חדשות שוק ההון

שפיר הנדסה קיבלה אישור להתחיל בהקמת כביש כניסה חדש לירושלים

הצו לתחילת עבודות ניתן לאחר שהחברה הגיעה לסגירה פיננסית וקיבלה את המימון הדרוש להקמת הפרויקט; עלות בניית הכביש מוערכת בלמעלה ממיליארד ש"ח

חדשות ספונסר 10/11/2019 16:15

א+א-

ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט כביש מס’ 16, כביש הכניסה החדש לירושלים, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, נחמיה קינד, העניקה צו תחילת עבודה לזכיין פרויקט כביש מס’ 16.

 

הזכיין, חברה בבעלות משותפת של החברות שפיר הנדסה (50%) ופיצרוטי האיטלקית - זכה במכרז PPP (Public Private Partnership) בינ"ל לתכנון, מימון, הקמה, תחזוקה ותפעול של כביש 16 לתקופה של 25 שנה. הצו לתחילת עבודות ניתן לאחר שהחברה הגיעה לסגירה פיננסית וקיבלה את המימון הדרוש להקמת הפרויקט.

 

לפני כשנה נחתם הסכם הזיכיון בין מדינת ישראל לשפיר-פיצרוטי לאחר שוועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט, המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל, עיריית ירושלים והחברה הממשלתית ענבל, בחרה את הצעתה של חברת שפיר הנדסה-פיצרוטי כהצעה זוכה במכרז, מתוך 6 הקבוצות שהשתתפו במכרז.

 

הכביש החדש, שעלותו מוערכת בלמעלה ממיליארד ₪, יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה ויחבר את כביש מס’ 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן, שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים, סמוך לביה"ח שערי צדק, וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, להקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה.

 

הכביש צפוי להיפתח לתנועה במהלך שנים 2022-2023, לאחר שהזכיין קיצר את לוחות הזמנים להקמה לשלוש שנים בלבד.

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, מר בצלאל סמוטריץ’: "כביש מס’ 16 הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, אשר צפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה לבירה באופן משמעותי. הכביש שיוקם ויתוחזק בסטנדרטים בינלאומיים יביא לחיסכון בשעות נהיגה וכן לצמצום משמעותי בזיהום האוויר, וכך יביא את ירושלים לעמוד בסטנדרטים התחבורתיים של ערי הבירה של המדינות המפותחות".

 

החשב הכללי, מר רוני חזקיהו: "כביש מס’ 16, המתבצע בשיטת ה-PPP, מצטרף לשורת פרויקטי PPP מוצלחים בתחום התחבורה, ביניהם הרכבת הקלה בירושלים, כביש 431, כביש חוצה ישראל ומנהרות הכרמל. לשיטת ה-PPP פוטנציאל להגדיל משמעותית את היקף ההשקעות בתחום התחבורה בישראל, המשווע לפיתוח, ואנו שמים דגש על תחום זה במסגרת תכנית 2030 לפיתוח תשתיות בישראל"

 

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, מר ניסים פרץ: "בהמשך לפתיחת כביש 1 המחודש לתנועה, הקמת כביש 16 תביא לירידה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לירושלים ולעלייה ברווחת תושבי העיר ומבקריה".

 

שי לינדנר, מנכ"ל זכיין שפיר-פיצרוטי: אנחנו שמחים לקחת חלק בפרויקט לאומי זה. הניסיון המוצלח שצברה השותפות בפרויקטים לאומיים בעבר דוגמת פתיחת כביש 6 חוצה צפון בהקדמת לוחות הזמנים, יסייע לנו לפתוח את הכביש בלוחות זמנים קצרים ובאיכות הגבוהה ביותר. החברה הוכיחה יכולת תכנון וסגירה פיננסית בזמנים מאתגרים ואנחנו נכונים לאתגר האמתי: פתיחת הדרך החדשה לבירה".

 

את פיצרוטי ייצגו עורכי הדין ג’ודי שטיין וצחי יגור ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ. את שפיר ייצגו דויד שפירא, מיכה טולמן, ניצן כהנא, נחום זיוון, אופיר לוי ויובל שלהבת ממשרד יגאל ארנון.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה