סקופ מתכות פרסמה הבוקר (א’) את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, אותו סיימה עם עלייה בפרמטרים.
המכירות של החברה במאוחד עלו ב-13.3% מ-472.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024 ל-535.4 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה. העלייה מיוחסת ליישום האסטרטגיה של החברה ומעלייה בביקוש למוצרי החברות לצד שינוי מתמהיל המוצרים הנמכרים.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה המכירות בישראל עלו ל-489.9 מיליון שקל מ-408.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה מיוחדת לעלייה בביקוש למוצרי החברה המשמשים את הלקוחות המייצרים מוצרים ביטחוניים, וכן עלייה במוצרים הטכניים. המכירות בארה"ב (כולל החברה הבת בקוריאה) עלו ל-837 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים מ-738 מיליון שקל, כאשר בקוריאה נרשמו ביקושים בתחום התעופה והביטחון.
הרווח הגולמי עלה ב-3.7% מ-160.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024 ל-166.3 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה.
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות עלה ב-9% מ-58.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024 ל-64 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי עלה ב-9.6% מ-40.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024 ל-43.5 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, ולעומת רווח נקי של 39.7 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. העלייה מיוחסת לגידול ברווח התפעולי בין התקופות.
לסקופ יש מגוון של מעל ל-80 אלף מוצרי מתכת. 98% מהמוצרים מיובאים מספקים בחו
ל, בעוד זמן האספקה נע בין 3 ל-6 חודשים. לכן משקיעה מאמצים להתאים את המלאי שלה כדי לענות על הביקושים ללא עיכובים. נכון לתום ספטמבר לחברה מלאי של 919 מיליון שקל, לאחר עלייה של 54.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2025.
במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, לא חלה עלייה משמעותית של האלומיניום כאשר המחיר הממוצע בבוסת ה-LME עלה ב-5.99% ל-2,564 דולר לטון. מחיר הנירוסטה ירד ב-9.3% ל-15,251 דולר לטון.