פרסום במגרשי המונדיאל

המונדיאל הוא מאירועי ספורט הנצפים ביותר בעולם ואין פלא שחברות גלובאליות מעוניינות להיות מזוהות איתו. הדרך לעשות זאת היא באמצעות רכישת שלטי פרסום במגרשים

מערכת ספונסר 01/07/2018 16:45

א+א-

טורניר גביע העולם בכדורגל נערך השנה ברוסיה והוא צפוי לשבור שיאים מבחינת נתוני צפייה. אם בשנים קודמות התרגלנו למדוד את הרייטינג רק בטלוויזיה ומאז 2014 הכנסנו לתמונה גם את האינטרנט, הרי שב-2018 יש מגוון עצום של דרכים חדשים ופלטפורמות שמעבירות את השידורים. כתוצאה מכך, המונדיאל היה ונשאר בין אירועי הספורט הנצפים ביותר וזה לא צפוי להשתנות בקרוב.

 

על רקע הנתונים לעיל אפשר גם להבין מדוע חברות עסקיות מבקשות להיות מזוהות עם המונדיאל. חלקן עושות זאת באמצעות נטילת חסות על המשחקים עצמם, כמו למשל חברת ההלבשה אדידס וחברת המזון המהיר מקדונלדס, וחלקן מסתפקות בהופעה על גבי השלטים במגרשים בלבד.

 

בנוסף, הפרסום במגרשי המונדיאל רומז על שינויים בתחום של סחר בינלאומי והוא מביא לידיעת הציבור הרחב חברות מהמזרח שחלקנו בכלל לא שמע עליהן.

 

המזרח הרחוק מגיע לרוסיה הקרובה

מבלי להיכנס למערכת היחסים בין שליט רוסיה פוטין לבין מקבלי החלטות במדינות במזרח כמו סין, יפן, צפון קוריאה ודרום קוריאה, מרתק לראות הרבה שלטי פרסום שמוקדשים לחברות מהצד הזה של העולם. למעשה, מספיקה צפייה של כמה דקות באחד המשחקים של שלב הבתים בשביל להתרשם מהנוכחות של חברות יפניות וסיניות במגרש המרכזי – תרתי משמע.

 

פרסומים של חברות אסייתיות מעידים על כך שהעולם הוא הרבה יותר גלובלי מכפי שחשבנו. היבט אחד של הנושא אפשר לראות בעובדה שגם במזרח הרחוק מתעניינים בכדורגל, מה שנחשב עד אמצע המאה הקודמת לענף אזוטרי ומערבי לחלוטין. בהיבט אחר, אנו לומדים שהחברות הסיניות והיפניות מתעניינות בלקוחות מאירופה ומבקשות לפגוש אותן במקום שבו הם נמצאים, כמו למשל משחקי המונדיאל.

 

מה צפוי בעתיד?

האם מתישהו בחייכם התגלגלתם ליפן? אולי במקרה השתתפתם בטיול מאורגן לסין? כל מי שהיה יודע על מערכת היחסים האדוקה בין מדינות אסייתיות לבין תיירים מהמערב. חברות מסין, יפן, הודו והמזרח הרחוק מרחיבות את השווקים שלהן ומשתמשות בכוח אדם זול על מנת להציע מוצרים איכותיים במחירים נמוכים. במקביל, הן מנצלות תפוצה רחבה באתרי האינטרנט ומייצרות תחרות שמשנה כמעט לחלוטין את הסחר המקומי במדינות גדולות באירופה ובארצות הברית.

 

לקראת סיום כדאי לנסות להבין כיצד כל האמור לעיל משפיע על ישראל. סביר להניח שבעתיד הקרוב הפרסום של חברות אסייתיות בפלטפורמות שפונות למערב ימשיך לצמוח, לכן אנו הבאים בתור. חברות סיניות ויפניות עושות עסקים עם חברות ישראליות וכל אחד מאתנו יכול להזמין כמעט כל מוצר מהמזרח בלחיצת כפתור. אותו דבר יקרה גם בשנים הקרובות, או לפחות עד שנגלה מה צפוי לנו במונדיאל של 2022.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה