חדשות שוק ההון

אל על חתמה הסכמי מימון בסך 122 מיליון דולר לרכישת מטוס דרימליינר

זהו המטוס השמיני מסוג זה אותו רוכשת החברה מבואינג; אמש הודיעה החברה על הפסקת הטיסות לבייג’ינג ולהונג קונג ועל צמצום מספר הטיסות לתאילנד

חדשות ספונסר 13/02/2020 11:47

א+א- 1

אל על מדווחת היום על חתימת הסכמים לקבלת מימון בסך של כ - 122 מיליון דולר בתוספת עמלה לרכישת מטוס מדגם דרימליינר 787-8, שהוא המטוס השמיני שיירכש על ידי החברה מחברת בואינג (והרביעי מדגם זה) וכן הינו המטוס השישה עשר והאחרון אותו תקבל החברה במסגרת עסקת ההצטיידות שחתמה עם חברת בואינג, ושמועד מסירתו המתוכנן הינו במהלך חודש מרץ 2020.

 

לאחר קבלת המטוס וכן לאחר קבלת המטוס החמישה עשר שמועד מסירתו המתוכנן הוא במהלך חודש פברואר 2020 יפעלו בשירות החברה שנים עשר מטוסים מדגם דרימליינר 787-9 וארבעה מטוסים מדגם דרימליינר 787-8.

 

עסקת המימון עתידה להתבצע במבנה משפטי המכונה JOLCO - Japanese Operating Lease with a Call Option, על פיו המטוס מוחזק על ידי חברה ייעודית SPC - Special Purpose Company ביפן ולאחר כ- 10 שנים יועבר המטוס פורמלית לבעלות החברה, בכפוף לפירעון יתרת החוב באותה עת במחיר מוסכם וידוע מראש (הכולל רכיב דולרי ורכיב ין יפני), אשר נכון למועד ביצוע העסקה מסתכם לכ- 40 מיליון דולר.

 

המימון יורכב מהלוואה בסך של כ- 98 מיליון דולר מבנק זר אשר תגובה במוצר ביטוחי (Non-Payment Insurance באמצעות (AFIC (Aircraft Finance Insurance Consortium שהינו קונסורציום חברות ביטוח המעמיד פוליסות ביטוח לבנקים המממנים רכישות מטוסים, בתוספת עמלה בסך של כ- 4 מיליון דולר לטובת מנפיק פוליסת הביטוח, לתקופה של 12 שנים ומסכום נוסף של כ- 24 מיליון דולר שיועמד לחברה הייעודית במטבע ין יפני על ידי חברה יפנית.

 

ההלוואה הינה בריבית LIBOR ל- 3 חודשים עם החזר רבעוני לתקופה של 12 שנים מיום קבלתה אשר בכפוף לפירעון יתרת החוב, כאמור לעיל, תיפרע לאחר כ- 10 שנים. מרווח הריבית להלוואה הינו בטווח שבין 0.5%-1.5%.

 

ההלוואה תובטח, בין היתר, על ידי פוליסת הביטוח, שעבוד המטוס, המחאה של זכויות החברה בקשר עם ביטוחי המטוס, זכויות החברה בהסכם החכירה עם החברה הייעודית היפנית, אחריות (Warranty) חברת בואינג למטוס ושל חברת רולס רויס למנועי המטוס.

 

ההסכמים כוללים סעיפים מקובלים בעסקאות מסוג זה, כגון: אפשרות של המממנים לפירעון מוקדם של המימון בקרות אירועי הפרה כמפורט בהסכמים או במקרה בו הפרה החברה את התחייבויותיה על פי הסכמים אחרים בהם תינתן פוליסת ביטוח או הפרה של הסכמים אחרים מעל לסכום מסוים כפי שסוכם בין הצדדים (Cross Default).

 

ההלוואה אינה כוללת התחייבות לעמידה באמות מידה פיננסיות.

 

לחברה לא תהיה אפשרות לבצע פירעון מוקדם של המימון, למעט במקרים המקובלים בעסקאות מסוג זה כגון: הגדלת עלויות המימון לבנק (Increased Costs), שינויים במיסוי שיושת במסגרת עסקת המימון, הפרה על ידי החברה הייעודית היפנית, וזאת בכפוף לתשלום שהוסכם בעסקת המימון.

תגובה אחת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    שימו לה להסכמי מימון האלה

    כבר הסכם שני או שלישי שאל על לוקחת חוב ביין יפני בריבית נמוכה מאוד על המטוס. כרגע זה עובד לטובתה.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    yossi_a 13/02/2020 11:54