חדשות שוק ההון

אושר שינוי תוכנית העבודה ברישיון ”עוז” של לפידות והזדמנות ישראלית

השותפויות המחזיקות כל אחת 41.5% מהרישיון נדרשות להגיש הגשת הסכם חתום עם קבלן קידוחים לביצוע קידוח בשטח הרישיון עד ל-1 בדצמבר השנה; הרישיון בתוקף עד ה-19.12

מערכת ספונסר 24/08/2016 09:00

א+א- 2

שותפויות לפידות-חלץ והזדמנות ישראלית, המחזיקות כל אחת ב-41.5% מרישיון הקידוח 394/"עוז", מעדכנות היום על אישור שינוי תוכנית העבודה ברישיון בהמשך לקבלת אישור להארכת תוקפו של הרישיון עד ל-19 בדצמבר 2016.

 

הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים הודיע כי הוא מאשר את בקשת לפידות יחד עם חלק מהשותפים ברישיון, לשינוי תכנית העבודה ברישיון: הגשת מסמך סביבתי מסכם על פי הנחיות המשרד עד ל-13 באוקטובר השנה; הכנת תכנית הנדסית מפורטת לקידוח בשטח הרישיון והגשת בקשה לביצוע קידוח בשטח הרישיון על פי הנחיות המשרד עד לאותו תאריך; והגשת הסכם חתום עם קבלן קידוחים לביצוע קידוח בשטח הרישיון עד ל-1 בדצמבר השנה. 

 

לפי השותפויות, הרישיון ימשיך להיות בתוקף, בכפוף לביצוע הוראות כל דין לרבות חוק הנפט- התשי"ב -1952 והתקנות לפיו, וכן הגשת הדיווחים מכוחם.

 

נציין כי ברישיון שותפים לצד לפידות והזדמנות גם קולרידג’ עם 12% וחברת הקידוח קספיאן עם 5%.

כתבות נוספות

2 תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    אני לא מסכים

    מי שקנה את כריש ותנין ואלו שמחפשים מאגרים קטנים אחרים בונים על השוק המקומי. עלויות הפיתוח של המאגרים הקטנים הן יחסית זולות, אין צורך בבניית תשתית עצמאית (כי הרגולציה כופה על תמר להעביר את הגז), ואני די בטוח שמי שקנה את כריש ותנין (אם באמת העסקה תצא אל הפועל) בונה על מתנות מהמדינה שיבטיחו לו רווח תחת מעטה של "תחרות". אלו שווקים שונים בתכלית, ליוויתן לא יפותח ללא חוזי יצוא משמעותיים. אין דרך להפוך את זה. לא תהיה תחבורה על גז במדינת ישראל. העולם הולך לכיוון של תחבורה בחשמל ומפעלים לעולם לא יספקו את התצרוכת הנדרשת.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    רועי77 24/08/2016 11:43

  2. 2
    למה להשקיע אם לא בטוח שליוותן יפותח

    רבים מעלים תהיות אם כדאי לפתח ליוויתן ללא יצוא משמעותי. אם כך למה ממשיכים להשקיע בחיפושים? מדוע שילמו על תנין וכריש הזעירים יותר משקל. אם לא שווה לפתח מאגר גדול - אז השווי של מאגר קטן שלילי. זה רק מחזק את דעתי שליוותן שווה עשרות מיליארדים גם בלי יצוא לארצות רחוקות. אם המדינה תדאג לביקוש מצד תחבורה ותעשיה - ולא צריך יצוא. בעשור הקודם היה יבוא הנפט לארץ כ100 מיליון חביות. בעשור הבא זה יהיה כפול. גם אם הגז ימכר במחיר מקביל ל30$ לחבית מדובר בכמה מיליארדי דולרים לשנה רק לתחבורה.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    ATUK19 24/08/2016 09:19