קרדיט: טופ גאם
קרדיט: טופ גאם

טופ גאם, העוסקת בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025, ומדווחת על הכנסות שיא רבעוניות של כ-22.6 מיליון דולר - גידול של כ-51% לעומת הרבעון השני של 2024. תוצאות אלו מגיעות לאחר השלמת רכישת פעילות Island Abbey הקנדית בתחילת הרבעון השני, כשלראשונה מוצגות התוצאות המאוחדות המלאות.

יחד עם זאת, החברה מציינת כי "השלמת רכישת פעילות Island Abbey הקנדית נותנת מענה מסויים לסנטימנט האנטי ישראלי שהולך וגובר ומלווה את פעילות החברה מאז פרוץ המלחמה. הסנטימנט האנטי ישראלי התחזק משמעותית בחודשים האחרונים מאז סיום הפסקת האש בעזה".

ההכנסות ממגזר תוספי התזונה הגיעו לשיא רבעוני של כ-17.8 מיליון דולר, גידול דו-ספרתי גבוה של כ-69% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מגזר תוספי התזונה מהווה ברבעון כ-79% מסך הכנסות החברה לעומת 71% מסך ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. במגזר הממתקים נרשמה עלייה של כ-7% בהכנסות.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-6.9 מיליון דולר, בהשוואה לרווח גולמי של 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

טופ גאם עברה להפסד של 144 אלף דולר ברבעון השני בהשוואה לרווח מפעולות של 1.63 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת בשל הוצאות של 1.7 מיליון דולר בשל עלויות העסקה להשלמת רכישת Island Abbey הקנדית.

החברה רשמה הוצאות מימון של 4.1 מיליון דולר בהשוורה להכנסות מימון של 122 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בשל הפרשי שער ועסקאות הגנה.

הרווח הנקי הגיע לכ-3 מיליון דולר בהשוואה לכ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA בנטרול הוצאות חד פעמיות הסתכם בכ-2.9 מיליון דולר בהשוואה ל-2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.

נכון למועד הדוח, צבר ההזמנות של הקבוצה בתחום תוספי התזונה לאספקה במהלך הרבעונים הקרובים עומד על כ-41 מיליון דולר.

טופ גאם מסרה כי היא מצויה קרוב מאוד ליעד שהציבה לעצמה עם רכישת Island Abbey לפיו תחום תוספי התזונה צפוי להוות כ-80% מסך הכנסותיה המאוחדות, בקצב מכירות שנתי של מעל ל-100 מיליון דולר ארה"ב ושיעור EBITDA מתואם של כ-16%.

במהלך הרבעון השני נכנסו לתוקפם המכסים שהוכרזו והוטלו על ידי הממשל האמריקאי על מוצרים שמקורם בישראל. בעקבות הטלת המכסים ביצעה החברה התאמות לשרשרת האספקה של מוצרים המיוצרים בישראל ומיועדים לשוק האמריקאי. בחברה מסבירים כי התאמות אלו הובילו לעיכוב בהכרה בהכנסות ביחס לחלק מהמוצרים שנשלחו לשוק האמריקאי במהלך הרבעון השני, וכי אלמלא השפעות אלו, החברה היתה מציגה הכנסות גבוהות אף יותר ברבעון השני.

בתוך כך, החברה נמצאת בשלבים סופיים של הקמת מפעלה החדש בשדרות, ובמהלך אפריל 2025 החלה החברה בביצוע הרצות לקו הראשון במפעל. עם הפעלתו המסחרית של הקו הראשון, במהלך חודש ספטמבר 2025, צפוי המפעל החדש יותר מלהכפיל את יכולת הייצור הקיימת בישראל, לתת מענה למיקוד האסטרטגי של החברה בצמיחה במוצרי Tailor Made ללקוחות אסטרטגיים, ולכלול מתקן ומערכות ייצור מיקרו-אנקפסולציה, שיסייעו לחברה לפתח יכולות ייצור עצמאיות בתחום זה ו"לקפּסל" רכיבים פעילים בהיקפים גדולים לאצוות ייצור מסחריות.

לדברי אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם: "אנו גאים להציג רבעון שיא נוסף שמראה את הצלחת אסטרטגית הצמיחה המהירה שלנו ואת הפוטנציאל של מימוש האינטגרציה והסינרגיה עם הפעילות הנרכשת של Island Abbey. הרבעון השני מסמן ציון דרך חשוב בהפיכתנו לשחקן גלובלי מוביל, עם קצב הכנסות שנתי של מעל 100 מיליון דולר. הצמיחה המרשימה שאנו רושמים, על-אף הסביבה העסקית והאתגרים הגיאו-פוליטיים המתמשכים, מעידה על חוסנה של החברה ועל המובילות הטכנולוגית שלנו בתחום. האינטגרציה המוצלחת של Island Abbey וההרצות במפעל החדש ממצבות אותנו היטב לקראת המשך מסלול הצמיחה שלנו".

לדברי חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם: "החברה ממשיכה במסע למימוש החזון, והפיכתה לשחקן בינלאומי מוביל בתחום תוספי תזונה בצורת מתן של סוכריות גומי. רכישת Island Abbey נותנת מענה לדרישה הגבוהה למוצרי החברה בצפון אמריקה, וזאת עוד טרם מיצוי הסינרגיות בשרשרת האספקה הגלובלית. החברה מתמודדת עם המלחמה המתמשכת ברצועה, הסנטימנט האנטי-ישראלי הגובר, ובוחנת מיזוגים ורכישות נוספות בשווקי היעד, כדי למצות את פוטנציאל הצמיחה ולתמוך בצמיחה האורגנית המואצת. המפעל החדש בשדרות, עליו עמלה החברה בשנים האחרונות, צפוי להיפתח במהלך חודש ספטמבר, והוא יציב סטנדרט חדש ליצור ואיכות בתעשיה העולמית. הנהלת החברה ועובדיה ממוקדים בהמשך הצמיחה הבינלאומית, תוך שיפור המדדים התפעולים והגדלת המרווחים נוכח היתרונות לגודל".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש