אלי אדדי, מנכ"ל קבוצת סלקום<br>קרדיט: רמי זרנגר
אלי אדדי, מנכ"ל קבוצת סלקום קרדיט: רמי זרנגר

קבוצת סלקום פרסמה היום (ד’) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025, אותו סיימה עם עלייה של 16.4% ברווח הנקי ל-64 מיליון שקל לעומת 55 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ברקע לירידה בהוצאות מימון לצד ירידה בעלות ציוד קצה. בחציון הראשון של השנה הוכפל הרווח הנקי והסתכם ב-124 מיליון שקל, לעומת 62 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הכנסותיה של סלקום משירותים ירדו מ-771 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-758 מיליון שקל ברבעון השני השנה, וזאת ברקע לירידה בהכנסות דמי קישור גומלין. ההכנסות מציוד ירדו מ-329 מיליון שקל ל-289 מיליון שקל. סך ההכנסות ירדו מ-1.1 מיליארד שקל ל-1.04 מיליארד שקל ברבעון השני השנה.

הרווח הגולמי ירד ל-352 מיליון שקל בהשוואה לרווח גולמי של 357 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ברקע לירידה במכירות ציוד קצה.

הרווח התפעולי ברבעון הנוכחי עמד על 117 מיליון שקל לעומת 111 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בחציון נרשם גידול חד של 44% ברווח התפעולי ל-227 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם (Adjusted EBITDA) ברבעון הסתכם ב-351 מיליון שקל, עלייה קלה לעומת 348 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובחציון כולו צמח ב-7.6% ל-700 מיליון שקל.

הכנסות יציבות וצמיחה בסלולר

הכנסות החברה בנטרול דמי קישור גומלין (קש"ג) עמדו ברבעון על 1.007 מיליארד שקל – ירידה קלה לעומת 1.022 מיליארד שקל בשנה שעברה. ההכנסות משירותי סלולר בנטרול קש"ג עלו ב-3.2% ל-416 מיליון שקל. במגזר הנייח, ההכנסות משירותים גדלו ל-340 מיליון שקל, בעיקר בזכות גידול באינטרנט ובטלוויזיה. לעומת זאת, ההכנסות מציוד קצה במגזר הנייד ירדו ל-250 מיליון שקל, בין היתר בשל השפעת מבצע "עם כלביא".

גידול במנויים בכל תחומי הפעילות

ברבעון השני רשמה סלקום גידול של 22 אלף מנויי סלולר, 7,000 מנויי סיבים ו-2,000 מנויי טלוויזיה. ה-ARPU בסלולר (בנטרול קש"ג) הסתכם ב-38.2 שקל. מספר מנויי הסיבים הגיע ל-341 אלף, עלייה של 46 אלף בשנה האחרונה.

עסקת IBC צפויה להניב רווח הון משמעותי

במהלך הרבעון הודיעה סלקום על מימוש זכות ההצטרפות שלה למכירת כל החזקותיה בחברת הסיבים IBC תמורת 520 מיליון שקל. עלות ההשקעה בספרי החברה עומדת על כ-120 מיליון שקל בלבד, כך שהשלמת העסקה – הנמצאת בהליכי אישורים – עשויה להניב לה רווח הון מהותי.

תזרים המזומנים הפנוי של החברה הסתכם ב-103 מיליון שקל, לעומת 62 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחציון כולו עמד התזרים על 197 מיליון שקל - עלייה של 63% בהשוואה לשנה שעברה. במקביל, נמשך צמצום החוב הפיננסי נטו, שירד בשנה החולפת ב-266 מיליון שקל נוספים והסתכם בסוף הרבעון ב-1.55 מיליארד שקל.

אלי אדדי, מנכ"ל סלקום: "סלקום מסכמת את הרבעון השני של 2025 עם הרווח הנקי הרבעוני הגבוה ביותר בעשור האחרון, תזרים מזומנים חזק במיוחד והמשך צמצום החוב וזאת חרף ההשפעות המלחמה. כל אלה הביאו בשבוע שעבר למהלך חשוב של העלאת דירוג החברה על ידי מעלות, לגבוה ביותר ב-13 השנים האחרונות, תוצר של האסטרטגיה העסקית שאנו מיישמים בשנה האחרונה. לצד זאת, הודענו על מימוש זכות ההצטרפות למכירת IBC, שעשויה להניב לחברה רווח משמעותי. ברבעון הזה המשכנו לבסס את מעמדנו כחברה המובילה בשוק התקשורת בישראל, תוך גידול במנויים והשקעה בתשתיות מתקדמות שיתמכו בהמשך המגמה של הרחבת הפעילות בכל התחומים ונמשיך גם בעתיד בפיתוח מנועי הצמיחה של החברה".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש