חלל תקשורת – ספקית שירותי לוויין ישראלית, המשווקת את שירותי הלווינים מסדרת "עמוס" המיוצרים בישראל על ידי התעשייה האווירית לישראל. מניות החברה נסחרות במדד ת"א 100 לפי שווי שוק של 932 מיליון ₪.
לפני כשלושה שבועות דיווחה החברה כי התגלתה תקלה בלווין עמוס 5 אשר פוגעת ביכולתו של ספק כוח 2 לפקד על הפעלת שני מנועים נוספים. משמעות התקלה היא כי במידה ולא יינתן מענה ע"י החברה שבנתה את הלווין, יוביל הדבר לקיצור אורך חיי הלווין בכשנה. כשבוע לאחר מכן, פרסמה החברה כי ניתן להפעיל את הלווין עמוס 5 במסלול חלופי שבו ניתן להפעיל באמצעות ספק כוח 2 את כל שמונת המנועים. תחילה כאמור דווח שבמקום שמונה מנועים ספק הכוח יכול לשלוט רק בארבעה ובדיווח האחרון נמסר שניתן להפעיל רק שניים, מה שגרם לחשש שקרוב היום בו לא ניתן יהיה להפעיל את ספק כוח 2 בכלל, אולם כאמור חשש זה התפוגג.
בשבוע שעבר החברה הודיעה כי התקשרה במערך הסכמים לקבלת הלוואות בסכום כולל של כ- 293 מיליוני דולרים למימון פרויקט לוויין עמוס 6 והוצאות נלוות לכך ביניהן עלויות השיגור והביטוח, והוצאות מימון במהלך תקופת הפרויקט.
בתגובה לפרסומים אודות התקלה בלווין עמוס 5, מניית החברה קרסה בכ- 33% מהגבוה השנתי ב- 6233 נקודות ועד לשפל ב- 4150 שנרשם ביום המסחר הראשון של חודש נובמבר. מאז שרשמה את השפל, המניה התאוששה בכ- 10% בליווי בתנודתיות גבוהה, האופיינית למהלך מתקן לאחר נפילה חדה בפרק זמן קצר.
סוחרי הטווח הקצר אשר מחפשים נקודה נוחה לפתיחת פוזיציית לונג על הנייר אמורים להמתין, שכן הנייר נסחר, בשלב זה, באמצע טווח בין רמת תמיכה עיקרית לבין רמת התמיכה שנשברה במהלך הקריסה וכעת תשמש כהתנגדות. ניתן לסמן את אזור 4150 נקודות כרמת תמיכה עיקרית ואת 5080 נקודות כרמת התנגדות. בשל כך, כל עוד המניה נסחרת באמצע טווח הנ"ל ובתנודתיות גבוהה, עדיף להמתין מהצד עד שהרוחות ירגעו. במידה והמניה תחזור להיסחר סביב רמת התמיכה ב- 4150 נקודות ותצליח להתבסס מעליה יהיה ניתן לסמן תחתית בנייר.
חלל תקשורת - גרף יומי
