קרדיט: מספנות ישראל
קרדיט: מספנות ישראל

מספנות ישראל סיכמה את הרבעון השני של השנה עם גידול במגזר חומרי הבנייה ומגזר הנמל למרות השפעת מבצע עם כלביא, ומנגד קיטון במגזר המספנה שגרר ירידה חדה ברווח התפעולי ובשורה התחתונה.

ההכנסות ברבעון השני גדלו בכ-17% לכ-352.2 מיליון שקל, לעומת כ-301.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר משיפור משמעותי במגזר חומרי הבניה ומגזר הנמל ביחס לרבעון המקביל אשתקד אשר אופיין בהאטה עקב השפעת פרוץ מלחמת ’חרבות ברזל’ ומאז הסתמנה חזרה הדרגתית לפעילות מלאה. השפעה זו קוזזה בחלקה בשל קיטון במגזר המספנה בעקבות סיום פרויקטים.

במגזר חומרי הבניה, בניהולו של מנכ"ל סימנט, איל הכט, ההכנסות ברבעון צמחו בכ-30% לכ-241 מיליון שקל בהשוואה לכ-185.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נרשם על אף השפעת מבצע ’עם כלביא’ בחודש יוני, אשר במהלכו צומצמה הפעילות באתרי הבניה וכן גידול בהכנסות המותג הפרטי. רווחי המגזר צמחו בכ-24% לכ-20.1 מיליון שקל (8% מההכנסות), בהשוואה לכ-16.2 מיליון שקל (כ-9% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2024.

במגזר הנמל, בניהולו של מנכ"ל החברה ונמל מספנות, צבי שכטרמן, ההכנסות ברבעון גדלו בכ-18% לכ-43.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-36.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מחזרה להיקפי פעילות טרום המלחמה. החברה מציינת כי העלייה בהיקפי הפעילות לא נוצלה במלואה בשל מגבלת זמינות רציפים - רציף ששימש לבניית כלי שייט של המספנה (והוחזר לנמל בסוף הרבעון השני) ורציף נוסף שנחסם לטובת הקמת פרויקט הממגורות (והצפוי לשוב לפעילות שוטפת לקראת סוף השנה). הרווח המגזרי ברבעון הסתכם לכ-7.8 מיליון שקל (18% מההכנסות), בהשוואה לכ-10 מיליון שקל (27% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2024. השינוי ברווחיות נובע משינוי בתמהיל המוצרים.

במגזר המספנה, בניהולו של מנכ"ל המספנה איתן צוקר, ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-47 מיליון שקל, בהשוואה לכ-64.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע מסיום פרויקטים, בעוד שפרויקט ספינות ה’רשף’ בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל שעליו חתמה החברה בסוף שנת 2024 מול משרד הביטחון, טרם קיבל ביטוי משמעותי בתוצאות, והוא צפוי להיכנס לשלבי ביצוע מתקדמים בעיקר בשנים 2026 - 2028. צבר ההזמנות במגזר המספנה עומד נכון לפרסום הדוח על כ-2.5 מיליארד שקל. רווחי המגזר הסתכמו לכ-3.8 מיליון שקל (8% מההכנסות), בהשוואה לכ-5.9 מיליון שקל (9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

במגזר ההובלה הימית, בניהולו של תמיר בן ליש, ההכנסות ברבעון צמחו בכ-59% לכ-21 מיליון שקל, בהשוואה לכ-13.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הגידול נובע מביצוע עסקאות של הפעלת אוניות עבור לקוחות במגזר הנמל. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם לכ-2.6 מיליון שקל (12% מההכנסות), בהשוואה לכ-7 מיליון שקל (53% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2024. במהלך הרבעון השני של שנת 2025 שתי אוניות ביצעו תחזוקה תקופתית בחלק מתקופת הדוח ולא התאפשר להן לייצר הכנסות. יצוין כי הרווח במגזר ברבעון המקביל אשתקד כלל רווח הון ממכירת אוניית מטען.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני לשנת 2025 הסתכם לכ-34.3 מיליון שקל, לעומת כ-40.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הירידה מוסברת מעלייה במחגזר חומרי הבנייה והנמל שקוזזה בקיטון מגזר המספנה.

הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-0.6 מיליון שקל, לעומת כ-18.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. השינוי נובע בעיקר מירידה במגזר המספנה עקב סיום פרויקטים, בעוד פרויקט בניית הרשף נמצא בתחילתו כאמור, וכן מרווחי הון שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד ממכירת אוניות.

הרווח הנקי ירד ל-441 אלף שקל ברבעון השני בהשוואה לרווח נקי של 18.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במחצית הרווח הנקי ירד ל-11.8 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 29.6 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-33 מיליון שקל, לעומת לכ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2024.

החברה רשמה ברבעון השני לשנת 2025 רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של כ-0.7 מיליון שקל, לעומת כ-18.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 1
    איזה דוח גרועעעעע הריצו את המניה משער 70 שקל בשביל זה!

    מינוס 25% לאט או מהר - לא כדאי להישאר

    • אכילס
    • 20/08/2025 13:33