חדשות כלכלה

ירידה של 8% במחיר הסל הממוצע של מוצרי הטואלטיקה בנובמבר

משרד הכלכלה ערך בחינה של רמת המחירים בישראל במוצרי טואלטיקה וקבע כי יותר משתלם לרכוש מוצרי טואלטיקה ברשתות המזון מאשר ברשתות הפארם

חדשות ספונסר 04/12/2019 14:23

א+א-

על רקע פעילות משרד הכלכלה והתעשייה לעידוד התחרות בתחום הטואלטיקה, ערך המשרד בחינה מעמיקה של רמת המחירים בישראל במוצרי טואלטיקה. כחלק מבדיקה זו ועל מנת לעמוד על השונות במחירים לצרכן בחנויות, ערך המשרד דגימת מחירי מוצרי טואלטיקה נבחרים ברשתות שיווק המזון ובחנויות הפארם.

 

בנובמבר 2018, החודש בו הושקה רשת הפארם BE עמדה העלות הממוצעת של סל מוצרי הטואלטיקה על 815.3 ₪ ובנובמבר שנה לאחר מכן עמדה עלות הסל הממוצע על 749 ₪. השינוי בעלות הממוצעת מבטא ירידה של 8% בין נובמבר 18 אז הושקה רשת BE לנובמבר 19 שנה מאוחר יותר. המחיר הממוצע של הסל בחודש נובמבר 2018 לעומת חודש נובמבר 2019 ירד ב-2%.

 

מעבודה שנערכה במשרד הכלכלה עולה כי יותר משתלם לרכוש מוצרי טואלטיקה ברשתות המזון. הנתונים מעידים כי ברשתות השיווק הנחשבות כרשתות דיסקאונט כמו רמי לוי ויקטורי חצי חינם ויוחננוף מחיר הסל הממוצע הינו 724.7 ₪ בעוד ברשתות הפארם מחיר הסל הממוצע הינו 750.2 ₪.

 

מהנתונים עולה כי כל סוגי ערוצי ההפצה: רשתות הפארם, רשתות הדיסקאונט והרשתות שאינן נחשבות דיסקאונט נרשמת ירידת מחירי הסל הממוצע ברשתות הפארם ירידה של 10%, רשתות הדיסקאונט ירידה של 6% וברשתות שאינן נחשבות דיסקאונט ירידה של 9%.

 

ממוצע עלות הסל ברשת BE (ניו פארם לשעבר)עמד על 742 ₪ בעוד המחיר הממוצע בניו פארם לפני השקת BE היה 800 ₪. הרשת הזולה ביותר לאורך כל תקופת הבחינה הינה רמי לוי עם ממוצע עלות סל בגובה של 683 ₪ ואילו הרשת היקרה ביותר הינה רשת חצי חינם עם ממוצע עלות סל בגובה 832 ₪. הפער בין שתי הרשתות עומד על כ-17%. 

 

בשבע מתוך תשע הקטגוריות שנבחנו פער המחירים בין הרשת היקרה ביותר לזולה ביותר הצטמצם בשנה האחרונה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

 

הסקירה ההשוואתית של מוצרי הטואלטיקה בוצעה ב- 100 סניפים בפריסה ארצית רחבה אשר כללה רשתות פארם, חנויות פארם קטנות ורשתות שיווק מזון. איסוף המחירים בוצע עבור 44 מוצרי טואלטיקה נבחרים בקטגוריות משחת שיניים, סבון, שמפו, מרכך שיער, דאודורנט, חיתולים ומגבונים המוצרים בסל ההשוואה הנם זהים ונמצאו בכלל ערוצי הרכישה.

 

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אמר בתגובה: התחרות טובה לצרכנים ומתבטאת בירידת מחירים, אנו נמשיך לקדם כלים להורדת חסמים ולהגברת התחרות ואני קורא לצרכנים להיעזר באפליקציות השונות שעומדות לרשותם באופן שיאפשר להם לעשות צרכנות נבונה ולקנות את הסל המשתלם ביותר".

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה