חדשות שוק ההון

דוחות עדיקה: ההכנסות גדלו אבל החברה סיימה את הרבעון השני בהפסד

ההכנסות גדלו בכ-28.9% והסתכמו בכ-30.4 מיליון ₪; החברה עברה ברבעון השני להפסד של 175 אלף ₪

חדשות ספונסר 20/08/2019 10:54

א+א-

חברת האופנה עדיקה סטייל מפרסמת היום את הדו"חות לרבעון השני של 2019 ומציגה עליה חדה בהכנסות, אולם עליה בהוצאות ופתיחת חנויות חדשות גרמו לה לסכם את הרבעון בהפסד קל של 175 אלף ₪.

 

ההכנסות ברבעון גדלו בכ-28.9% והסתכמו בכ-30.4 מיליון ש"ח לעומת כ-23.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מצמיחה בפעילות השוטפת של החברה. ההכנסות מפעילות עדיקה גדלו ברבעון הראשון בכ-36.4% והסתכמו בכ-26.6 מיליון ש"ח לעומת כ-19.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מצמיחה בפעילות השוטפת של החברה, הבאה לידי ביטוי בגידול הלקוחות הפעילים באתר וגידול בהכנסות החברה מפתיחת חנויות פיזיות נוספות.

 

מספר העסקאות (כלל פעילות המסחר הקמעונאי של עדיקה) ברבעון הראשון הסתכמו בכ-200 אלף הזמנות, גידול של כ-51% לעומת 132 אלף הזמנות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מהמשך הצמיחה והחדירה של המותג בשוק האופנה המקומי.

 

הרווח הגולמי מפעילות עדיקה הסתכם ברבעון בכ-16.2 מיליון ש"ח (60% מהמכירות), עלייה של כ-34%, לעומת כ-12.1 מיליון ש"ח (61.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

 

הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות הסתכמו ברבעון בכ-15.3 מיליון ש"ח (50.3% מהמכירות) לעומת כ-10 מיליון ש"ח (42.4% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מפעילויות פיתוח עסקי, בין היתר הוצאות בגין פיתוח פעילות האתר הבינלאומי אשר הסתכמו ברבעון לסך של כ-1.8 מיליון ש"ח, פתיחת חנויות פיזיות חדשות, הרחבת מצבת כח האדם בחברה על מנת לתמוך בהמשך הצמיחה של החברה.

 

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-1.5 מיליון ש"ח לעומת כ-2.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקרו ממהלכים לבניית מנועי צמיחה חדשים הכוללים, פתיחת סניפים, תוספת כח אדם, הוספת וגיוון פריטים ובחינת הרחבת פעילות המסחר הקמעונאי המקוון של החברה לפעילות בינלאומית בסך של כ- 1.8 מיליון ש"ח.

 

הוצאות מימון נטו ברבעון הסתכמו בכ-1 מיליון ש"ח לעומת כ-0.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע בעיקרו מהתחייבויות בגין חכירה, על רקע שינוי בתקני חשבונאות (IFRS16).

 

בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 175 אלף ₪. את הרבעון המקביל אשתקד סיימה החברה עם רווח זעום של 2000 ₪.

 

דדי שוורצברג, מנכ"ל החברה הגיב לתוצאות שפרסמה החברה ומסר: "אנו שמחים לסכם את תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2019 עם המשך צמיחה בפעילות החברה, על אף הסביבה העסקית המאתגרת והעובדה שבחודש אפריל השנה שרר מזג אוויר קר ביחס לשנים האחרונות שהשפיע על קצב המכירות והתמהיל.

 

במהלך הרבעון הרווחיות הגולמית שבה לרמות אליהן עדיקה מכוונת, תולדה של מהלכים עסקיים ותפעוליים עליהם אנו שוקדים, ביניהם גיוון פריטים ומהלכים שיווקיים. בנוסף, בסוף הרבעון השקנו סניף עדיקה בעל עיצוב ייחודי תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בעזריאלי תל אביב, הזוכה לנגישות גבוהה. מיקומו האסטרטגי הפכו את הסניף למוקד משיכה של קהל לקוחות רחב מרחבי הארץ להתנסות בחוויית הקניה ותורם באופן משמעותי לכלל פעילות החברה.

 

במקביל לפרסום תוצאות הרבעון אנו ממשיכים לפעול במרץ ליישום התוכניות העסקיות שלנו הכוללות המשך צמיחה בפעילות הליבה, לצד איתור ובניית מנועי צמיחה חדשים, בין היתר בחו"ל. אנו שמחים לדווח כי לאחר תקופת הדוח התקבלו אינדיקציות חיוביות ראשוניות לפעילות החברה הבינלאומית, אותה התחלנו ברבעון הראשון השנה, עם סך מכירות בחודש יולי בלבד מעל פי 2 מאשר בכל הרבעון השני.

 

אנו ממשיכים להדגיש כי עדיקה תמשיך לפעול על סמך אינדיקציות חיוביות והתגברות עקבית בקצב הפעילות כפי שאנו חווים בשבועות האחרונים, ובהתאם לכך בכוונתנו להרחיב באופן מבוקר ומגודר את הפעילות וזאת בהתאם לרמת העניין מצד הקונים וקצב המכירות בפועל.

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה