חדשות שוק ההון

הכנסות רמי לוי עלו ברבעון השני ב-17.5%, למרות ההפסד התפעולי של קופיקס

הרווח הנקי לבעלי המניות עלה ברבעון השני של 2019 בכ-26% לכ-42.4 מיליון שקל; החברה הכריזה על דיבידנד בסך של 18 מיליון שקל

חדשות ספונסר 26/08/2019 09:28

א+א-

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, דיווחה אמש לאחר המסחר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2019. הכנסות החברה צמחו בכ-17.5% לכ-1.55 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.32 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות).

 

הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת 3 סניפים חדשים - בעזריאלי חיפה, בעטרות ובאשקלון צפון, מאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם, וכן מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-7.63% כתוצאה מעיתוי חג הפסח שחל ברבעון השני של השנה, בעוד שאשתקד חג הפסח חל ברבעון הראשון.

 

המכירות למ"ר ברבעון השני של שנת 2019 עלו לכ-15.76 אלף שקל למ"ר, בהשוואה לכ-14.49 אלף שקל למ"ר ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-15.48 ברבעון המקביל אשתקד.

 

שיעור ההוצאות התפעוליות – הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות – ברבעון השני של שנת 2019 עמד על כ-18.68%, בהשוואה לכ-19.33% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-18.57% ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השני של שנת 2019 עלה בכ-33.5% לכ-58 מיליון שקל, בהשוואה לכ-43.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות ההפסד תפעולי שהציגה חברת הבת קופיקס גרופ ברבעון השני של השנה שהסתכם בכ-4.2 מיליון שקל. הרווח התפעולי, בנטרול יישום לראשונה של תקן IFRS16 החל מתחילת השנה ובנטרול תוצאות קופיקס גרופ שאוחדו החל מרבעון רביעי 2018, הסתכם ברבעון בכ-52.2 מיליון שקל.

 

שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2019 עלה לכ-3.75%, בהשוואה לכ-3.17% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-3.30% ברבעון המקבילה אשתקד.

 

רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון השני של שנת 2019 עם עלייה ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לסך של כ-33.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-33.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה עלייה ברווח הנקי לבעלי המניות ברבעון למרות ההשפעה השלילית בגין יישום תקן IFRS16 ואיחוד תוצאות חברת הבת קופיקס גרופ שהסתכמו בהפסד של כ-6.1 מיליון שקל, בין היתר, בשל פעולות שנקטה קופיקס לשיפור פעילותה העסקית - פעולות שהיו כרוכות בהכרה בהוצאות חד פעמיות, בעוד שפעולות אלה יניבו פירות החל מהרבעונים הבאים.

 

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, בנטרול תקן IFRS16 ואיחוד פעילות קופיקס, עלה ברבעון לכ-42.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-33.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2019 עלה בכ-84% לכ-113.3 מיליון שקל (כ-7.3% מההכנסות), לעומת כ-61.6 מיליון שקל (כ-4.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ב-EBITDA נבעה מיישום תקן IFRS16 שתרם כ-30 מיליון שקל ב-EBITDA.

 

רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 52 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בשיטת זכיינות). בכוונת החברה לפתוח עד סוף השנה עוד 2 סניפי דיסקאונט חדשים בקרית גת וברמלה, ובכך להשלים פריסה של 54 סניפי דיסקאונט בשנת 2019. בנוסף, החברה מזהה פוטנציאל להקמת כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת החברה מעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא ייצרו קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים.

 

בכוונת החברה להרחיב את פעילותה אל תוך מרכזי הערים ולהפעיל סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף עירוני, הן באמצעות פתיחת סניפים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות.

 

בהתאם לאסטרטגיה זו, בחודש ספטמבר אשתקד הושלמה רכישת השליטה ברשת "קופיקס" המפעילה כ-31 מרכולים תחת המותג "סופר קופיקס" ו-106 בתי קפה תחת המותג "קופיקס". בחודש פברואר השנה, נפתח מרכול ראשון תחת הפורמט "סופר רמי לוי בשכונה" בהרצליה ובמהלך שנת 2019 צפויים להסב עוד מרכולים של רשת סופרקופיקס תחת מותג "רמי לוי בשכונה".

 

כמו כן, בחודש מאי אשתקד הושלמה רכישת השליטה (50.01%) ברשת חנויות הפארם "גוד פארם" המפעילה כיום 15 סניפים באזור מרכז הארץ ומוכרת בעיקר מוצרי נוחות, מוצרי טואלטיקה, מוצרי ניקיון ותרופות ללא מרשם רופא.

 

בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת המכירות המקוונות, בחודש אוגוסט האחרון, הודיעה החברה על התקשרות עם חברת קומנסנס רובוטיקס להקמת 12 מרכזים לוגיסטים רובוטיים, שיתנו שירות ומענה בתחום המכירות המקוונות ובפריסה ארצית. 2 המרכזים הראשונים נמצאים בשלבי הקמה בת"א ובפתח תקווה וצפויים לפעול עד סוף השנה.

 

הרחבת הפעילות במותג הפרטי – המותג הפרטי מהווה נתח של מעל 18% מהמכירות ובכוונת החברה להגדילו את מכירות המותג הפרטי ל-25-30% ממכירות הרשת.

 

לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-557 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-532 מיליון שקל (מתוכו כ-474 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), וזאת לאחר יישום של תקן IFRS16 שהקטין את יתרת העודפים בסך של כ-43 מיליון שקל ולאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-46 מיליון שקל מתחילת השנה.

 

היום, לאחר אישור הדוחות הכספיים, הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 18 מיליון שקל. מאז שהחברה הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה על דיבידנד בסכום כולל של כ-919 מיליון שקל.

 

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו שמחים להציג את הרבעון השני של השנה עם צמיחה של 17.5% בהכנסות ולמעלה מ-1.5 מיליארד שקל הכנסות ברבעון אחד – הודות למאמצנו להרחבת היקפי הפעילות של החברה בדרך של פתיחת 3 סניפי דיסקאונט חדשים בחיפה, עטרות ובאשקלון, מעבר להפעלת 31 מרכולים במרכזי ערים ברחבי הארץ המופעלים באמצעות רשת סופרקופיקס והפעלת 15 סניפי פארם באמצעות רשת גוד פארם. כל זאת, לצד רוח גבית של חג הפסח שבמהלכו הגיעו מאות אלפי לקוחות לסניפי רמי לוי כדי ליהנות מסל המוצרים הזול ביותר. 
 
בנוסף, אנו גאים בהצלחתנו לשפר את שיעורי הרווחיות, בין היתר, באמצעות שדרוג המערך הלוגיסטי והמעבר למרלו"ג במודיעין, תוך שהמשכנו להוזיל את סל המוצרים לצרכן מאחר וטובת הצרכן תמיד עומדת לנגד עינינו. בימים אלה, אנו מרכזים את מירב מאמצינו לשיפור הפעילות של חברת הבת קופיקס גרופ ומאמינים שמכלול הפעולות שנקטנו בהן בחודשים האחרונים יובילו לשיפור בתוצאות כבר ברבעונים הקרובים. אני מבקש להודות לקהל לקוחותינו המביעים אמון מחדש בכל קניה, לעובדי הרשת העובדים במסירות רבה ולכל בעלי המניות השותפים לדרכנו".
 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה