נתח שוק וצרכנות

עסק עצמאי קטן

עסקים קטנים ועצמאיים מהווים את ליבת המשק בישראל ורבים בוחרים לפתוח אותם כדי להגשים חלום. אז איך עושים כסף מכישרון ובאיזה תחומים מחכה לכם עתיד מזהיר?

מערכת ספונסר 02/05/2018 15:29

א+א-

מתוך מעל חצי מיליון עסקים בישראל, כ-51% הם עסקים של עובדים עצמאיים וחברות יחיד ללא מועסקים. מספרם מוערך נכון ל-2017 ב-258 אלף, כאשר לשם השוואה יש כ-172 אלף עסקים שמעסיקים 1-4 עובדים. המשמעות של הנתונים היא שעסקים קטנים מהווים את ליבת המשק בישראל ולכן רבים בוחרים בהם כאפיק קריירה.

בנוסף, היתרון של עסק עצמאי קטן הוא שניתן להשתמש בו על מנת להפוך תחביב למקצוע. הנה למשל כמה כישרונות מתחומים שונים שאותם אפשר לנצל:

 

אמנות ומלאכה

גברים ונשים שהתברכו בכישרון אמנות יכולים לפתוח עסק קטן בסגנון DIY. כל מה שהם צריכים לעשות הוא לאסוף חומרי גלם מתאימים, להקדיש לזה זמן ולבטא את היצירתיות שלהם. השקעה ראשונית קטנה יחסית היא בעלת פוטנציאל גדול בתחום של אמנות ומלאכה, בעיקר בגלל שחומרי הגלם לא מתכלים וניתן לאחסן אותם לאורך זמן.  

 

עסקים קטנים בתחום של אמנות ומלאכה מוכרים את מרכולתם באתרי אינטרנט ויש המון ירידים שבהם הם יכולים להשתלב. יתרה על כך, בתחום של אמנות ומלאכה ניתן לבחור האם למכור קישוטים לבית, לשפץ רהיטים ישנים או ליצור יש מאין בעזרת חומרים מעניינים ומקוריים. קהל היעד של מוצרי האמנות והמלאכה מגוון והמחירים נעים סביב מאות שקלים.

 

קוסמטיקה וטיפוח

אי אפשר לדבר על עסקים קטנים בישראל בלי להזכיר את ענף הקוסמטיקה. רובם המוחלט של העסקים בענף הזה מוגדרים כעסקים קטנים, ובהם גם אנשים שעובדים מהבית ומציעים שירותי טיפוח במקביל לקריירה כשכירים.

 

השלב הראשון בהפיכת התחביב למקצוע בהקשר של קוסמטיקה וטיפוח הוא לעבור קורס מקצועי. בעזרת קורס תסרוקות למשל ניתן להכיר טוב יותר את הענף, לקבל כלים לפתיחת עסקים וליצור קשרים אישיים. במקביל, יש קורסים לא פחות פופולאריים כמו בניית ציפורניים, איפור ופדיקור והם פונים לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים.

 

אופנה והלבשה

תחום האופנה וההלבשה משיק במידה מסוימת לענף של הקוסמטיקה והפיתוח כי גם הוא דורש הכרות עם טרנדים עולמיים, אך העבודה בו היא בעלת מאפיינים אחרים לגמרי. בעלי עסקים קטנים יכולים לפתוח חנות ולמכור בה בגדים שהם מייבאים לבד, או להציע את השירות שלהם כמעצבים, יועצי אופנה או סטייליסטים.

 

הדגש בתחום הוא על ניצול ההכרות של חובבי האופנה עם העולם הגדול ועל האופן שבו הם מצליחים להעביר את המסר גם לאנשים שלא בקיאים בו כמוהם. כמו כן, עתיד מזהיר יחכה רק למי שיידע להתנהל נכון מבחינה כלכלית. התנהלות נכונה כוללת בין היתר גיוס מימון ממקורות מתאימים, הצבת יעדים ברורים ומעקב אחר ביצועים והוצאות.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה