חדשות שוק ההון

הרשות להגנת הצרכן מטילה קנס של 3.5 מיליון ₪ על אלבר

הקנס בעקבות הטעיית הצרכנים באשר למהותם ומקורם של 86 כלי רכב, חברת אלבר מכרה כלי רכב כליסינג למרות שבעברם שימשו להשכרה

חדשות ספונסר 18/07/2019 16:22

א+א- 2

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת אלבר ציי רכב בע"מ על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 3,483,000 ₪. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל החברה. יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

 

החקירה החלה בעקבות מידעים ועבודת מודיעין. מהחקירה עולה כי מכירת הרכבים על ידי אלבר נעשתה על ידי פגישה באחד מסניפי החברה הפזורים ברחבי הארץ. לאחר הגעה לסיכום בין הצדדים לגבי הרכב הנמכר.

 

על פי ממצאי החקירה, נמצא כי אלבר מכרה 86 כלי רכב ל- 86 צרכנים שונים, כאשר במסגרת המכירה הרכבים הוצגו לצרכנים כרכבי ליסינג בעוד שבפועל מדובר ברכבים ששימשו להשכרה. כל אחד מהצרכנים חתם על הסכם מכירת הרכב של אלבר ובו נכתב כי מקור הרכב הינו "ליסינג", נציגי אלבר ציינו בפני הצרכנים כי מדובר ברכב ששימש לליסינג, ובנוסף קיבל כל צרכן את רישיון הרכב שרכש ובשדה "רישום מקורי" נכתב "השכרה/החכרה" – הווה אומר רכב ששימש בעברו בעסקת "ליסינג" בלבד.

 

עם זאת, החקירה העלתה כי בדו"ח התנועות של חברת אלבר המשוייך לכלי הרכב המדוברים הרכבים כולם שימשו בתקופות שונות גם כרכב השכרה.

 

חברת אלבר מכרה 86 רכבים תוך הצגתם כרכבים שמקורם ליסינג באמצעות הצגת רישיון הרכב, אמרות הנציגים והסכם המכירה. כשבפועל, בהתאם להנחיית הרשויות, היה עליה להציג את הרכבים הנ"ל כרכבים שמקורם "השכרה" שכן בתקופות שונות נעשה בהם שימוש גם כרכבי השכרה.

 

רכב ששימש כרכב ליסינג, לעומת רכב ששימש כרכב השכרה, הוא בעל שווי כספי גבוה יותר ונתפס כאיכותי, תקין וטוב יותר מרכב ששימש רכב השכרה. פרטים אלו באשר לעברו, איכותו וסוגו של הרכב נחשבים כפרטים מהותיים בעסקה ולכן מדובר בהטעיית הצרכנים בעניין מהותי לפי סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן.

 

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "רכישת כלי רכב היא מסוג העסקאות היקרות יותר והמורכבות יותר שמבצע צרכן. מדובר בפער מידע משמעותי בין העוסק לצרכן ביחס למוצר, הן באשר למצבו של הרכב והן באשר לשימוש הקודם שנעשה בו.

 

העובדה שהחברה הטעתה את הצרכנים באשר לשימוש הקודם שנעשה ברכב, חמורה במיוחד . חשוב להבין שלצרכן אין דרך לבדוק את המידע בעצמו. ההודעה על כוונת החיוב שנשלחה לחברה הינו צעד נוסף במלחמה הנחושה של הרשות כנגד מי שפוגע ומטעה את ציבור הצרכנים."

כתבות נוספות

2 תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    ראה שאלתי אליך בפורום אגח |13|

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    tsvika08 18/07/2019 16:28

  2. 2
    דיווחתי על זה אתמול. היה בטלביזיה

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    ATUK19 18/07/2019 16:24