ענקית ההלבשה הספורטיבית נייקי (סימול: NIKE) פרסמה אמש דוחות כספיים והראתה עלייה מפתיעה בהכנסות הרבעון הראשון והצליחה לעבור את תחזיות הרווח, כאשר מאמצי ההבראה של מותג הספורט הוותיק צוברים תאוצה, זאת למרות חולשה בשוק הסיני ומכסים הלוחצים על שיעורי הרווחיות.
ניקיי הצליחה לצמצם חלק מהמלאים העודפים שלה והכנסות מערוץ הסיטונאות חזרו לצמוח, סימן ראשון להצלחת תוכניתו של המנכ"ל אליוט היל להחזיר את נייקי לימיה הגדולים.
הכנסות נייקי ברבעון הראשון עלו ב-1% ל-11.72 מיליארד דולר (על בסיס מדווח), בזמן שהאנליסטים ציפו לירידה של 5.1% ל-11 מיליארד דולר, לפי נתוני LSEG.
נייקי דיווחה על רווח למניה ברבעון הראשון של 49 סנט – הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 27 סנט – וזאת ברקע לצמצום מלאי. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי ירד ב-320 נקודות בסיס ל-42.2%, לאחר ירידה של 440 נקודות בסיס ברבעון הקודם.
נייקי צופה כעת כי המכסים יעלו לה כ־1.5 מיליארד דולר השנה, לעומת הערכה קודמת של מיליארד דולר. רוב נעלי החברה מיוצרות במדינות כמו וייטנאם, שנפגעו ממכסים גבוהים שהוטלו תחת ממשלו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. החברה צופה כי עסקי הסיטונאות המדשדשים יחזרו לצמיחה בשנת הכספים 2026.