נתח שוק וצרכנות

ביטוחי בריאות בישראל - איזו חברת ביטוח תפצה אתכם באמת בזמן?

לפני שעושים פוליסת ביטוח בריאות פרטי חשוב מאד לבדוק את הכיסוי, אבל חשוב באותה המידה לבדוק האם תקבלו את ההגנה שלה אתם זקוקים כשתצטרכו אותה באמת? יצאנו לבדוק!

מערכת ספונסר 11/07/2018 10:25

א+א-

ביטוחי בריאות שונים אלה מאלה במחירים ובטווחי הכיסוי. בדיוק כמו כל תחום ביטוחי אחר, מספר רב של פרמטרים נלקחים בחשבון לפני שמציעים ללקוח את מחיר הפוליסה הסופי: גיל המבוטח, מצבו הבריאותי, ההיסטוריה שלו, מקום מגוריו, הגנטיקה שלו כפי שהיא משתקפת במחלות משפחתיות, וכמובן – ההרגלים שלו. האם הוא מעשן, האם הוא עושה ספורט, הוא בעבודתו הוא חשוף לזיהומים ועוד.

 

הדבר היחידי שבעצם אובייקטיבי ואינו קשור להתנהגותו, הרגליו ובריאותו של הלקוח זו תגובת חברת הביטוח במקרה שבו היא צריכה לפעול באופן מיידי. האם היא מגיבה מהר? האם היא מחזירה בזמן את כספו של הלקוח או שהיא "עושה לו את המוות"? האם המבוטח באמת מכוסה או שברגע האמת הוא מבין שהוא לבד, בלי גב אמיתי? זה ההבדל המהותי בין חברות הביטוח – היחס שלהם ללקוח בזמן אמת ומדיניות הפיצוי הכספי.

 

משרד האוצר קבע: AIG  היא חברת הביטוח עם הציון הגבוה ביותר

בסקר שפרסם משרד האוצר, וכלל את כל חברות הביטוח והמענה שלהן ללקוחות בתחומים שונים, ענקית הביטוח AIG  זכתה במקום הראשון בתחום ביטוח דירה, בתחום ביטוח נסיעות לחו"ל ובתחום ביטוח רפואי, עם ציון שמונים וארבע. בין היתר נבדקו פרמטרים כמו שיעור תשלום תביעות (83), מהירות טיפול בתביעות (96), מענה זמן טלפוני ללקוחות (95) ועוד. אז AIG צועדת בראש ואחריה ביטוח ישיר, מנורה, הראל, מגדל, איילון, הפניקס וכלל. מדד משרד האוצר מתפרסם מזה ארבע שנים, וAIG מובילה אותו מהשנה הראשונה ועד השנה הנוכחית.


מה הם הקריטריונים שנבדקים באיכות השירות של חברות הביטוח?

שביעות רצון: הקריטריון הראשון הוא סקר שביעות רצון של המבוטחים מול חברת הביטוח, והוא מהווה שלושים אחוז מהמדד בשל חשיבותו. למעשה שביעות רצון של מבוטח אומרת הכל, זאת השורה התחתונה שמסכמת את הכל. אם לקוח יקבל שירות ושיפוי מושלמים אבל דבר אחד יהיה לא לרוחו, הוא לא ידווח שהוא שבע רצון מחברת הביטוח שלו – ולכן מעניקים משקל גדול לקריטריון זה.

 

אחוזי תביעות ששולמו: הקריטריון הזה מהווה עשרים אחוזים ממדד השירות הכללי, והוא בעצם מבטא את האמון שנבנה בין המבוטח לחברת הביטוח. בסופו של דבר, ברגע האמת, המבוטח צריך דבר אחד: כיסוי ביטוחי לבדיקות, לניתוחים, לטיפולים, לתרופות ולמחלות שלו.

 

מהירות הטיפול בתביעות: קריטריון זה מהווה אף הוא עשרם אחוזים מהציון המשוקלל. המשמעות שלו היא בעצם הכיסוי האמיתי שחברת הביטוח נותנת להבטחות של מול המבוטח. זה דבר אחד להגיד לו בוא תעשה אצלנו ביטוח כי אנחנו כך וכך וכך – וזה דבר אחר לגמרי לעמוד מאחורי המילים האלה, להעניק כיסוי ביטוחי וגם לעשות את זה מהר, כדי שהמבוטח לא ירגיש שהוא צריך לרוץ אחרי חברת הביטוח.

תלונות הציבור: קריטריון שמציין כמה תלונות הוגשו כנגד חברת הביטוח, כבין היתר נבדקים גם אחוזי התלונות המוצדקות מול הלא מוצדקות. קריטריון זה מהווה עשרים אחוזים מהציון הסופי המשוקלל.

 

ביטוח בריאות פרטי עושים בשביל גב אמיתי ולא בשביל סיסמאות

אנשים עושים ביטוח בריאות פרטי לא בשביל לסמן וי בסעיף בריאות, אלא כדי שאם חלילה יזדקקו לניתוח או לתרופות, לא יצטרכו להסתמך על הרפואה הציבורית. כדי לא להיכלל בסטטיסטיקה העגומה של אנשים שמחכים חודשים לתור אצל מומחה, ובינתיים המצב שלהם מחמיר והם נפטרים. הם עושים ביטוח בריאות כדי שאם יגיעו למצב של מחלה - יוכלו לרכוש תרופות מחוץ לסל, לעבור ניתוחים באופן פרטי שמאפשר לבחור את המנתחים ואת בית החולים, וכל מה שצריך כשחולים פתאום באמצע החיים.

 

ביטוח בריאות פרטיאמור לתת לכם גב בכל מקרה שאתם זקוקים לו, בין אם זו מחלה קשה ובין אם זו סתם התייעצות על נקודת חן. הרפואה הציבורית בישראל נחשבת טובה למדי, אבל לרוע המזל אין מספיק רופאים, בטח לא בכירים ומומחים, שיכולים לקבל את הפציינטים בפרק זמן קצר מספיק כדי לעזור להם. במקום להתלונן על הרפואה הציבורית, פשוט עברו לרפואה פרטית. זה לא יקר כלל, ומספיק שאתם מתייעצים עם מומחה פעמיים או שלוש בשנה בשביל לכסות את כל עלות הביטוח שאתם משלמים כל השנה.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה