על נתיב פלוס והשיקולים לבחירת רכב חדש

מצב הפקקים בכבישים הפך לבלתי נסבל ופתרונות כמו נתיב פלוס ויוזמות נוספות קמות כדי לשפר את המצב בכבישים, אז מדוע אנחנו בכל זאת מעדיפים לנסוע ברכב פרטי?

תוכן מקודם 08/12/2019 09:46

א+א-

בערים רבות בעולם בהן יש כמות גדולה של רכבים הנכנסים לעיר במהלך היום, העיריה מעודדת שימוש של מספר נוסעים ברכב אחד במודל שמכונה "קארפול" או נסיעה שיתופית. עם זאת, נהגים רבים מעדיפים עדיין לנסוע לבד ברכב פרטי. על מנת לעודד משתמשים רבים יותר להשתמש בתחבורה ציבורית או בקארפול נפתחים נתיבים מהירים הסגורים בפני כלי רכב בהם יש מספר נוסעים.

 

בישראל, מודל זה יושם בתחילת אוקטובר השנה באזור תל אביב, בנתיב שכונה "נתיב פלוס". ממוצע הנוסעים בנתיבי איילון עמד לפני התוכנית על 1.2 נוסעים לכל רכב. לכן, נתיב אחד בכל כיוון תנועה יועד לכלי רכב פרטיים עם שני נוסעים ומעלה וכלי תחבורה ציבוריים.

 

למרבה הצער, נכון להיום המיזם וחזונו להפחית את כמות המכוניות על הכביש גרם בחודשים האחרונים לפקקים רבים בכבישים העמוסים. בעקבות חוסר היעילות של התחבורה הציבורית שעדיין לא הצליח להגשים את מטרותיו. עם זאת הכיוון ברור – רכבים עם מספר נוסעים גדול יותר ישתלמו בעתיד הקרוב.

 

כיצד לתכנן קניית רכב חדש בהתאם לשינויים?

בתקופה עתידית, בה נסיעה שיתופית תהיה נוחה יותר ותהפוך לנורמה, בסיוע אפליקציות סלולריות המתאמות בין עמיתים למקום עבודה אחד או נוסעים מיעדים קרובים זה לזה לכיוון מקום עבודה במתחמים צמודים, כדאי יהיה להצטייד ברכב מרווח. דמיינו כי בעוד חמש שנים, כאשר אתם תסיעו שניים או שלושה אנשים נוספים יהיה לכולם מקום נוח לרגליים, ללפטופ או למזוודות לפני נסיעה לחופשה.

 

בנוסף, בתקופה בה אנו נמצאים על הכביש שעות רבות יותר מבעבר מומלץ לבחור ברכבים המציעים צריכת דלק נמוכה יותר. אילו רכבים? רכבי הקומפקט והמיני לא יתאימו לנסיעה השיתופים ולכן נחפש מודלים הכוללים אפשרות נסיעה "Eco" באמצעות כפתור מיוחד ומנוע חסכוני.

 

אבזור הרכב

לצד היתרונות הללו חשוב לזכור כי רכב חדש מציע חוויית נהיגה טובה יותר, אינו דורש ביקורים חוזרים ונשנים במוסך וכולל את אחריות היצרן. בנוסף הוא כולל מגוון רחב של חיישני בטיחות כמו בקרת סטייה מנתיב או זיהוי של תנועת רכבים והולכי רגל סביב הרכב המסוגלים להפחית בצורה משמעותית את כמות התאונות בהן הרכב מעורב.

 

לסיכום, יוזמת "נתיב פלוס" ממחישה בפנינו את המגמה העתידית של נסיעה שיתופית בישראל, בדומה למדינות אחרות בעולם. כרגע, הניסוי שנעשה בתל אביב עדיין לא הצליח להוכיח את עצמו. אך, עד שתהיה בישראל תחבורה ציבורית יעילה יותר, יתכן ונגלה בקרוב כי יהיה משתלם יותר לנסוע בקבוצות קטנות ברכבים מאובזרים נוחים, להתחלק בעלות הדלק ואפילו לעזור לשמור על כדור הארץ באמצעות הפחתת הגזים הנפלטים מהרכבים.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה