חיים סיבוני, מנכל פורסייט<br>קרדיט: יח"צ
חיים סיבוני, מנכל פורסייט קרדיט: יח"צ

חברת פורסייט (סימול: FRSX), שנסחרת בבורסת תל אביב ובנאסד"ק, פרסמה היום (ג’) עוד הודעה על "שיתוף פעולה אסטרטגי" - הפעם עם החברות הסיניות Wuhan Xuanyuan Intelligent Driving ו־Guide Infrared. ההצהרה נוגעת לפיתוח מצלמות תרמיות סטריאוסקופיות מתקדמות לרכב ולשילוב טכנולוגיות אינפרא־אדום במערכות נהיגה מתקדמות (ADAS).

על הנייר, ההודעה נשמעת מבטיחה: שילוב בין מובילת טכנולוגיית האינפרא־אדום לבין שחקנית סינית בתחום הנהיגה האוטונומית, עם מטרה לשפר את תפיסת המרחב של מערכות הרכב החכם. בפועל - זהו פרק נוסף בסדרה מתמשכת של הבטחות מהסוג שפורסייט מפרסמת כבר שנים, אך כמעט אף פעם לא מתורגמות למכירות מהותיות או חדירה אמיתית לשוק. הנתון המספרי היחיד בהודעה הוא השווי חברה הסינית של 7.5 מיליארד דולר.

פורסייט ידועה בכך שהיא רוכבת על אופנה חולפת: פעם זו הייתה הנהיגה האוטונומית, אחר כך בטיחות מתקדמת, אפילו על הקורונה החברה הצליחה לרכב, וכעת מצלמות תרמיות ושילובי AI. בכל פעם ההודעה עטופה במילים גדולות ובשותפויות נוצצות מעבר לים אך התוצאות בשורה התחתונה ממשיכות לאכזב. המשקיעים, שכבר ראו אינספור הודעות דומות, מתחילים להפנים שמדובר בעיקר ביכולת לייצר כותרות ולא בהכרח בהכנסות יציבות.

המציאות ברורה: שווקי הרכב האוטונומי ובטיחות הרכב מתקדמים, אבל התחרות בהם עצומה. ספקיות Tier One ו־OEMים מחפשים פתרונות מוכחים עם רקורד בשטח. פורסייט, לעומת זאת, עדיין מתקשה להוכיח שהיא מסוגלת לעבור מהשלב של ניסויים ושיתופי פעולה לשלב של חדירה אמיתית לשוק ומכירות בהיקף משמעותי.

עד שזה יקרה, אם בכלל, נראה שהחברה ממשיכה לחיות בעיקר מהבטחות והמשקיעים כבר שמעו את זה יותר מדי פעמים.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש