו-ITL. המשוב הגיע מחמש רשויות שונות בשוודיה, הרשויות הדרושות לאישור הפעלת המערכת בגוטלנד וכעת המערכת מוכנה לשלב הבא בפרויקט ההדגמה בשוודיה, במסגרתו צפויה להתבצע טעינה דינאמית של המשאית החשמלית באמצעות התשתית של החברה שהוטמנה בכביש בגוטלנד במהלך חודש נובמבר 2019.

 

כמו כן, בהמשך השבוע, צוות החברה וצוות אלקטריאון AB ,החברה הנכדה השוודית של החברה, צפוי לארח במתחם הניסויים בשוודיה מספר משלחות, וביניהן, משלחת הכוללת את שר התחבורה ההודי ואת שגריר הודו בשוודיה.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה