קרדיט: depositphotos / IIcv
קרדיט: depositphotos / IIcv

חברת אלקטרה צריכה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025 שחיקה גולמית ומנגד מגמת שיפור בשורה התפעולית וב-EBITDA.

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-1.793 מיליארד שקל, לעומת 1.733 מיליארד שקל ברבעון השני של 2024 - עלייה של כ-3.4%. הגידול נבע בעיקר ממכירות מוצרי חשמל וגז, לצד תרומה חיובית מתחום קמעונאות המזון וממגזר מוצרי צריכה חשמליים, אשר קיזז ירידה חדה במגזר מוצרי המזון.

הרווח הגולמי עמד על 509 מיליון שקל, לעומת 503 מיליון שקל ברבעון המקביל, תוך ירידה קלה בשיעור הרווחיות הגולמית ל-28.4% מההכנסות, לעומת 29.1% אשתקד.

ברמת ההוצאות התפעוליות, החברה רשמה יציבות יחסית עם הוצאות הנהלה וכלליות של 27 מיליון שקל, לעומת 28 מיליון שקל אשתקד. הוצאות השיווק והמכירה עמדו על 422 מיליון שקל, לעומת 418 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשורה התפעולית - הרווח התפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות הסתכם ב-59 מיליון שקל, לעומת 56 מיליון שקל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עלה ל-3.3% מהמחזור, לעומת 3.2% ברבעון המקביל.

החברה נהנתה מהכנסות אחרות בסך 34 מיליון שקל, לאחר שרשמה אשתקד הכנסה של 4 מיליון שקל בלבד. הרווח התפעולי הסתכם ב-93 מיליון שקל, לעומת 61 מיליון שקל ברבעון השני של 2024.

בגזרת המימון רשמה החברה הוצאות של 54 מיליון שקל, לעומת 64 מיליון שקל אשתקד.

הרווח לפני מס עמד על 39 מיליון שקל, לעומת הפסד של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל. לאחר מסים בסך 14 מיליון שקל, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-30 מיליון שקל – לעומת רווח אפסי ברבעון השני אשתקד.

ה-EBITDA של החברה עלה ל-158 מיליון שקל, לעומת 147 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מגזר קמעונאות המזון

מגזר קמעונאות המזון הציג במחצית הראשונה הכנסות של 1.63 מיליארד שקל, עלייה של 2.3% לעומת 1.062 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור עלייה דומה נרשם גם ברבעון השני ל-840 מיליון שקל.

המכירות בחנויות זהות שפעלו באופן מלא (ברקע לעם כלביא) עלו ב-4.9% ברבעון השני. המכירות למ"ר עלו ב-4.9% ל-31,504 אלף שקל למ"ר. הרווח המגזרי עלה מ-30 מיליון שקל ל-43 מיליון שקל ברבעון השני השנה הודות לעלייה במכירות הסניפים שהוסבו לקארפור, ממימוש 5 סניפים ומהתייעלות המגזר.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש