קרדיט: מיכאל גלעדי, פלאש 90
קרדיט: מיכאל גלעדי, פלאש 90

העלאת המחירים תרמה להכנסותיה של שטראוס ברבעון השני של השנה, אך אלו לא התגלגלו לשורה התחתונה בצל העלייה החדה בהוצאות המימון.

המכירות עלו ב-11.5% ל-3.07 מיליארד שקל ברבעון השני, בהשוואה ל-2.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול שער החליפין מדובר בצמיחה של 15.5%. הגידול במכירות נבע על פי הסברי החברה בשל עדכון מחירי המכירה בעיקר במגזר קפה בינלאומי כתוצאה מעליית חומרי הגלם. פעילות הקפה רשמה צמיחה של 27.4% בהכנסות ל-1.5 מיליארד שקל. מגזר החטיפים רשם עלייה של 11% בהכנסות ל-301 מיליון שקל.

הרווח הגולמי עלה מ-841 מיליון שקל ל-868 מיליון שקל אך שיעור הרווח הגולמי ירד מ-30.5% ל-28.5% על רקע העלייה בחומרי הגלם.

החברה רשמה ירידה של 9.7% בחלקה ברווחי חברות מוחזקות ל-9 מיליון שקל בשל ירידה ברווחי האייר שטראוס מים בשל ייזום מבצעים לייצוב התחרותי.

הרווח התפעולי זינק ב-60% ל-245 מיליון שקל ברבעון השני השנה.

הוצאות המימון זינקו מ-29 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד ל-86 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. העלייה מיוחסת לשערוך נגזרי מט"ח, הוצאות בגין הפרשי שער וגידול בהוצאות ריבית על החוב.

בשורה התחתונה, הרווח לבעלי המניות ירד ב-1.8% ל-80 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש