רשות התחרות שוקלת להטיל קנס של כ-8 מיליון ₪ על חברת SOS אנרגיה

לטענת הרשות, החברה ביצעה פעולות שנועדו להקשות על תחרות בשוק תדלוקי השטח; הרשות שוקלת הטלת עיצומים כספיים גם על בכיר בחברה בסך של 400 אלף ₪

חדשות ספונסר 30/12/2019 12:56

א+א- 1

רשות התחרות מדווחת היום כי היא שוקלת להטיל עיצום כספי בסך של כ-8 מיליון ₪ על חברת SOS אנרגיה אקספרס בע"מ, מקבוצת פימי. בגין פעולות שנועדו להקשות על תחרות בשוק תדלוקי השטח. החברה היא בעלת מונופול בשוק תדלוקי השטח.

 

שירות תדלוקי שטח ניתן לרוב לקבלני בניין, תשתיות ועבודות עפר הנדרשים לתדלק את כלי הצמ"ה (ציוד מכני הנדסי) שלהם בשטח. השירות מסופק בעזרת מכליות שמגיעות לכלי הרכב המצויים באתר. חברת SOS היא החברה היחידה המספקת את שירות תדלוקי השטח בפריסה ארצית מלאה.

 

לאחר בדיקה שערכה הרשות בתקופה האחרונה החליטה הרשות לאפשר ל- SOS ונושא המשרה בה להשמיע טענותיהם בנוגע למעמדם, בנוגע לשאלה אם הפרו את חוק התחרות הכלכלית וניצלו את מעמדם לרעה ובנוגע לאפשרות שיוטל עליהם עיצום כספי.

 

מבדיקה שערכה הרשות עולה כי חברת SOS הנהיגה מדיניות לפיה לא תמשיך לספק שירותי תדלוקי שטח ללקוחותיה אשר מעוניינים לרכוש שירותים אלו גם מספקים מתחרים. משמעות הדבר היא שאם מתחרה מבקש להתחרות ב- SOS מבלי לספק שירות בכל רחבי הארץ, הוא יתקשה להתחרות על ליבו של הלקוח, וזאת בשל מגבלה אותה הטילה SOS במטרה לשמר את לקוחותיה.

 

מדיניות זו, אשר משמעותה למעשה דרישה להענקת בלעדיות ל-SOS באספקת השירות בכל אתרי הלקוח, התבטאה בפנייה ישירה ללקוחות תוך איום בהפסקת השירות ללקוח בכל אתריו ברחבי הארץ אם לא יחדל מלרכוש תדלוקי שטח ממתחריה.

 

בהתאם, הודיעה אמש (א’) כי הממונה שוקלת להטיל על SOS עיצומים בסכום של כ-8 מיליון ש"ח ועיצומים בסך של כ-400 אלף ש"ח על נושא משרה בכירה ב-SOS. לחברת SOS ולנושא המשרה זכות להשמיע טענותיהם בפני הממונה בטרם תגבש הממונה את עמדתה הסופית.

 

 

תגובה אחת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    רשות מטומטמת שלא מבינה מונופול הדלק

    הרשות יחד עם האוצר רצו לבטל את הפיקוח על מחירי הדלק בטענה שיש תחרות. כי מי שממלא סולר יודע ורואה שאין תחרות בכל מקום. אין שום היגיון שיהיה הבדל של יותר משקל במחירים של תחנות. ובדלק - גם אם יש הפרש של 10 אגורות בין תחנות שנמצאות אחת מול השניה על כביש מהיר, אין טעם למלא בזולה אם צריך לנסוע 10 קמ הלוך חזור רק בשביל להגיע אליה. מבחינת נהג מונית ששעת עבודה שלו יקרה, אין טעם לנסוע יותר מ2 קילומטר בשביל דלק זול. הוא צריך למלא כאן ועכשיו. ולכן כל תחנה היא מונופול מקומי.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    ATUK19 30/12/2019 13:10