חדשות כלכלה

ירושלים: המכרז להקמה, הפעלה ותחזוקה של רשת הרכבת הקלה JNET יוצא לדרך

הפרויקט כולל, בין היתר, הקמה של מסילות באורך של כ-27 ק"מ, הקמה של כ-50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של כ-100 קרונות והקמה של מתחם דפו מרכזי

מערכת ספונסר 14/06/2018 13:10

א+א-

ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה ועיריית ירושלים, בראשות סגן החשב הכללי, נחמיה קינד, צפויה לפרסם היום (ה’) את מסמכי המכרז לביצוע פרויקט ה-JNET של הרכבת הקלה בירושלים בשיטת PPP.

 

השלב הנוכחי במכרז מתפרסם הודות למאמצים רבים שהושקעו מצד הגורמים הרלוונטיים, זאת פחות משלושה חודשים לאחר השלמת הליך המיון המוקדם בו הכריזה הוועדה כי 7 קבוצות עמדו בתנאי הסף והוכרו ככשירות להתמודד במכרז. הקבוצות הלוקחות חלק במכרז הינן חברות ישראליות וחברות בין-לאומיות מובילות בתחומים של מסילות, קרונות, אינטגרציה, מערכות, הפעלה ותחזוקה.

 

הפרויקט, המשותף למשרדי האוצר והתחבורה, עיריית ירושלים וצוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, המשמש כגוף המקצועי האחראי לקידום הפרויקט, צפוי להיות מבוצע בשיטת PPP, ויהיה לפרויקט הגדול ביותר בישראל שנעשה בשיתוף המגזר הפרטי עד היום. הפרויקט כולל, בין היתר, הקמה של מסילות באורך של כ-27 ק"מ, הקמה של כ-50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של כ-100 קרונות והקמה של מתחם דפו מרכזי באזור קריית הממשלה שיכלול חניון לקרונות, מוסך, מרכז שליטה ומשרדים. במסגרת ההליך המכרזי לפרויקט, ייושם מנגנון לעידוד מעורבות גופי מימון ישראלים ובין-לאומיים עוד בשלב המכרז.

 

במסגרת הפרויקט יוארך "הקו האדום" הקיים עד לבית החולים הדסה עין כרם בדרום, ולנווה יעקב בצפון, וכן תבנה תשתית הקו הירוק, מהר הצופים ועד למלחה ולגילה, עם שלוחות לגבעת רם ולשכונת גבעת שאול. כמו-כן, הפרויקט כולל הפעלה של רשת ה-JNET למשך 15 שנה לפחות ותחזוקתה לתקופה של 25 שנה, במסגרתה יופעלו 5 קווי רכבת באופן מדורג, ששיאו צפוי החל משנת 2025, עם הערכה של כחצי מיליון נוסעים ביממה.

 

במטרה להקל על תושבי העיר ובעלי העסקים בזמן עבודות הזכיין, מבצעות המדינה ועיריית ירושלים באמצעות חברת מוריה עבודות הכנה מקיפות לקראת הנחת המסילות, הנמצאות בשיאן כבר היום. במקביל ועדת המכרזים פועלת במרץ, בשיתוף תכנית אב לתחבורה ירושלים, בכדי להביא לסיום ההליך המכרזי בהקדם האפשרי ולעמוד בלוחות הזמנים שהוגדרו.

 

שר האוצר, מר משה כחלון ציין: "כחלק מהמדיניות להפחתת יוקר המחיה והגברת הצמיחה, משקיעה הממשלה משאבים רבים בפיתוח התחבורה הציבורית ועידוד הנסיעה בה. רשת ה-JNET צפויה להביא להקלה משמעותית בעומסים ובזיהום האוויר בעיר ולהביא מאות אלפי נוסעים לעשות שימוש, מדי יום, בתחבורה ציבורית ככלי התחבורה המרכזי שלהם. פרויקט זה מצטרף לרשימת פרויקטי PPP בעלי חשיבות לאומית המקודמים על ידי אגף החשב הכללי בעת הזו, במסגרת תכנית התשתיות 2030. תכנית התשתיות 2030 מקודמת עם משרדי התחבורה והתשתיות ונכללים בה מתקן ההתפלה בשורק, כביש מס’ 16, הנתיבים המהירים בגוש דן, השדות סולאריים באשלים ובדימונה ופרויקטים נוספים."

 

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, ציין כי "הזינוק במספר הנוסעים של הרכבת הקלה בשנים האחרונות והשיפור המתמיד בשירות לנוסעים ברכבת, מעידים על הצלחתה לשנות את הרגלי הנסיעה של רבים ממשתמשי הרכב הפרטי. ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה לפעול להארכת קו הרכבת לכל רחבי העיר, משכונת נווה יעקב, הר הצופים ורמות בצפון, ועד לבית החולים הדסה עין כרם, שכונת גילה ומלחה שבדרום. רשת קווי הרכבת הקלה החדשים תציב את ירושלים כעיר עם התחבורה המהירה, הנוחה והמתקדמת ביותר בישראל", הוסיף השר כץ.

 

יצוין כי במהלך שנת 2019 צפוי לצאת לדרך ההליך המכרזי להקמה, הפעלה ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, שיעבור משכונת רמות בצפון לשכונת מלחה בדרום וישתרע על פני כ-20 ק"מ. כמו כן, של הקווים הירוק והסגול במטרופולין דן המשתרעים על פני 60 ק"מ.

כתבות נוספות

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
ת"א 35 4,118 4.57% ת"א 35 גלום 4,118 4.57% ת"א 125 4,118 4.57% ת"א SME 60 4,118 4.57% דולר רציף 3.4328 4.57% DAX 4,118 4.57% CAC 4,118 4.57% מחזור מסחר 4,118