כיצד לבחור חברת ביטוח?

הדרך הנכונה לבחור חברת ביטוח היא להתייחס למחיר, לתנאי הפוליסה, לרמת השירות ולהמלצות מטעם הלקוחות הקודמים. אבל איך עושים את זה בצורה נכונה? קבלו את המדריך המלא

מערכת ספונסר 24/04/2018 09:47

א+א-

בחירה של חברת ביטוח היא משימה מורכבת עם המון השלכות. לפי דוח שהוגש על ידי חברת מדרוג בחודש אפריל 2017, 5 המבטחים הגדולים בישראל מהווים מעל 85% מסך הנכסים המנוהלים. המשמעות היא שמדובר בענף אוליגופולי יחסית נטול תחרות, אך פעילותן של חברות הביטוח מותנית בקבלת רישיון ופיקוח של הרגולטור – וזה פועל לטובת ציבור המבוטחים.

 

על אף הקושי, לא כדאי לוותר על היתרונות של בחירת חברת ביטוח אמינה ומקצועית. רצוי להשקיע כמה ימים בהשוואה בין החברות ולהשתמש במידע מאתרי האינטרנט. מלבד החיסכון הפוטנציאלי בהוצאות, בחירה נכונה של חברת ביטוח מעניקה שקט נפשי ועל זה בסופו של דבר אנחנו משלמים.

 

כך משלבים את המחיר במערכת השיקולים

הדרך הפשוטה לבחור ביטוח דירה או רכב היא לקבל הצעת מחיר מסודרת מכמה חברות. הפקטור של המחיר משמעותי כי הוא משפיע על משק הבית ברמה החודשית והשנתית, מה גם שהוא יכול לספק אינדיקציה מסוימת לרמת האמינות של החברה המבטחת. מנגד, מחיר נמוך מדי צריך להדליק נורה אדומה וכדאי לזכור שמה שזול לפעמים עולה ביוקר.

 

שיטה יסודית יותר לבחור חברת ביטוח בלי להזניח את עניין המחיר היא לברר מהם תנאי הפוליסה. בביטוח רכב מקיף למשל יש פוליסה תקנית שנקבעת על ידי משרד האוצר וממנה חברת הביטוח יכולה רק להוסיף תנאים ולא לגרוע, אך בביטוחים אחרים לא קיימת פוליסה כזו. מבחינת המבוטח, הפתרון הוא להיכנס לעובי הקורה ולקרוא היטב את תנאי הפוליסה טרם בחירת חברת ביטוח.

 

מי עונה לכם בצד השני?

עוד שני פרמטרים שאליהם כדאי להתייחס כאשר בוחרים חברת ביטוח הם שירות וחוות דעת של לקוחות קודמים. בנוגע לשירות, צריך לבדוק מראש מול מי מתנהלים לאורך חיי הפוליסה ומה צריך לעשות כאשר רוצים להגיש תביעה.

 

נכון להיום, לסוכן ביטוח יש בממוצע 500 לקוחות ורובם בעלי ביטוח רכב חובה. אחריהם ברשימה נמצאים בעלי ביטוח רכב מקיף, ביטוח רכב צד ג’ וביטוח דירה. כמובן שהסוכן לא יכול לספק את אותו -מענה לכל הלקוחות, לכן מומלץ לבדוק מראש מה רמת הזמינות שלו והאם יש עליו המלצות.

 

משרד האוצר עוזר לציבור המבוטחים לבחור חברת ביטוח בכך שהוא מפרסם מדי שנה את מדד השירות. המדד משקלל נתונים על תשלום תביעות של חברות הביטוח, טיפול בלקוחות, מספר תלונות הציבור ואפילו זמן ממוצע של המענה הטלפוני. על פי הנתונים האלה נקבע ציון כללי שמהווה פקטור בהשוואה בין חברות הביטוח הישירות והסוכנים שמייצגים אותן.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה